I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

[Övrigt] Er favoritbattle

Svensk Hiphop - Battles

2013-03-03 19:41

[Övrigt] Er favoritbattle

Har ju avverkats en del nu, intressant att se vilken ni har som favorit.

Själv har jag ju nån perversion för svettiga battles som har lite oväntad utgång så har nog sett mest på denna:

Men de som jag kanske anser bäst/jämnats kan vara mr cool vs Spakur eller Shazaam vs Nomad

(Inlägget ändrat av Oracle 2013-03-03 22:06:41)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Producent

2013-03-04 00:50
Antar att det bara är svenska battles som kvalificerar?

Hmm.. Bästa battlen.. Fan den var riktigt svår asså!

Efter att ha tänkt i 5 min så har jag inte kommit på ett svar, haha.. Får återkomma.

//Paz

2013-03-04 08:45
Jo, det är svenska battles jag hade i åtanke först o främst... Gärna på svenska men känns väl inte främmande att nån kommer nämna nått Bowers-battle på engelska.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-03-04 17:04
Kan inte komma på någon svensk battle men en av mina favoriter från the us of murrrca är denna:

Verb vs Hitman

//Paz

2013-03-04 21:02
Menar ingen disrespect mot varken dig eller battlarna, men skojade du med ditt inlägg VRGNHNS? Blev helt förvirrad, vad är bra med den battlen?

Har nog ingen favoritbattle, än. Jag tycker att det finns ganska få battlare med högt underhållningsvärde i Sverige, och det är sällan två av de möts. Det är oftast ganska solklara vinster och nivåskillnader. Kan tänka mig att om man går på events så förändras den bilden, då man lätt blir kräsnare på tuben.

Producent

2013-03-04 21:09
Ahh, kan lätt intyga att gå på events och se dem på tuben är helt olika saker. Vissa rader känns MER på plats och kan liksom falla bort lite när det klippts och lagts upp. Ofta så har ju folk några öl i kroppen också och är på gott humör, vilket kanske sänker tröskeln lite för vad som är fett. Sen så är det lätt att reagera när alla andra reagerar. Sitta hemma framför datorn blir ju ganska off liksom.

2013-03-04 21:20
Vanskapt_ P23

Nej, alltså jag efterfrågar folks favoritbattle och gärna en motivering. Jag trodde det va rätt så klart vad jag menade, nämner andra battles som jag anser som "bättre" sätt till om det är en jämn och spännande match.

Jag ser det inte som så blodigt allvar utan ser det för underhållning, uppskattar ju även Von-Hagen battles.

2013-03-04 22:07
VRGNHNS

Var bara nyfiken, förstod inte din motivering längst upp bara. Väntade på en oväntad utgång som du skrev, men jag hittade ingen.

Machete

Absolut, skillnaden är nog väldigt stor kan jag tänka mig!

2013-03-04 23:00
Nja, min motivering är väl att det är en väldigt oväntad battle på så många plan, den är jvligt kul helt enkelt, den är svettig, den har freestyles, chokes, konstiga publikreaktioner, uppllägg och allt man kan önska utom en kväll på slottet.

2013-03-05 17:49
VRGNHNS

haha din jävel! jag hade iofs tänkt å bumpa den där själv nån gång. det va då battlesverige gick från en hobbyverksamhet till en seriös folkrörelse.
Ridå

2013-03-05 17:50
Haha, den är alltid obligatorisk på förfesten till min ensamfylla!

2013-03-07 14:20
tror inte jag sett hela faktiskt hehe. har lyssnat på den med ett annat fönster uppe samtidigt dock. vissa partier har jag dock kunnat skratta åt faktiskt.

apropå favvisbattle gillar jag typ alla real deals, särskillt när han körde på URL, bender är svinskön, hollow da don likaså. diggar daylites stil som fan, sen att se passwurds plocka honom va jävligt nice.

svenska toppar nog nomad mot ögat rätt högt.

å apropå knasvibbsbattles så hade det vart skitfett å se von hagen mot kiko, förutsatt att kiko fortsätter freestyla å bli nervös för att publiken tror det är prewritten å att von hagen är tillräckligt full för å våga vara sig själv, men tillräckligt nykter för å va lite nervös. hade vart guld!
Ridå
Producent

2013-03-07 14:27

2013-03-07 14:51
Töntnörden

Ja, ska man göra det "kasst" så ska man ju göra det med självdistans och en typ av finess som är lite svår att sätta fingret på men McKiko fick nästan till det... Ser man om den battlen mot RMK så är det ju inte för den sistnämndes insats. Mr Cools debut är också rätt nice.

Nu är ju inte din insats kass i yngve-battlen utan det är lite allt möjligt på en gång och på olika sätt vilket ger det där extra replay-valuet. "Vad i helvete har du gjort där"-momentet är halvt oslagbart.

När det gäller att gå lytesvägen så är ju Von Hagen dock klart mest underhållande även om Krazy Toss har någonting på gång. Mc Kikos insats mot RMK ska inte förringas, men den har ju inga direkta toppar... förutom möjligtvis debjut-spjut raden, han är ju inte förvånad själv över hur det går, inte heller all in... kanske att Hagen skulle få fram det bästa ur honom i en match-up.

Vi är väl en 5 procent av yt-publiken som älskar battles som spårar på olika sätt, tycker många är lite väl snabba med att trycka på dislike-knappen i vissa fall.

2013-03-07 15:02
Kiko battlet hade ändå mkt likes... Det är väl egentligen bara en viss "kämpaglöd" som saknas för att insatsen skulle vara klockren

2013-03-09 14:35
hahahaha

2013-03-09 18:49

Läraren mot eleven ;)
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2013-03-21 19:02
Anstaltens liknelser, "Tragisk individ" på 07.37 och "jag äter mitt bajs som värsta högtiden" är också nått som bidragit till många replays på den här: