I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Årets punchline? Årets schema?

Svensk Hiphop - Battles

2012-12-23 12:09

[Övrigt] Årets punchline? Årets schema?

Inspirerad av årets battle-tråden så bryter vi ner det ännu mer:

Vilken punchline har enligt er varit årets tyngsta? Vem har lagt det fetaste schemat?

Finns för många att välja på men -Eurgh-Schemat av DNA mot Eurgh håller jag högt.

Båda svenska och internationella battles alltså.

Shoot.

Rädda en ko, ät en vegetarian!
Rappare

2012-12-23 12:37
Svårt att minnas så mycket bars hehe. Men några favoriter jag kommer på såhär

Onkel Fix Vs. Big O
"du ljuger i texter, när du säger att du är ute på fester och dansar som på balnatten/
För dina låtar har visat att folk har bättre taktkänsla än dig på gravplatser/
Men om du skulle prova, skulle du bli så yr av baktakten att du skulle spy upp magsaften/
men du fortsätter att pusha din festprisse-image, så när du drar valser är det inte pardanser/

Kalle Balik Vs. Nicko Mack
"..upplägg...
skojar du med mig? Slänger ordet lojalitet när han battlar ibland/
Men trots att vi vet att lojaliteten är på hans arm, är den aldrig nära till hands/"

Kalle Balik Vs. Nicko Mack
"Ni som inte fattar mina rim direkt, tror jag siktar snett, men riktningen ändras nått/
ni får ihop det som ett bindestreck, rimmen hittar rätt, inget som sätter stopp/
vinner på internet, en smith & wesson i vilda västern, ni får rikoschetten i efterskott/
för dem som fattar bars är jag ett sammandrag av kafka-romanen - jag gör processen kort/"

2012-12-23 14:24
Rich Dolarz "Cali legends" mot Daylyt är helt galet nice!

2012-12-23 15:17
Förövrigt är Dalyts golden retriver-rad i den battlen också on fire.
soundcloud.com/brormusk/sets

2012-12-23 16:29
fan finns så sjukt många! årets rebuttle är då iaf DNA's Malcom X rebuttle (mot Sensa)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2012-12-23 16:46
I've heard all your wordplay about straps techs & nines, there's a hundred ways of this done/ but none are greater than one... THIS: I'll shoot you in the fucking face with a gun!

- Lunar C mot Philly Swain
I am come home

2012-12-23 16:51
"Du gömde dig bakom en bil som om du körde kurragömma på en parkeringsplats"

Mannen, myten, grizzly.

2012-12-24 02:10
bara jag som inte kunde läsa det kalle balik lagt utan att höra hans röst o se hans heta brillor framför mig?
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz
Producent

2012-12-24 11:35
det var nog bara du.

2012-12-25 06:35
"Så helt ärligt man jag undrar fan ta mig hur du seedades upp
Så jag sätter nu varenda merit under lupp
Jag var där när du chokea, man kunde skära med en kniv genom luft
Sen ville du hämnas på Olof, och tog med en skrikande mupp
Men Hund-Ögat var ett motstånd som va lite för tufft
Men ni fick ändå hjälp av deras namn när klippet visades upp
för innan den battlen brydde sig ingen ett skit om din grupp
O du fatta att du aldrig skulle slå olof så ni teamade upp
Fast han(True story) inte hade någon vidare lust
Sen HYPE, RANKING allting speedades upp
Så fuck spekulationer om klimatförändringar, det där är media som sprider en bluff
Mina boys är anledningen att priset på ris har gått upp" - Nomad vs MrCool

MrCool när han skulle visa Nomad hur lätt det var att rimma på "Öppen-hand" och förklara att det minsann rimma med "sött och salt". Den va grov som fan. Mr Cools rimstruktur ligger på sån sjuk nivå att man tror inte ens att det rimmar, men det gör det när man verkligen tänker efter.

Handflata-Samtala
hantala
Först tänker man "shit den där rimmar inte Anton" så tänker man efter "om du tar bort F och byter plats på L och T, sen tar du bort D och uttalar "Hantala" som "hamtala" så sitter den som ett smäck.
Rappare

2012-12-25 19:43
halldar har hajat grejen med flerstavigt.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2012-12-25 20:02
Mr Cools rimstruktur ligger på sån sjuk nivå att man tror inte ens att det rimmar, men det gör det när man verkligen tänker efter.

Driver du?

Handflata-Samtala
hantala
Först tänker man "shit den där rimmar inte Anton" så tänker man efter "om du tar bort F och byter plats på L och T, sen tar du bort D och uttalar "Hantala" som "hamtala" så sitter den som ett smäck.

Kan vara det roligaste jag läst på länge. Trodde att de flesta visste vad ett flerstavsrim/multi/vokalrim var år 2012.

2012-12-27 16:19
Jag tycker Narkimics rad mot Tay Tay som går något i stil med:

"Du skulle inte ens få en katt o spinna om du klappa en timma"

är så jävla rolig. Kan faktiskt vara det roligaste i år. Önskar fan att jag kom på den.

R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2012-12-27 16:56
Vanskapt_ skrev:
Mr Cools rimstruktur ligger på sån sjuk nivå att man tror inte ens att det rimmar, men det gör det när man verkligen tänker efter.

Driver du?

Handflata-Samtala
hantala

Kan vara det roligaste jag läst på länge. Trodde att de flesta visste vad ett flerstavsrim/multi/vokalrim var år 2012.

trodde att de flesta visste att halldar med jämna mellanrum trollar och är rätt bra på det, hehe :)
Moderator

2012-12-27 22:03
RmanSkrotumRapp skrev:
Jag tycker Narkimics rad mot Tay Tay som går något i stil med:

"Du skulle inte ens få en katt o spinna om du klappa en timma"

är så jävla rolig. Kan faktiskt vara det roligaste i år. Önskar fan att jag kom på den.

Jo visst. Att du önskar att du kom på den är ungefär lika troligt som att Mr. Cool skulle vilja byta plats med islänningen i RIS. Försök med något annat om du ska trolla.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-12-28 09:30
KaptenKrok P27

Jag menar fullt allvar, raden är fruktansvärt rolig på riktigt. Och varför är du stöddig mot mig?
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Producent

2012-12-28 16:17
I princip allt med Nomad när det kommer till svenska battles, när det kommer till internationella måste jag nog säga att hela loaded lux tredje rond mot Calicoe var guld, värt att tillägga Aye Verbs tredje mot Hitman Holla, som mer eller mindre inspirera Lux tredje rond till en grad.

2012-12-29 19:28
Ger den nog också till Narkimic, iaf om han med katt syftade på djuret och inte på den rätt förlegade sthlms-beteckningen för tjej/kvinna/guzz/gäri/gärä/gäree

Alla puns tagna från nån gammal audio battle i stil med andra inlägget känns lite tråkigt, klappa katt-vinkeln är lite roligare... Lite som Spakurs "du stryper levande kattungar"- bars men de är väl tyvärr över ett år gamla nu...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-29 21:39
+1 på VRGNHNS, jag både tror och hoppas också att han syftade på djuret.

2012-12-29 22:22
Mmm... Sen har jag förstått det som att man kan vara "katt" även som kille, tror det betyder attraktiv, iaf med referens till Armin-big O battlen... Kan nog även enligt en Petter i slutet av 90-talet vara en direktöversättning av "Cats", ungefär som Dogs fast annorlunda, grabbar typ.

Annars blir ju metapunches om katter, älgar eller giraffer alltid roligare än "du är puckad som en hockeymålvakt"-ish punches

2013-01-30 18:05
Nu har jag ett svenskt bidrag också!

Kanske inte den allra bästa men en som fastnat och sticker ut:

"Att du gör något vettigt för världen, är en hallucination,
du glorifierar våld och fingerpullar en redan fucked generation,
du rånar typ taxichaufförer mannen varför är det coolt,
du försöker hustla folk på pengar, du är fattig som person."

I mina ögon är det ett riktigt bra schema. Shaazam mot Sebbe för de som inte vet.

UPP förresten!
Rädda en ko, ät en vegetarian!