I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] 50,000 står på spel! Winner takes it all

Svensk Hiphop - Battles

2012-09-04 00:30
brb2009 skrev:
Samma sak där, har han rätta suget är han blytung.

Möjligtvis född sådan dvs blytung i huvudet, och därav är han så värdelös, en människa med över 50 i iq skulle hamna på psyket om dom ombads finna den röda tråden i någon av hans sk "verser"

Det är bara en massa nonsens rim, låter säkert jättetufft när ni står halvpackade på någon lokal fritidsgård i byxelkrok och skrålar med, men börjar man skrapa på ytan finner man absolut noll substans.

Efter detta inlägg måste jag bara fråga dig en sak

Vad är din åsikt om Diz?

2012-09-04 01:13
Vad är din åsikt om Diz?

Hans senaste prestation som registrerade som minnesvärt hos mig var mot Swave Sevah 23 dec 2010, han har bitvis i ett flertal andra även haft stunder av briljans (första ronden mot SMP WD2? tex, delar mot A-Class,Canibus och DNA med.

Även mot Jerzey Swift (sommaren 2010?), där han inte hade något förskrivet material alls.

-----

Dock tror jag han skulle må väldigt bra av att ta ett break på ett halvår eller något till att ladda batterierna, för just nu känns det som han går på rutin och mest bara kör för att "performance" aspekten är som ett beroende för honom, men egentligen så saknas motivationen.

2012-09-04 01:47
Mr Cool
Third Eye
Allyawan
Sebbe Staxx
Roffe Ruff
O-Hund

Ser inga andra som värdiga :)
trollolol

2012-09-04 01:59
ja Roffe Ruff med sina kroniska psykiska problem skulle säkert palla med dylik miljö utan att han skulle bryta ihop mitt i och behöva läggas in på psyket. (något han är medveten om och därför skulle han aldrig utsätta sig själv för liknande miljö)

2012-09-04 02:29
brb2009 skrev:
Vad är din åsikt om Diz?

Hans senaste prestation som registrerade som minnesvärt hos mig var mot Swave Sevah 23 dec 2010, han har bitvis i ett flertal andra även haft stunder av briljans (första ronden mot SMP WD2? tex, delar mot A-Class,Canibus och DNA med.

Även mot Jerzey Swift (sommaren 2010?), där han inte hade något förskrivet material alls.

-----

Dock tror jag han skulle må väldigt bra av att ta ett break på ett halvår eller något till att ladda batterierna, för just nu känns det som han går på rutin och mest bara kör för att "performance" aspekten är som ett beroende för honom, men egentligen så saknas motivationen.

Du är iallafall consistent. Fair play. Ville bara se om du bara hatade Third Eye för att det var just han men du verkar ju ha en anledning.

Toastare

2012-09-04 18:32
Shazaam
Bowers
Third Eye
Staxx
MrCool
Gustav Fasa
O-Hund
Simon Gärdenfors

Bra kvalité, bra blandning, olika stilar.. ska vara kul att se på också.
Jag skyller allt på Emma!
Producent

2012-09-04 18:43
Nils M Skils har i mina ögon mest skills av samtliga men det kan bli ganska svårt att förstå norska för många svenskar så kanske han inte borde vara med på grund av den anledningen. Det är löjligt hur överlägsen han är när han kickar på norska asså, hehe..
Manager

2012-09-04 20:00
Folk som inte flowar utan kör prat-rap tycker jag inte har någonting i HIPHOP-battles att göra tyvärr. Därav faller en del bort, så som Simon Gärdenfors. (Egentligen Mr Cool också, men i den senaste battlen jag såg honom så flowade han faktiskt, dessutom är han inte dålig).

Om inte flow och knappt rim finns kvar i acapella battles kan ni väl bjuda in typ Peter Wahlgren eller Magnus Betner? Dom skulle säkert sopa banan med de flesta.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2012-09-04 20:24
Om inte flow och knappt rim finns kvar i acapella battles kan ni väl bjuda in typ Peter Wahlgren eller Magnus Betner? Dom skulle säkert sopa banan med de flesta.

Magnus Betnér vs MR Cool, make it happen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2012-09-04 21:02
BountyBoo skrev:
Shazaam
Bowers
Third Eye
Staxx
MrCool
Gustav Fasa
O-Hund
Simon Gärdenfors

Bra kvalité, bra blandning, olika stilar.. ska vara kul att se på också.

Vill du ha med olika stilar måste du ju ha med Spakur också!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-09-04 21:40
går ni efter röstningen? antar att shazaam och pziclone redan är "paxade" platser, tråkigt om ni skiter i många o-zone/vendetta battlare bara för sakens skull..detta ska ju vara det bästa ändån
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-05 03:02
Markoolio
Petter
Flowmaster fatsack
Chuggo
Dani M
Mad illz
Jonna the rapper
Break2005

Min personliga top 8 jag skulle vilja se spotta super feta rhymes som är cleana.
B

2012-09-05 15:55
varför fins big-o ens som ett alternativ?

2012-09-05 23:01
Jag har försökt få svar på detta på Facebook men inte lyckats så provar här också. Ska turneringen bestå av "de 8 absolut bästa" eller de 8 som får flest röster i den här omröstningen? Det är ju nämligen två otroligt skilda saker.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2012-09-05 23:20
Jag har försökt få svar på detta på Facebook men inte lyckats så provar här också. Ska turneringen bestå av "de 8 absolut bästa" eller de 8 som får flest röster i den här omröstningen? Det är ju nämligen två otroligt skilda saker.

Vem som helst som vet hur man injektar kod kan mickla med den där pollen om dom känner för det, så känns högst osannolikt att man skulle utgå från den när man väljer människor.

Den där är nog snarare mer en form av enkel undersökning för att få en riktning på vad folk som tittar battles i detta avlånga land föredrar.

Med 50.000 i potten känns det högst osannolikt att ej förfrågningar om intresse gått ut till en rad etablerade rappare i detta land som hitillls ej synts i detta format.

2012-09-05 23:27
Varför är inte P.J eller Crome med?

2012-09-06 21:53
Antagligen för att de battlar på engelska, det är min gissning.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Rappare

2012-09-06 23:34
HAHAHAHA Mr Cool bilderna, garvar!
Medlem på whoa sedan 2008.

2012-09-24 20:40
enligt rykten så är det zamora, shazaam, jimmy pistol, taytay, grizzly, gustaf fasa, sebbe och nicko mack som ska delta i den här.

ja, jag vet inte riktigt vad jag tycker om urvalet direkt.
Värsta känslan?
olycklig kärlek... händer alltid mej.... :(

2012-09-24 20:43
varför ens ha en röstning om man sen bjuder in en massa folk som inte ens fick en procent av rösterna?
Värsta känslan?
olycklig kärlek... händer alltid mej.... :(

2012-09-24 20:50
saxat från Criticals facebook:

**STOPPA PRESSARNA, EXTRA EXTRA** haha ...KUPPEN! ..kommer turneringen heta! Lottningen kommer släppas imorgon på youtubekanalen!! De 8 deltagarna är som följer:
Tay Tay, Grizzly, Jimmy Pistol, Sebbe Staxx (Kartellen), Zamora, Gustav Fasa, Nicko Mack och Shazaam.
Och turneringen kommer hållas i Stockholm den 20e och 27e Oktober, biljetter börjas säljas denna veckan!

2012-09-24 21:10
"de absolut bästa 8 rapparna"

Enbart Shazaam och Sebbe som var med i topp 8 på röstningen. Ville inte nån av dom andra vara med?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Rappare

2012-09-24 23:09
Det står väl ingenstans att det är de 8 med flesta röster som ska vara med i turneringen?

Critical osv ville nog bara ha en liten fingervisning på vilka de flesta vill se.

2012-09-25 00:34
LOL... vilket skämt av startfält!
Q.

2012-09-25 05:08
Rooftops skrev:
Det står väl ingenstans att det är de 8 med flesta röster som ska vara med i turneringen?

Nä men står ju såhär.

Vi kommer göra en Turnéring med endast 8 deltagare, de absolut bästa 8 rapparna.

2012-09-25 11:44
Så..

Nicko,shaz,TAYTAY & fasa anses vara bättre än nomad? Eller ville han helt enkelt inte?

2012-09-25 16:41
Fiasko

2012-09-25 18:30
Ingen som var nybörjare direkt, utom Sebbe då, men ändå känns lineupen lite sådär. Kanske blir fett men Vendetta hade ju lite bättre lineup. Vendettafinalen krockar nästan med denna turnering också så det är väl därför Nomad eller Mr. Cool inte är med.
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.
Rappare

2012-09-26 20:13
Om Critical nu bara ville kolla vilka battlare som folk helst vill se och de sen inte ville delta så är väl det en sak. Lite konstigt bara att han väljer att skriva upp sitt eget namn och sedan inte ställa upp när han får fler röster än flera stycken som nu är med.
Det var jag som la BMX-cykel-raden.
Poet

2012-09-26 20:59
elajt:
break2005
hahahahahah =)

Shazaam
Sabotage
(Critical)
Sebbe Staxx
Armin
TayTay
Smojo
Ostkaka
Gustav Fasa

men hade varit kul & se kaggen & 2 i styrka igen =)
 @ Defunctus bitches

2012-09-30 12:06
Denna turnering är ett jävla skämt samt en besvikelse precis som ligans grundare. Där har ni besvikna fans svaret på era frågor.

2012-09-30 12:09
"sådan far sådan son" så att säga. Bara ironiskt att ett skämt kan ha en sån brist på humor. Men det Critical saknar i humor fyller han upp med hippetyhip to the hop.
Hangaround

2012-10-09 07:00
den här lineuppen är pinsam..