I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] SHOW DOWN - Shazaam vs. Mind Killah (Freestyle)

Svensk Hiphop - Battles

2012-08-29 15:10

[Video Battle] SHOW DOWN - Shazaam vs. Mind Killah (Freestyle)

Show Down Battles andra kvartsfinal är: SHAZAAM Vs. MIND KILLAH

Shazaam är den regerande dubbla Fight Night mästaren. Han är tillsammans med Henry Bowers Sveriges största namn inom battle rap. Ända sen hans showdown med Organismen så har han varit ett topp-namn inom freestyle battle scenen.
På senare år har han tillsammans med Critical startat den andra pre-write ligan i Sverige som nu har blivit den största, dvs. Basementality Battles.
Jag citerar hans rader från "Kalla mig kaxig": "Ni kan kalla mig John, Kalla mig Shazaam, Kalla mig BT om ni inte hänger med så väl...".
Hans meriter både i Sverige och utomlands talar för sig själva.

Mind Killah från Örnsköldsvik är en del av gruppen "Nasty North".
Han är ny i Fight Night och jag minns inte att jag sett honom i battles tidigare.
Men med ett friskt självförtroende och en hel del skillz kommer han in som utmanare i finalen och visar vad han går för. Första men inte sista gången vi ser honom i Show Down Battles skulle jag gissa!

Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected]
www.wizziedee.com

2012-08-29 23:18
nog det sämsta jag har sett

2012-08-29 23:43
instämmer med föregående talare, detta är under all kritik!

2012-08-30 00:57
Något av det sämsta jag sett, fyfan, blev robbad på tid...

2012-08-30 08:02
hehe fan vad konstigt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-08-31 23:18
Ja, ni grabbar lär freestyla mycket bättre! Applåder till er.
"You just gotta be dope" - Slim Shady.

2012-08-31 23:25
Instabil skrev:

Ååå vad jag är trött på det där efterblivna argumentet. Vi battlar inte. Vi ställer inte upp och hävdar att vi är duktiga och vill att folk ska titta.

Det är skillnaden. Är du en sån där jobbig jävel som alltid säger "AMEN SPELA FOTBOLL BÄTTRE DURRÅÅÅÅ" när någon klagar på en fotbollsspelare också? HATAR sådana människor.

2012-08-31 23:28
propps till att båda körde det klassiska blöja-tröja rimmet förresten!

Rappare

2012-09-01 09:45
Vanskapt_ skrev:
Instabil skrev:

Ååå vad jag är trött på det där efterblivna argumentet. Vi battlar inte. Vi ställer inte upp och hävdar att vi är duktiga och vill att folk ska titta.

Det är skillnaden. Är du en sån där jobbig jävel som alltid säger "AMEN SPELA FOTBOLL BÄTTRE DURRÅÅÅÅ" när någon klagar på en fotbollsspelare också? HATAR sådana människor.

kunde inte sagt det mycket bättre själv.
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2012-09-01 11:59
fast å andra sidan borde ju inte det här vara det sämsta man sett. då lär man ju inte sett mycket iallafall. Kan känna att dessa herrar presterade bättre än Mister S gjorde iallafall ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2012-09-01 13:09
easymode skrev:
fast å andra sidan borde ju inte det här vara det sämsta man sett. då lär man ju inte sett mycket iallafall. Kan känna att dessa herrar presterade bättre än Mister S gjorde iallafall ;)

du menar mot mickelito? :D

Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2012-09-01 13:23
inte så bra.. men bättre än shazaams mot jim eller va han hette den va fan sämst.. shazaam ställer upp i för mycket skit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-01 16:11
shazaam ställer upp i för mycket skit

Real talk! Det är sånt här som förstör varumärket Shazaam, precis sånt som får mig som tittare att inte vilja fortsätta följa artisten i fråga då det känns som att du fan ställer upp på vilken skit som helst. Skippa hela "jag battlar på din svensexa"-grejen och välj istället ut dina matcher där du lever upp till den titel du själv har gett dig; "sveriges battlerap champ". I en så pass liten bubbla som den svenska battlescenen ändå är så tror jag att man i långa loppet vinner på att vara "real" och inte "sälja ut". Med det sagt så tyckte jag ändå att du var helt genialisk mot Sabotage, så du kan ju om du vill.

2012-09-02 21:57
ja men shazaam gör allt för uppmärksamhet
trollolol

2012-09-03 15:56
True that. För nån vecka sen var han med på 3 events på en helg, hur fan pallar han leta kameralinser hela dagarna?
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.

2012-09-03 19:29
Han tänker säkert att han bara vill vara med och kicka lite än att få uppmärksamhet. Det är den känslan jag får iaf.. Sen att han väljer tradiga jävla event imellanåt är ett stort minus!