I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

[Video Battle] Vendetta 2012 Kvartsfinal: Hyper vs Third Eye

Svensk Hiphop - Battles

2012-09-17 22:35

[Video Battle] Vendetta 2012 Kvartsfinal: Hyper vs Third Eye

Den 25/8 gick andra omgången av Vendetta av stapeln på Pitch Black i Linköping. Den här är 8 av Sveriges bästa battle-rappare kvar för kvartsfinalen, för att krympa antalet till 4.

Först ut är Hyper vs Third Eye

www.theozonebattles.com
www.theringbattles.com

Tack till

FITHMIX Events
KAFKAOTISKA INSPELNINGAR
JRSTUDiOS
DIRTY GORILLA
MALEMA
HiPHOP SEKTIONEN
WHOA.NU
Sebastian Marsipulami Klarén - https://www.facebook.com/sebastiankPhoto
Kamera Crew (Timor, Pierre, Oscar, Emiliano)

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2012-09-17 23:28
Hyper's bröliga stil gör sig fint här, men hans material å andra sidan var ju nästan bara samma dissar hela tiden. Allt han sa om Third Eye och hans stil har man redan hört 40 gånger, det är inte lika originellt och träffsäkert då....

Third Eye var inte speciellt intressant här heller men hans clowning-skills och performance ligger högre hos mig i denna. Third Eye var värd vinsten.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2012-09-17 23:44
Hmmmm det gick alltså inte att skicka ut båda?
B

2012-09-18 00:21
Ett rån enligt mig, tycker förvisso inte hyper var så jävla mycket bättre men han edgade enligt mig, hyper kändes mer seriös och mer förberedd medan third eye mer såg ut att vilja efterfesta... Ganska dålig battle faktiskt
My environment wasn`t ghetto, but I was

2012-09-18 10:39
Har hyper nånsin vart bra?
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz
Rappare

2012-09-18 12:46
Smått underliga rader av third eye dedär med att han dissar ett sunt levnadssätt.
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2012-09-18 12:54
Vad i helvete gör Third i en en kvartsfinal i någon slags tävling man missat? Är det O-zone som håller i den eller vad? Måste titta på klippet..
shades on my eyes you can't tell I'm .....

2012-09-18 12:55
Tror dock han menade att hans sunda levnadssätt gått till överdrift :).
typ som öl raden, citronsaft osv, att det bara är träning träning o hälsa :)
Http://www.twitter.com/UVPMacke

2012-09-18 13:00
Undra vem som först drar vinkeln att nån är kass på tetris eller korsord, men det kanske redan dragits?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-18 13:08
Ah kunde inte ta bort mitt inlägg... Jag tycker ändå att Hyper steppade upp här och förtjänade vinsten.

Fö sjukt mkt love till battle-sverige för all underhållning!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-18 14:41
Jag måste titta igen men rent spontant kände jag att det var en lite underlig battle, vet inte om det har att göra med lokalen och att båda måste skrika lite, men det kändes lite stelt och ansträngt. Trots det tycker jag att Hyper steppar upp lite mer för varje match på sistonde; men det känns fortfarande som han har en bit kvar tills hans framträdande är helt perfekt. Är dock inte alls så imponerad av hans material som alla verkar vara, tyckte nu när jag tittat en gång iaf att det hade en hel del svackor. Båda två är kanske lite för interna, och eventuellt för snälla mot varandra också. Men rättvis vinst, third eye är bättre på alla nivåer (möjligtvis med undantag för det rent fysiska, men jag är inte säker på om jag verkligen tycker att hyper ser så värst aggressiv och hotfull ut; känns mer som en snäll björn).
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-09-18 14:42
Fö sjukt mkt love till battle-sverige för all underhållning!

.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-09-18 18:35
Ingen bra battle här inte.
Third Eye för propps för jävla dagisrader..

Nej detta va inte bra.. Båda hade väldigt förutsägbara rader

Sen att Third Eye vinner med 2-3 slip-ups är ju också skumt...
Highfive anyone, anyone?

2012-09-18 18:36
Fet battle, båda levererade bra. Men bättre ljud på battlarna behövs nog till framtida events. Många sov nog på rader för att det var svårt att höra när det är på en klubb och en massa fulla folk som snackar i bakgrunden, snackar live alltså. Det hörs bra i videon som tur är.

Hyper tog det f.ö och Third Eyes min när han vinner alltså. Helt paff.
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.
Rappare

2012-09-19 01:23
Mja, vet inte riktigt hur jag hade dömt denna.. Tråkigt att båda ansåg sig vara så omotiverade hursomhelst.
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you

2012-09-19 18:22
Det här var riktigt under förväntningarna. Jag tycker inte det känns som att de har gått inför det rent textmässigt, eller att dem presenterar det bra på plats. Men jag tycker ändå third eye är värd vinsten.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.