Tycker då inte att domarna ska använda sig utav publikens reaktioner i sin bedömning.
Vad som ska dömas är dom två deltagarna, kortfattad: Deras framträdanden, innehållande; framförande, text, rim, punchlines. Ja allt vad som innefattar en bra battletext. Beroende på sammanhang så kan en rad som "bitch please du ser ut som en fittfis" får mer publik jubel än en riktigt väl arbetad punchline, så att döma efter publik jubel och reaktioner tycker inte jag personligen är en bra idé.
Detta är rock enbart min egna åsikt av hur en battle ska dömas.
Hade detta vart en FREESTYLE battle så hade det vart annat, nu är dagens battles SHOW och ska också dömas efter det, varje deltagare har sin tid på sig att skriva sitt material, också det som ska dömas vid detta tillfälle.
Sen kan ju det vara en grej att ta med i sin bedömning, hur pass bra personen i fråga har fått med sig publiken, men att styra ett helt domslut efter detta är idioti. :)
Tack för mig.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley Myspace: In memory of teraq
|