I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Basementality #KUPPEN i Nyhetsmorgon 2012-10-28

Svensk Hiphop - Battles

2012-10-28 06:55

[Övrigt] Basementality #KUPPEN i Nyhetsmorgon 2012-10-28

Ametist Azordegan
14 hours ago
Jag ska prata rapbattle med Agneta Sjödin i TV4 Nyhetsmorgon imorgon kl 8... och en massa andra kulturhändelser från veckan. Vaken då? tune in då? jag håller låda ett bra tag i din teveaparat.

Även Critical skrev något om att dom skulle göra ett reportage på basementality som sänds i Nyhetsmorgon.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-28 07:52
de kommer avslöja vinnaren i Kuppen, det är allt jag vet :) det är inget reportage om basementality. jag tror bara de kommer snacka lite om battles i allmänhet
det är en good look för alla, speciellt när ametist får chansen att prata om det och det inte bara är ordinarie programledare som fått lite stödord

2012-10-28 11:14

2012-10-28 11:58
Jag tycker Agneta Sjödin är deprimerande. Agneta Sjödin känns som den typen av kvinna som inte kan låta bli att ligga med kvinnomisshandlande alkoholister. Det å sidan, jag hatar verkligen när mainstream media ska uppmärksamma "underground" fenomen

Ametist: "battlerap är en sorts roast på rim" Agneta: "vad roligt för undomar som vill vara kreativa"

Spoilerpå tal om alkoholism; det är väl verkligen inte en bra idé att ge Gustaf Fasa 50 lax, ungen är ju bara 16, han kommer supa skallen av sig.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-10-28 12:52
Rappare

2012-10-29 12:23
Lite skumt att de visade bilder från Sebbe vs Shaz.

2012-10-31 19:26
ametist fett skön!! vardagsporr och battlerap
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.
Rappare

2012-11-01 02:22
Seriöst, va de inte gustav fasa som va vinnare? Varför visar dom ett filmklipp på dom två tjockisarna shazaam och sebbe staxx?

Asså jag svär att de va shazaam som sagt till ametist att dom skulle visa just den! Så äckligt kåt på uppmärksamhet!!
Medlem på whoa sedan 2008.
Manager

2012-11-01 09:45
Seriöst, va de inte gustav fasa som va vinnare? Varför visar dom ett filmklipp på dom två tjockisarna shazaam och sebbe staxx?

Asså jag svär att de va shazaam som sagt till ametist att dom skulle visa just den! Så äckligt kåt på uppmärksamhet!!

Jag har två lite mer sannolika teorier.

1. Finalen var inte färdigklippt när de på TV4 satte ihop sitt material.
2. Sebbe är ändå nån form av rikskändis och det är TV etc.

Redline!
Redaktionschef

2012-11-01 09:52
Jag tror att de kopierade dagens punchline på Whoa :P

hehe, nä, är väl mer som Dr. Octagon skriver. I kombination med att det var en rad som gick att basunera ut i tv utan någon risk att stöta sig med folk.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Rappare

2012-11-01 11:56
Dr.Octagon skrev:
1. Finalen var inte färdigklippt när de på TV4 satte ihop sitt material.
Det där tror jag också på. Fast alltså, de borde ju kunna ha tagit ett annat klipp från Kuppen, förslagsvis med Fasa. För de var väl redan ute när det sändes? Eller ett klipp från ett annat event med Fasa, någonting med vinnaren liksom. Dessutom tyckte jag att det var skumt att de inte ens sa att klippet var från ett annat liknande event. Hade jag varit Gustav så hade jag blivit lite sne.

2012-11-01 12:48
haha, tänk lite hur de lägger upp sånna här grejer istället.. de planerade säkert lite löst vad de skulle prata om / frågor osv... tror hon tom frågar ametist innan klippet "vad är det här då".. det skulle väl vara ett exempelklipp för att illustrera battlerap. de tog väl ett nyare klipp som såg nice ut med mycket publik osv.. de frågade inte oss efter något annat än fotot på gustav

det är väl inte så svårt att se att det inte är gustav i klippet heller när de visar en bild på honom i typ 10 sekunder

2012-11-02 04:13
haha ja det hela blev lite flummigt och osammanhängande när dem plötsligt visade upp en video från sebbe staxx vs shazaam battlen.

jag hatar verkligen när mainstream media ska uppmärksamma "underground" fenomen

håller med. sen om det börjar komma en massa mainstreambögar som också vill vara med och battla eller vara engagerade på olika sätt osv så kommer ju battlescenen bara förstöras. men om man kollar på utvecklingen, speciellt utrikes (med drake o p diddy osv inblandade), så verkar det som att det är dit vi sakta men säkert är på väg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2012-11-02 15:50
håller med. sen om det börjar komma en massa mainstreambögar som också vill vara med och battla eller vara engagerade på olika sätt osv så kommer ju battlescenen bara förstöras. men om man kollar på utvecklingen, speciellt utrikes (med drake o p diddy osv inblandade), så verkar det som att det är dit vi sakta men säkert är på väg.

Du anser alltså att det är negativt att svensk battlerap får tvtid? Ska vi inte skrota youtubekanalerna också? Med tanke på att det är battle så gör det väl ingenting om 100 personer till vill battla.. Hela konceptet bygger ju på att slå ut de svaga.

Evolution, du vet.
ClaesTrofobik.se

2012-11-02 16:36
Håller med om att det inte gör något om fler vill battla, eller om populariteten växer. Samtidigt har mainstreammedia, hype och överdriven popularitet ett sätt och en vana att slita själen ur intressanta undergroundföreteelser.

Fast det är inte därför jag hatar "när mainstream media ska uppmärksamma "underground" fenomen." Jag hatar det för att dom får det att låta så vansinnigt trivialt och fånigt. "vad roligt för ungdomar som vill vara kreativa"

http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-11-02 17:10
Du anser alltså att det är negativt att svensk battlerap får tvtid? Ska vi inte skrota youtubekanalerna också? Med tanke på att det är battle så gör det väl ingenting om 100 personer till vill battla.. Hela konceptet bygger ju på att slå ut de svaga.

haha nej absolut inte, så som utvecklingen ser ut i dag har jag inget att klaga på. jag menade bara ifall det skulle gå för långt där majoriteten av battlefansen och battlarna egentligen knappt är intresserade av hip-hop och hela scenen skulle utvecklas till ren stå-upp komik (iofs är det ju så ibland).

De svaga slås ju inte ut om 75% av fansen inte har någon känsla över vad skills är för något, det skulle sluta med att Sean Banan står där som vinnaren av Vendetta. säger inte att det kommer bli så dock.

Jag hatar det för att dom får det att låta så vansinnigt trivialt och fånigt. "vad roligt för ungdomar som vill vara kreativa"

haha ja det också