I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Let's Do This BATTLE #2: Macke Maple VS Pikku

Svensk Hiphop - Battles

2012-08-14 19:37

[Video Battle] Let's Do This BATTLE #2: Macke Maple VS Pikku

Sista battlen som släpps från vårt event på Kungliga Tullkammaren i Kristianstad den 27 juli. S/O's till The O-Zone Battles, Medborgarskolan, 4SOUND & Paddygraphics.

Macke Maple VS Pikku

LET'S DO THIS MGMT

Producent

2012-08-14 20:02
Ganska imponerande hur ni har byggt upp en såpass schysst tillställning från ingenting. Ser proffsigt ut. Kanske lite väl lågt ljud? Battlen var också helt okej, inte riktigt min stil kanske men de körde på ordentligt även om Pikku chokade på slutet. Skön save där också för övrigt. Ser bra ut detta och bådar gott inför nästa event ni kör (för jag utgår ifrån att det kommer flera).

//Paz
Rappare

2012-08-15 13:29
ljudet är precis som förra battlet förskräckligt :/ annars funkar det absolut!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2012-08-15 13:57
Tack Machete! Vi kommer definitivt att ha fler event. Vi kör ett i Helsingborg nu på lördag och ett i Kristianstad den 28 september.

Friggan, tycker du att själva ljudkvalitén är förskräcklig eller är det att det pendlar upp och ner volymmässigt? Att det spränger så fort det blir jubel? Vi har i alla fall löst det problemet så våra kommande battles kommer låta bättre.
Manager

2012-08-15 14:13
Jag kan verkligen relatera till Pikkus blick när Macke Maple ger sig på finska svordomar. Det var played redan på 80-talet :P
Redline!

2012-08-15 14:13
Bra jobbat av båda!!!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Rappare

2012-08-15 17:26
malsorey skrev:
Tack Machete! Vi kommer definitivt att ha fler event. Vi kör ett i Helsingborg nu på lördag och ett i Kristianstad den 28 september.

Friggan, tycker du att själva ljudkvalitén är förskräcklig eller är det att det pendlar upp och ner volymmässigt? Att det spränger så fort det blir jubel? Vi har i alla fall löst det problemet så våra kommande battles kommer låta bättre.

ja asså att det pendlar o man får slänga sig på volymkontrollen så fort någon jublar. Själva helheltintrycket sjunker rätt markant bara därför!

perfa att ni fixat problemet!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Producent

2012-08-15 21:36
Malsorey

Låter soft! Appropå ljudet, det bästa är oftast att ha separat ljudtekniker med hängande, riktad mic från bom och synca allt efteråt. Kameran kan fortfarande ta upp ambience och så mixar man det schysst bara.

//Paz

2012-08-15 23:03
Machete! Vi kör redan ljudet separat så vi har en bom mic. Dock måste det kompresseras lite efteråt och så. Vi kommer som sagt att jobba mer med ljudet framöver.

2012-08-16 10:19
Jag kan verkligen relatera till Pikkus blick när Macke Maple ger sig på finska svordomar. Det var played redan på 80-talet :P

haha word! dock levde jag inte på 80-talet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-17 01:45
Absolut godkänt =)
Highfive anyone, anyone?
Moderator

2012-08-20 14:54
Pikku är fet. Hoppas ni löser det med ljudet också, jag bryr mig inte så mycket, men skulle vara skönt att inte behöva höja och sänka volymen med jämna mellanrum.

Förresten, tagteamade inte Pikku med Juiz för ett tag sedan i Basementality? Har den videon släppts eller kommer den? Juiz är tvärfet, skulle vilja se hur han levererade.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Rappare

2012-08-20 23:24
bigup macke! sry jag inte kunde dyka upp & supporta dig där.
phatkidz!

2012-08-21 12:26
Tack! Det var en skön kväll!
S/O till Malsor och Pikku, allt var dunder!
Http://www.twitter.com/UVPMacke
Skivsamlare

2012-08-23 23:34
Tusen tack!
Ramuz: Jag och Juiz tag-teamade i The Ring och det blev en fet match. Tyvärr släpps den förmodligen efter Vendetta. För övrigt har Juiz en ny battle på gång så håll ögonen öppna! Peace
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE
Producent

2012-08-24 02:26
Bara jag som tycker att pikku e jävligt lik casillas ifrån vissa vinklar :P