I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Vendetta 2012: Sabotage vs Shazaam

Svensk Hiphop - Battles

2012-08-13 02:06
Detta var så jävla pinsamt domslut att jag aldrig mer ska kolla på vendetta, tack och hej.
Har och kommer alltid ha..
Hangaround

2012-08-13 02:44
Visst , sabotage var bra men shazaam var vinnaren la mer genomtänkta giftiga rader medans sabotage stannade vid att var småkul och det kändes enbart som han rabblade från en text . Vad i helvete är det för mupp-domare!??
Skålar för att förlåta , dricker för att komma ihåg ..
Lyricist

2012-08-13 02:48
Hej domare. Har ni sett det här i efterhand och tänkt "Det här gjorde vi rätt bra"?

Riktigt rån

2012-08-13 06:49
NU ÄR DET RÅN MAMMAKNULLARE

Jimmy Pistol var också ett rån
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-13 06:56
Machete, varför kan du inte säga italiernare, måste du prompt säga spagge? ;)

Grejen är ju att domaren säger det med glimten i ögat, lite onödigt kanske, men fortfarande inget att hänga upp sig vid. Om man ska hänga upp sig vid domslut kanske man kan hänga upp sig vid domaren som inte ens motiverar sitt domslut istället. Det är min åsikt. Ernesto är en av dom skönare domarna, no homo ;)

Jag funderar att ställa upp i ringen i klänning så att ni kan moralisera över alla bögdissar jag kommer få. Lär åtminstone vinna ... på whoa.

Moderator

2012-08-13 11:02
Jaa, vad ska man säga? Tyckte det skulle vara kul med vendetta, och det har jag tyckt.
fram till nu, jimmy blev också bestulen på vinsten utav Hyper, och där kände jag, "det kan hända alla" men det var ju rättså förutfattat om shazaam också gjorde det.

Jag vet inte om jag kommer följa det här nå mer, är jävligt besviken..
Och som många andra säger här, så tänk mer på domarna, plocka från olika platser i sverige, några som har gjort någonting för hiphop, crome är den enda i det där gänget som jag har en aning om vem det är.

Jaa, vad ska man säga? tycker det inte är okej, framför allt inte i en sån här turnering.
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2012-08-13 12:57
Machete skrev:
Ärligt talat, lite pinsam snubbe..

"Asså, jag fattar inte, han sa jag knullar Spakur utan en no homo, även om han inte hade tagit det så hade jag gett det till Shazaam bara för den där bögiga grejen"

Snubben är säkert smygbög själv med sådana "extra" maskulina uttalanden för att framstå "extra" hetero framför alla, haha..

//

aa.. verkligen. skämdes fan där alltså..

2012-08-13 13:42
jag tycker att sabotage var bättre, men det var en bra och jämn battle. den bästa på länge faktist!

2012-08-13 13:49
Fyfan så pinsamt. Jag personligen tycker att Shazaam edgar alla tre ronder, lätt. Det är så sanslöst dåligt att man på ett sånt hypat event inte ska kunna fixa rätt vinnare.

I övrigt tycker jag dock att Vendetta varit bra men denna matchen är skandalöst dåligt dömd. Big up till Sabotage som gör en bra battle, dock så var han inte i närheten av Shazaam.

Minus för domarna, skitdåligt.
Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected]
www.wizziedee.com
Moderator

2012-08-13 13:52
Är klippet nedtaget eller är det bara jag som inte kan komma åt det varken från jobbdatorn eller telefonen?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-08-13 13:52
Jag läser whoa aktivt nästan varje dag, främst i denna delen av forumet. Jag har dock inte loggat in på nästan 2 år, men idag gör jag det.

RÅN.
RÅN
RÅN.

Jag finner inga ord..
Tyckte det skulle bli roligt att följa det här, nu skiter jag i det, då det är uppenbart att det var redan klart från början att skåningarna skulle gå vidare.

Nu loggar jag ut igen, ses om något år.
work some magic

2012-08-13 14:27
UptownSweden men det var ju ett ganska provocerande utlåtande.. röstar du MOT någon på grund av att du anser att bögar är äckliga? Kanske inte den bästa domaren då.

Det är ju bra att du säger åt Machete att inte snacka skit om folk som inte ens är i samma land... så dom vet vad som gäller... men han är inte här heller! :))))

2012-08-13 14:49
Sorry, vi får börja anta att du inte menar vad du säger. Exakt, han känner dig inte, ingen här känner dig. Du kanske ska vara lite klarare med vad du menar.

2012-08-13 14:57
Om man kollar övriga domslut från Ernesto så brukar han lägga in en rolig kommentar här och var och det är, tycker jag, uppenbart att det är med glimten i ögat.

Så länge domarna inte sitter och drar bellman-vitsar istället för att motivera sina domslut så finns det ingen anledning att gnälla över att vissa domare lägger in lite humor i sina domslut, tycker jag iallafall.

Men tog man det som 100% allvar så kan jag förstå att man undrar, men ändå, det var rätt jävla uppenbart ett skämt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2012-08-13 15:00
Mr.Cool: Det var verkligen inte uppenbart att det var ett skämt när man såg klippet i vilket fall. Det första jag tänkte var att det var en rent homofobisk och kränkande kommentar som hade platsat fint inom en genre som reggae.

2012-08-13 15:13
Ernesto, homofobi är t.o.m. waaay mer uttjatat än Sabotages tjockisskämt, lämna det i Landet för länge sedan, där det hör hemma?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
Producent

2012-08-13 15:14
Mr.Cool skrev:
Om man kollar övriga domslut från Ernesto så brukar han lägga in en rolig kommentar här och var och det är, tycker jag, uppenbart att det är med glimten i ögat.

Så länge domarna inte sitter och drar bellman-vitsar istället för att motivera sina domslut så finns det ingen anledning att gnälla över att vissa domare lägger in lite humor i sina domslut, tycker jag iallafall.

Men tog man det som 100% allvar så kan jag förstå att man undrar, men ändå, det var rätt jävla uppenbart ett skämt :)

Och hur tolkar du da detta inlagget om inte som med glimten i ogat?

Ärligt talat, lite pinsam snubbe..

"Asså, jag fattar inte, han sa jag knullar Spakur utan en no homo, även om han inte hade tagit det så hade jag gett det till Shazaam bara för den där bögiga grejen"

Snubben är säkert smygbög själv med sådana "extra" maskulina uttalanden för att framstå "extra" hetero framför alla, haha..

//

Jag driver med snubben for att han kastade ur sig en ganska sa wack kommentar och plotsligen ska shuno borja leka allan? ^^

Chubby

Tyst.

//

2012-08-13 15:25
Jag älskar verkligen hur folk som sitter dag ut och dag in och ser på battles fulla av ironi, sarkasm och humor verkligen inte kan förstå ett skämt när det kommer från en domare. Undrar hur ni klarar av vardagen

Admin

2012-08-13 15:37
easyskanking: Nej. Jag tycker inte att homofobi platsar någonstans. Det jag syftade på var att reggae är en väldigt homofobisk genre. Förvisso hiphop också och tydligen svensk hiphop i allra högsta grad. Om det nu är folk som anser sig vara hiphopare då.

Nyligen släpptes den här videon som fått helt sjukt mycket böghat:

Jag tycker det är bra att diskussionerna tas upp och fler större hiphop-artister borde gå ut och säga att det inte är ok med homofobi. Det är ju någonting som går emot allt vad hiphop står för.

Admin

2012-08-13 16:17
Flera inlägg i tråden har rensats på grund av personliga påhopp och diskussioner som inte varit direkt kopplade till klippet. Fortsätt gärna diskutera battlet och dess innehåll.

/Admin

Graffare

2012-08-13 16:42
Hahah, ozone...
-

2012-08-13 16:53
Shazaam vann solklart.
Sabotage var bra, men mötte för bra motstånd.
Domarna förtjänar inte att döma mer ALLS.
Ett uselt, oförtjänt rån.
Moderator

2012-08-13 17:16
Det hade varit intressant att höra något från arrangörerna. Eller faller det här in under kategorin "Passar det inte kan ni starta en egen liga"?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-08-13 17:29
"Passar det inte kan ni starta en egen liga"?

Vad skall dom säga?, dom har kört kompispatrullen till domarstab från det att dom startade ligan, dom har kört på över ett år nu, inser man inte själva vad som skulle komma att hända när dom blandade in prissummor i det hela (om dom fortsatte samma spår) så kan man snällt sätta sig i hörnet och skämmas bara.

"Lottningen" förefaller även den jävligt lustig på sina ställen.

2012-08-13 17:33
Detta kan mycket väl vara helt off, men...

"DENNA ANVÄNDARE HAR VALT ATT TA BORT SIG SJÄLV FRÅN WHOA OCH KOMMER ATT FÖRSVINNA VID NÄSTA SYSTEMUPPDATERING"

MrCools presentation... skön tajming, om det inte stått länge... :)

2012-08-13 18:22
På plats upplevde jag att Shazaam edgade battlen. Mer renodlade battle bars i form av punchlines och ordlekar. Blev själv lite förvånad när den gick till Sabotage. Dock tyckte jag att battlen var jämn och att Sabotage gjorde riktigt bra ifrån sig.

Jag pratade med många under kvällen om de olika resultaten, så som man gör efter varje event, och folk var väldigt oeniga om denna battlen bland annat. En del tyckte att Sabotage vann den rakt av, medan andra tyckte att Shazaam gjorde det, och en skara tyckte att den var jämn och att en av dom edgade den. Bland annat var det många som nu efter att videon släpptes kallat detta för rån och pinsamt men som på plats tyckte att battlen var jämn, och t.o.m. att Sabotage vann, vilket jag finner ganska intressant.

Nu har jag inte varit så inblandad i arrangemanget av Vendetta av förklarliga skäl, men jag tänka mig ta min tid lite senare (har fullt upp med annat idag) och besvara alla kommentarer här som jag tycker är seriösa.

Det är helt absurt att tro att någon vinnare i någon av alla dessa battles var bestämd på förhand. Med det sagt kommer jag inte ta något sådant påstående seriöst av någon här. De som togs med i tävlingen togs med för att de ansågs förtjäna en plats och ha chansen att gå hela vägen fram till prissumman.

Jag vet att Vendetta-crewet väldigt snart kommer gå ut med lite information inför andra omgången, som antagligen kommer glädja många av er.

Tills dess, var goda och lägg ner allt konspirationssnack.

R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2012-08-13 19:30
andra omgången

Skadan är redan gjord, fattar ni inte själv att det är att be om problem när man skapar en domarstab bestående av antingen "erat" kompisgäng eller så direktinvolverade i ligan ni arrangerar detta med så som sagt hörnet har ni därborta ställ er och skäms.

Mer än något annat så håller domarna vansinnigt låg klass och är ganska tydligt ej speciellt bevandrade inom denna avgrening av "rap"

Det är vibbar till WRCs 2007 när man lät finalomgångarna dömas av ett samlat gäng föredettingar som inte hade kollat på battles sedan "yo my name is big X and i'm here to say" var nytt.

Fast detta är ännu dummare, vilket egentligen är ganska imponerande att man ens lyckas med.

2012-08-13 19:42
Fet match - bådas bästa någonsin.
Shazaam kommer ut med straight bars och jag tycker han plockar den med 2-1.

Sabotage är min boy och fortsätter han såhär blir han farlig men tycker inte det är något snack om att Shaz tog den - however, jag har bara sett videon och då missar man mycket.

På eventet var det som sagt 50/50 när man pratade med folk och det är därför möjligt att att det var tightare på plats. Jag känner inte domarna jättebra men tar man exempelvis Onederboi så känner han ingen av dessa herrar och kommer alltid med on point utlåtanden så något måste det ju varit.

En battle handlar ju inte bara om att skriva bars - då hade man kunnat skicka in sin text på ett papper. Personligen skulle jag säga 65% text (om man då inräknar att texten måste skrivas på ett visst sätt för att få rätt flow, pauser etc.) och resten delivery, flow, publikkontakt och helt enkelt att vara övertygande. Jag vet att Sabotage är grym på det senaste - han har dessutom väldigt många fans som ger reaktion, vilket ändrar atmosfären som domarna faktiskt måste ta hänsyn till.

Jag är övertygad om att jag personligen ändå hade gett detta till Shazaam om jag sett den på plats men jag vill att folk ska förstå att det alltid är en helt annan sak på plats än när man kollar dator - det var uppenbarligen jämt. Så snälla ni, tro inte att det är någon konspiration som skapats för att Ozone och The Ring ska dela på 11 000 i vinstpengar eller något annat löjligt.

Som R-man sa - det kommer mer info som säkert kommer att glädja alla som är upprörda. Ett annat tips - kom gärna på något event, ni som bara kollar battles på datorn så skulle ni få lite mer förståelse för domarna som ofta får det väldigt svårt.

Big up till Shazaam och Sabotage för insatsen!
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!

2012-08-13 19:50
Det stinker hemmafavoritism över hela grejen, och är man ej kapabel att bortse från vilket riktnummer område battlare A och B hör hemma i och börjar låta publikreaktioner spegla ens beslut så har man inget där att göra överhuvudtaget från första början.

vilket ändrar atmosfären som domarna faktiskt måste ta hänsyn till

Domare skall föreställa opartiska, och är tänkt att agera som sådant, hur anser du detta uppnås när dom låter publikreaktioner spegla sitt beslutsfattande?

Är dom ej förmögna att själva ha en åsikt?

Detta är på en sådan nivå att en riktnummer skåne skulle kunna gå in i ringen och släppa en brakskit, så skulle hälften dö av skratt och andra delen lägga av något gutturalt grabbvrål.

2012-08-13 20:10
Egentligen finns det ingen av er som gnäller i diskussionen kan göra något åt saken. Hur många gånger har ni kollat på någon annan sport där ni anser att den ni förtjänade att vinna vann inte pågrund av domaren? Exakt samma sak gäller här. Dessa domaren tyckte en viss sak och den måste respekteras enligt min uppfattning håller man inte med är det en annan femma men det var inte så att det var en domare som avgjorde allt utan flera.

Jag tyckte också att det var en jättejämn match men jag tyckte att Sabotage vann mest för att han har en helt egen karaktär och delivery som han lever in mer än Shazaam. Missförstå mig inte jag tycker fortfarande att Shazaam är en tung battlerappare på svenska.

2012-08-13 20:18
Och för att tillfredställa hiphop kansliet den högstaranken inom svensk hiphop eftersom utan er så hade ingen av oss haft en musikkarriär någonsin vi hade inte ens kommit någonstans.

Shazaam är vidare på vendetta endå då Sabotage har gjort en walkover då han måste utomlands.

Det kan nog få tyst på denna diskussionen till battlen efter Nomad så vi kan höra det största Hiphop Råd Kansliet tala för hela hiphopsverige igen såklart :)

2012-08-13 20:44

"Visst är det vackert.."

2012-08-13 20:46
Brb2009 P34

Nej, vännen - jag vet att det kan vara svårt att förstå om man inte har rappat/battlat själv men jag menar att när du får mer respons på dina rader ökar ditt självförtroende, du säger saker med en annan självsäkerhet, punches landar, du kommer upp i momentum etc. etc. Just sådant som inte visar sig ordentligt på video utan sådant som känns i rummet. Eftersom domarna vid jämna matcher måste gå på magkänslan är det sådana känslor de går på.

Jag tror du förstod vad jag menade och jag talar inte o beslutet i matchen utan besvarade kommentarer från folk som vill få det till att vi suttit och konspirerat och att tillochmed matchen mellan Pistolen och Hyper var "uppgjord" för att Hyeper är O-Zone och what not.

(Inlägget ändrat av Oracle pga svar till inlägg som var offtopic till att börja med 2012-08-13 21:33:40)

2012-08-13 21:00
Nej jag tror inte ni medvetet skapat dessa situationer som nu uppstått, jag tror däremot det är ett resultat av att man varit lat och slentrianmässigt trott att man skall kunna kört på samma man gjort i över ett års tid (även nu när pengar helt plötsigt blev involverat)

Vad som däremot är klart är att flertalet domare låtit publikreaktioner (bla) färgat deras domslut, och om man då har en turnering där vad 80% är skåningar så kan man enkelt konstatera att dessa personer inte har något i denna position att göra.

Att sedan släppa in vänner till rappare, eller direkt involverade i dom olika ligorna som domare är även det att öppna upp sig själv för en stor mängd onödig skit.

Det var egentligen oudvikligt att det skulle sluta med en sån här situation, det går att se tendenser redan i tidigare battles från eventet.

Sen behöver du inte hålla en nedlåtande ton, det var minst en månad sen jag hånade dina street fighter moves uttal ( skämt åsido)

------

Det ser heller inte speciellt snyggt ut när ni låter "Chubby" skita ner tråden, men samma ton och inställning han haft till "svensk rap" sedan Petter oratade om att vinden har vänt.

2012-08-13 21:27
Shazaam John Landenfelt
så.. its out.. Sabotage har förhinder, skulle på nån resa, så... Jag möter Nomad i Kvartsfinal i Vendetta!! Alla ni som skrivit om hemmapublik sist osv.. kom och supporta mig nu!! BEVÄPNAD TJOCKIS MOT ALLA ODDS!! Hoppas Revolver dömmer igen! haha... LESSGO!!

Vendetta: Kvartsfinal!
den 25 augusti kl. 21:30 på Pitch Black
Tacka ja
Gilla · · Dela · för 24 minuter sedan

Från shazaams facebook! woho!
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2012-08-13 21:34
VRGNHNS

Haha, ja det var lite heated där nån gång - dock har jag inget emot honom och är inte långsint :)
Redaktionschef

2012-08-13 21:35
Har rensat tråden från offtopic. Självklart ska man diskutera battlen men personliga dispyter osv får tas i gästböcker/meddelanden (under förutsättning att man följer reglerna) och inte i tråden.

/admin
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent

2012-08-13 21:37
-PziClone- skrev:
VRGNHNS

Haha, ja det var lite heated där nån gång - dock har jag inget emot honom och är inte långsint :)

Hehe.. ;)

En vacker dag ska jag sticka på ett sådant event, I promise.. Drar iofs en del på hyfsat stora battle events men det har aldrig blivit i regi av exempelvis O-Zone. Finns säkert en del personer som både har lust att säga (och göra) ett och annat till (med) mig. Men sådant är bara spännande!

//Paz

2012-08-13 22:15
Det är skönt att helt plötsligt har vinnaren av det kanske mest hatade dommarbeslutet i svensk battlehistoria fått förhinder... Tycker hela grejen stinker som fan. Hade verkligen sett att arrangörerna faktiskt addresserade hur det hela kom sig istället för att dom inte säger nånting och sen helt plötsligt ändras de kommande matchupsen utan ett officiellt ord.

Jag kunde inte förstå hur Shazaam förlorade den här matchen, det va inte ens nära...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2012-08-13 23:34
Jag kan väl som hyfsat opartisk mot O-Zone gå in och säga att responsen på denna battle inte har något att göra med at Shazaam går vidare till kvartsfinalen. Det har varit klart sedan tidigare.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Toastare

2012-08-13 23:45
Crack said it
www.twitter.com/jimmypistol232

2012-08-13 23:48
Gogaku P26 och andra

Förstår inte riktigt denna misstänksamhet - vad är det du insinuerar?

Att vi i O-Zone och The Ring gör en battle-turnering där vi personligen bjuder in Shazaam (och TayTay och Smojo) ENBART för att sedan tvinga domarna att rösta på Sabotage och inte säga något om det till någon?

Att vi gjorde det för att få ut vinstpengarna till oss själva när det är vi som lägger ut dem?

Att sen blev så oroliga av reaktionen på matchen att vi tvingade Sabotage att dra sig tillbaka och gav platsen till Shazaam igen?

Som jag sagt var det ett domslut från 5 domare. En skåning röstade på Shaz och 3 skåningar och en Linköpingsbo röstade på Sabotage. Vi valde att gå ut med infon i samband med att vi la upp eventinfon och ville inte göra det förrän matchen var släppt pga spoil. Designen blev något försenad så vi väntade med att offentliggöra det tills postern var klar.

Sahzaam och Nomad fick givetvis reda på det så fort vi fick höra att Sabotage inte kunde. Det är inte så dramatiskt - snubben ska helt enkelt åka utomlands under en längre period eller vad fan det nu var.

Han har inte dragit sig tillbaka i skam eller något sådant eftersom innan videon släpptes var det inte någon jättestor grej. Jag missade matchen och när jag frågade om den var det som R-man sa ungefär 50/50 om vad folk tyckte och då pratar jag om såväl battle-rappare, skåningar och icke-skåningar som alla verkar vilja få det till. Dock har i princip alla som sett videon sagt att de tycker Shaz plockade den i efterhand vilket styrker det jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Sabotage har jävligt många fans men det kan inte han hjälpa. Det hjälpte honom när han själv mötte Hyper (grundaren av O-Zone) men det gick inte lika bra när han mötte Crackson (trots att det enligt de flesta var rån).

Tufft att få en förlust när man känner att man borde vunnit men det är sådant som händer - alla behöver inte direkt börja skrika Illuminati och tro att Jag, Iman, Hyper och Choys sitter och gnuggar händerna och baa: MOHAHAHAHAHA - vår superplan fungerade - de kommer aldrig märka något.

Det är inte så vi rullar och det trodde jag folk fattade. Vi har jobbat framstjärtarna ur oss dag och natt för den här turneringen och gör allt vi kan för att det ska bli så bra som möjligt och fortsätter nu med nästa event.

Kan vi släppa det nu? Om Shazaam, Sabotage eller Nomad har något att säga om det så kontaktar de oss.

2012-08-14 01:19
Att sen blev så oroliga av reaktionen på matchen att vi tvingade Sabotage att dra sig tillbaka och gav platsen till Shazaam igen?

Något i den stilen ja. Jag menar folk går helt i taket över denna match och sen helt plötsligt ändras vem som går vidare utan ett knyst från er... Det ser jävligt skumt ut. Men säger ni att det inte va så så litar jag såklart på er, skrev bara vad min första reaktio va till hela grejen. Det främsta syftet med det jag skrev va dessutom egentligen att få ett svar från er, vilket vi nu fått och det uppskattas.

Det enda jag kan säga är att jag hoppas ni tar till er av vad som sagts om den här battlen och att ni fixar till det i nästa event istället för att bara gå på defensiven. Tror ingen letar efter en ursäkt, däremot en "vi förstår era klagomål och vi ska se till att göra nästa event ännu bättre" skulle nog sitta fint för många. Det är ändå publiken ni vill vinna över och det är väl i första hand för dom ni gör hela grejen?
Redaktionen

2012-08-14 01:50
är med gogaku här!

o med det sagt kan jag också passa på o tacka alla snubbar som fixar ihop sånthär. förstår att det är ett hästigt jävla jobb men det är (som ni redan vet) jävligt uppskattat. det är verkligen sjukt nice att ha battles o kolla på. så tack!
namaste

2012-08-14 01:57
ÅderpåleOne skrev:

o med det sagt kan jag också passa på o tacka alla snubbar som fixar ihop sånthär. förstår att det är ett hästigt jävla jobb men det är (som ni redan vet) jävligt uppskattat. det är verkligen sjukt nice att ha battles o kolla på. så tack!

Det uppskattas verkligen såklart och det är nice att det finns. Samtidigt vill man ju att det ska vara så pass bra som möjligt, och man måste kunna ta kritik och ifrågasättningar på det man gör oavsett hur mycket man sliter för det liksom. Utan det växer man inte.

2012-08-14 02:10
Något i den stilen ja. Jag menar folk går helt i taket över denna match och sen helt plötsligt ändras vem som går vidare utan ett knyst från er... Det ser jävligt skumt ut.

Du skrev exakt detta i första inlägget och jag gav dig förklaringen.

Det ser jävligt skumt ut. Men säger ni att det inte va så så litar jag såklart på er, skrev bara vad min första reaktio va till hela grejen. Det främsta syftet med det jag skrev va dessutom egentligen att få ett svar från er, vilket vi nu fått och det uppskattas.

Jag förstår det och det är inget fel i det. Jag trodde det räckte med att Sabotage fått förhinder och att Shazaam därför fick chansen igen pga walk over. Hade det varit Hyper som hoppat av hade Pistolen varit tillbaka. Så det är bara en slump att det blev ett kontroversiellt domslut och att det var Shazaam som fick den.

Det enda jag kan säga är att jag hoppas ni tar till er av vad som sagts om den här battlen och att ni fixar till det i nästa event istället för att bara gå på defensiven. Tror ingen letar efter en ursäkt, däremot en "vi förstår era klagomål och vi ska se till att göra nästa event ännu bättre" skulle nog sitta fint för många. Det är ändå publiken ni vill vinna över och det är väl i första hand för dom ni gör hela grejen?

Eftersom vi arrangerar battles, dvs, sett alla matcher som släppts, läser vad som skrivs och finns på plats före, under och efter i stort sätt alla events så vet vi hur det ser ut. Tro mig att vi är de första att kritisera oss själva när något inte ser bra ut. Allt det som skrivs och sägs här diskuterades långt innan battles nådde Whoa och andra forum och så är det alltid. Det är absolut inte så att vi skiter i kritik men anledningen att vi "är på defensiven" är att folk blåser upp saker och försöker göra det till någon mastermind-konspiration som vi av elakhet har styrt upp, att folk hela tiden fortsätter att försöka göra allt till någon Stockholm-vs-Skånegrej eller O-Zone vs Basementality och annat som bara förstör scenen.

Vill också tillägga att en väldigt stor skara av dem som skriker högst aldrig satt sin fot på något av våra events, aldrig bidragit med något utan endast fått ta del av gratis underhållning. När dessa personer går in och skriver nedlåtande kommentarer om att vi iscensatt en hel turnering, är ute efter våra egna prispengar osv för att 4 domare som alla tog ett eget beslut valde fel person så känns det inte direkt som en "vi förstår er kritik-situation". Vill man veta något och frågar på en respektfullt sätt får man alltid ett respektfullt svar.

Nu blev det mycket text. Vill understryka att detta inte är något formellt från Vendetta-teamet utan något jag själv skriver utan att ha talat med övriga innan. Kan tänka mig att de håller med mig om mycket dock.

Men som jag sa - vi har bara haft goda intentioner med allt och givetvis jobbar vi stenhårt för att inom den budgeten och tiden vi har göra så att det ska bli så bra som möjligt för alla inblandade.

Hoppas det besvara dina frågor.

Peace

2012-08-14 02:15
ÅderpåleOne

Och tack till er som följer det.
Ja, det är inte alltid lätt att tillfredsställa alla.

Det har exempelvis varit mycket prat om att många domare är från Skåne. Tittar vi på en Basementality-matcher i Stockholm är domarna oftast därifrån och i The Ring är de oftast från Östergötland. Hade vi haft cash hade vi slängt in 10 st svävande orakeldomare från Neverland men tänk er vad 10 domare som ska ha resa och logi om man måste ta dem från andra sidan Sverige - det kostar lika mycket som rapparna på ett vanligt event så kan man hitta insatta personer som redan är där eller bor nära tar man ju dem.

2012-08-14 02:21
Ett inlägg till innan man försöker få några rim skrivna..

Vore nice om vi kunde släppa hela diskussionen om detta nu. Alla vet hur det gick till - jag försäkrar er om att det inte något som är uppgjort eller liknande. 4 domare gjorde sitt val och så är det ibland i battles.

Dyk upp på nästa event och kolla 4 grymma matcher och en massa annat fett - eller sätt er och njut i soffan när de kommer ut.

Signing out..

2012-08-14 02:31
Så det är bara en slump att det blev ett kontroversiellt domslut och att det var Shazaam som fick den.

Jag tror dig, som sagt såg bara skumt ut från början.

Eftersom vi arrangerar battles, dvs, sett alla matcher som släppts, läser vad som skrivs och finns på plats före, under och efter i stort sätt alla events så vet vi hur det ser ut. Tro mig att vi är de första att kritisera oss själva när något inte ser bra ut. Allt det som skrivs och sägs här diskuterades långt innan battles nådde Whoa och andra forum och så är det alltid. Det är absolut inte så att vi skiter i kritik men anledningen att vi "är på defensiven" är att folk blåser upp saker och försöker göra det till någon mastermind-konspiration som vi av elakhet har styrt upp, att folk hela tiden fortsätter att försöka göra allt till någon Stockholm-vs-Skånegrej eller O-Zone vs Basementality och annat som bara förstör scenen.

Det jag menar är att ni skulle verkligen tjäna på att vara lite mer framåt och skriva sånna grejer tidigare. Majoriteten är uppenbarligen jävligt lacka på hur den här matchen dömdes, hade ni kommit in och skrivit från början att ni förstår att ni kan göra det bättre i fortsättningen så hade inga konspirationer ens tagit form. Att ni nu, efter att diskussionen gått så pass långt att man t.o.m. tror att ni aktivt tagit tillbaka Shazaam, kommer och är sjukt defensiva över hela grejen blir bara fel, enligt mig. Tro mig när jag säger att jag vill att ni ska lyckas och att folk i framtiden ska vara mycket mer positiva, det är därför jag skriver vad jag skriver. Harsh kritik, om du vill.

Vill också tillägga att en väldigt stor skara av dem som skriker högst aldrig satt sin fot på något av våra events, aldrig bidragit med något utan endast fått ta del av gratis underhållning. När dessa personer går in och skriver nedlåtande kommentarer om att vi iscensatt en hel turnering, är ute efter våra egna prispengar osv för att 4 domare som alla tog ett eget beslut valde fel person så känns det inte direkt som en "vi förstår er kritik-situation". Vill man veta något och frågar på en respektfullt sätt får man alltid ett respektfullt svar.

Det här faller lite in på "kunden har alltid rätt"-mentaliteten. Det är väl ändå i ert största intresse att försöka locka folk att komma, inte att driva bort dom som aldrig varit på ett event ännu mer? Dessutom så får ni ju ändå in pengar genom att dom tittar och kommenterar på youtube. Ni är också ett företag, dom som klagar är kids på nätet, det måste man kunna skilja på.

2012-08-14 02:33
-PziClone- skrev:
Ett inlägg till innan man försöker få några rim skrivna..

Vore nice om vi kunde släppa hela diskussionen om detta nu. Alla vet hur det gick till - jag försäkrar er om att det inte något som är uppgjort eller liknande. 4 domare gjorde sitt val och så är det ibland i battles.

Dyk upp på nästa event och kolla 4 grymma matcher och en massa annat fett - eller sätt er och njut i soffan när de kommer ut.

Signing out..

Fair enough.