[Video Battle] Zamora vs Shazaam vs Gustav Fasa **Freestyle Turnering - Final**

Svensk Hiphop - Battles

[Video Battle] Zamora vs Shazaam vs Gustav Fasa **Freestyle Turnering - Final**

**RÖSTA PÅ http://infininety.com/battles VEM DU TYCKER VANN**

Vi tar det tillbaka till FREESTYLE!! Detta är finalen i turneringen vi hade efter End of the Weak-eventet i Stockholm den 21 Juli 2012. Eftersom vi hade 6 deltagare blev det 3 personer i finalen :) Alla mot alla!!

http://www.basementalitybattles.com/

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Kul att se, Shazaam fortfarande bäst i det här formatet.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
märks lite på dem att vi precis hade lekt End of the week, men ändå helt ok å väldigt kul :D

www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Producent

2012-08-18 16:48
This is hiphop!! :D

Fan vad glad jag blev av den här videon, önskar att jag var där på plats!

Big up till alla 3 som håller det true and original. Big up till Critical och Basementality! Kanske inte de tighaste ronderna men fan roligt ändå asså, hehe! Det är fan exakt såhär en stor del av mina yngre år såg ut, samlas massa folk och freestylebattla i cyphers, nostalgi fo sho, hehe!

Det är sällan jag blir så upprymd av något jag ser på whoa längre men detta var fan kul, hoppas alla rappare fortsätter att freestyla och vi får se fler dylika freestylebattles!

//Paz
Uppiggande klipp, jävligt soft i all sin enkelhet

Mer freestyle :)

Rappare

2012-08-19 17:09
grymt
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Zamora tog det
 "Jag brukar egentligen inte skriva här"
Så jäääävla soft heh! :) Redan sett den 3 ggr :) Blir helt varm i kroppen
Jävligt roligt att se faktiskt! Tycker alla håller det rätt högt.

sämsta på riktigt länge. fan amo bangi är michelin-rappare jämfört med detta. svensk freestyle död?

ostbåge & bjäär

jag vet inte om jag missat något men detta är i mina ögon den bästa filmade svenska freestylebattlen på svenska all times.. länka gärna nåt annat klipp om ni inte håller med :)
Producent

2012-08-24 19:34
Critical

Well.. :)

Glöm inte skiten Professor P, Adams-Ray, Aaron Phiri och en hel del andra spottade i diverse tävlingar för typ 10 år sedan.

Fokusera gärna ännu mer på rena freestylegrejer framöver, är många med mig som föredrar det framför prewritten. Oftast på grund av svajig kvalitet och slutkörda teman på det skrivna materialet. Båda kan dock co-exist (minns inte vad fan det heter på svenska) utan problem, hehe..

//Paz
Rappare

2012-08-24 20:00
Machete skrev:
Critical

Well.. :)

Glöm inte skiten Professor P, Adams-Ray, Aaron Phiri och en hel del andra spottade i diverse tävlingar för typ 10 år sedan.

Fokusera gärna ännu mer på rena freestylegrejer framöver, är många med mig som föredrar det framför prewritten. Oftast på grund av svajig kvalitet och slutkörda teman på det skrivna materialet. Båda kan dock co-exist (minns inte vad fan det heter på svenska) utan problem, hehe..

//Paz

existera samtidigt :)
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Samexistera

Producent

2012-08-25 00:21
Machete

Jo, jag kommer ihåg alla de battlesen, jag var på plats på många av de men jag står fortfarande fast vid att detta förmodligen är den fetaste battlen på film när det kommer till freestyle battles på svenska. Det finns många minnesvärda rader från battles back in the days men inte hela battles.

Posta gärna klipp, för jag känner till alla de gamla grejerna :)
Critical, det jag menade var att det märks eftersom jhon säger "du vet att" i stort sett hela tiden och fasa behöver tid på sig att tänka. typiskt stamina grejer då de båda körde klockrena freestyles innan på end of the week om ja inte missminner mig.

menade inte att battlen är dålig då jag som sagt tycker den är rolig att titta på :p och håller nog med om att detta kan vara en av det fetaste filmade freestyle battlesen på svenska (för då räknas ju inte aaron phiri och proffesor p mm. in ;P)

och ostbåge har ingen aning om va han snackar om så skit i honom.
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Jo jag menar inkl alla de battlesen
Producent

2012-08-25 20:36
Ahh, true, var ju mkt på engelska där back in the days. Gillade särskilt den där ronden där Aaron Phiri droppade shit om Simpsons (kommer inte ihåg vilken av alla tävlingarna det var) och Craig G typ pissade ner sig för att det var så fett, hehe..

Oavsett, så var det fett, ser gärna mer av sånt här nu framöver Crit. Vet iofs inte hur många duktiga freestylare det finns kvar år 2012 i Sverige som är aktiva.

//Paz
va fan e jag blind? :O jag hittar aarin phiri vs crome och proffesor p vs pure p, men inte finalen :p

här e dom iaf, rätt feta båda två;

aaron phiri vs crome

Professor P vs Pure Purpose

vill minnas att den finalen nog är den fetaste i sverige jag vet :p
www.myspace.com/ydetobbe

Det är lättare att freestylea på engelska än svenska
Producent

2012-08-26 15:40
Graffare

2012-08-27 01:17
MC:s fight night 2002 var några jag lyssnade på mycket förr i tiden, Professor P gjorde bra ifrån sig några gånger.

Sen var jag på plats vid det här spektaklet också i Norsborg 2001, det var tungt som fan.. kanske inte kvalitetsmässigt alla gånger, men en riktig minnesvärd kväll.

My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah
Vem battlar professor p
Graffare

2012-08-27 01:40

:)

My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah
Critical skrev:
ostbåge & bjäär

jag vet inte om jag missat något men detta är i mina ögon den bästa filmade svenska freestylebattlen på svenska all times.. länka gärna nåt annat klipp om ni inte håller med :)

Nä, asså detta är veeeerkligen inte kvalité och att det dessutom är en final av något slag gör ju bara saken ännu värre..

ostbåge skrev:
Critical skrev:
ostbåge & bjäär

Nä, asså detta är veeeerkligen inte kvalité och att det dessutom är en final av något slag gör ju bara saken ännu värre..

Som sagt, länka gärna om du tycker något klipp är fetare.