I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Whoa tippar första omgången av Vendetta

Svensk Hiphop - Battles

Admin

2012-06-22 00:24

[Övrigt] Whoa tippar första omgången av Vendetta

Saxat från Whoa-bloggen:

Med drygt en vecka kvar till Sveriges första rapbattle-turnering kan vi konstatera en sak: fjärilarna i magen har slut på weed. De är oroliga och rastlösa. För att lugna ner dem en aning har några väl utvalda representanter för Whoa.nu tippat resultatet i turneringens första omgång och dessutom motiverat sina val. En lätt underhållning för er läsare samtidigt som den redaktionsmedlem med flest rätt erhåller den klassiska och respektabla plattan Julsånger från förr (eller bara torra kex och salta pinnar). Vi har följaktligen någonting att kämpa för.

Så när ni nu snart ska till att börja choppa jordgubbar och fixa det sista med sill-inläggningen inför morgondagens midsommarfirande kan ni efteråt belöna er själva med att läsa våra tips. 110% expertkommentarer! Och glöm inte att skriva ditt eget tips i forumtråden. Mycket nöje och en riktigt ill midsommar önskar Whoa.nu!

Om ni smiter in på bloggen en sväng så kan ni få se vad mina kollegor Gustaf, Jonas, Pontus och Martin tror om matcherna den 30 juni. Det finns små härliga motiveringar och allt. Tanken är ju också att ni användare ska tycka till om redaktionens tips, och framför allt: lägga era egna tipsrader här i tråden så att stämningen kan bli lite uppiskad inför eventet. Vi säger så, va?

Ses på Babel!

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Rappare

2012-06-22 09:49
kul att ni tippar! de flesta tippade ändå rätt lika!

aja. fixa nån bettingmoj med odds så vi kan spela bort våra pengar olagligt!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2012-06-22 10:51
Ja, rätt likadana tippningar men antar att grabbarna har kopierat facit(min tippning).

Admin

2012-06-22 11:02
Gurrametoden: Fast det var jag som tippade först. :) (Så jag kunde omöjligt se någon annans)

Vet inte om de andra spanat. Men ändå ingen som har exakt likadan tippning och vissa matcher är ju rätt självklara. Må bästa man vinna!

2012-06-22 11:21
Men jag hade skrivit min text på datorn först och jag tror du är en sådan där datahackare och kollade på min text.

2012-06-22 14:02
Intressant. Bra tips.
Däremot verkar jag vara den enda som tror att Crackson kommer att ta Pziclone, om än inte med råge. Visst imponerade Pziclone med sina engelska battles. Det var klart bättre insatser än jag trodde på. Däremot har jag aldrig varit ett fan utav hans svenska battles även om han lyckats charma både publik och domare.
Crackson har inte varit någon favorit till mig, men han har vuxit till sig rejält och det känns som en oerhörd resa från att ha spottat folk i ansiktet, bokstavligen talat, till att hämningslöst köra över Nasty, vara mer svenne än Shazaam och ja, överraska mig med både självsäker närvaro och feta rader.

Nu blev det här jävligt pretto. Men jag tror att Crackson vinner över Pziclone.
Punkt.
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe
http://www.twitter.com/popularmusiken
http://www.popularmusik.net

2012-06-22 16:01
aldrig att crackson skulle ta pziclone på bortaplan. inte en challe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-06-22 16:12
come on man.. detta är inte URL.

2012-06-22 20:16
pziclone har ännu inte riktigt bevisat sig på svenska, sett till hans äldre battles håller han och crackson ungefär samma nivå skulle jag säga. Crackson är ganska hatad på av fans från ring/o-zone, och Pzi är samtidigt co-grundare av The Ring, ett faktum som kanske inte märks jättetydligt men helt klart något som spelar in, på samma sätt som att det är svårt att besegra Man United på Old Trafford.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2012-06-22 23:05
Så, vem tror du tar den?
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2012-06-22 23:50
easymode skrev:
aldrig att crackson skulle ta pziclone på bortaplan. inte en challe

=)

2012-06-22 23:52
så grovt är det inte.. om du spottar en dope punchline så kommer publiken att reagera.

kolla real deal mot b-magic, en vit på URL. han får mer respons och publiken blir till slut biased åt hans sida.

inte så att han STL nigga ska till jersey för att rappa..

2012-06-23 00:01
självklart är det så, men oavsett blir det alltid ett övertag som ger en säkerhet som är svår att ta bort om man har fansen med sig på sin sida från start och nu talar jag av ren erfarenhet.

2012-06-23 14:42
känns som alla battles förutom hyper vs jimmy pistol (även om jag tror pistolen vinner) är väldigt enkla att förutspå.

2012-07-14 15:04
Kommer ni göra nåt liknande tips inför andra rundan?
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Admin

2012-07-14 15:31
Grizzly: Det kan ni nog räkna med. Hoppas alla battles hinner komma ut innan dess bara så man får se hur folk steppat upp och ner.