I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Kandidatuppsats om battlescenen, hjälp med enkät?

Svensk Hiphop - Battles

2013-03-31 16:34

[Övrigt] Kandidatuppsats om battlescenen, hjälp med enkät?

Hej!

Vi är två studenter på Stockholms Universitet som just nu skriver vår kandidatuppsats inom marknadskommunikation.
Vi har då valt att studera den svenska battlescenen och vad ni fans anser om möjligheterna till reklam i battleklipp på Youtube och i förlängningen en battlerapscen som till stor del finansieras av reklam från företag.
Så vi hoppas att du som läser det här kan hjälpa oss genom att undvara några få minuter till att besvara denna enkät
https://qtrial.qualtrics.com/SE/?SID=SV_0cc7DWYo1oOUfSB

Den är självklart helt anonym och vi kommer inte störa någon av er efter att ni har fyllt i den.
Vi har läst igenom reglerna och hittade inget som sa att det inte var okej att fråga om sån här hjälp här. Men om det inte är okej så ber vi om ursäkt men hoppas att ni kan tänka er att fylla i enkäten igen.

Tack på förhand

//Martin och Björn

The greatest trick the devil ever pulled was to convince the world that bajen could play football.
Producent

2013-03-31 16:43
Märklig undersökning. Mitt favoritpåstående var nog:

"Samhället skulle se annorlunda ut om det inte fanns någon reklam i battlerapvideos på Youtube"

Släng gärna upp uppsatsen här när ni är klara, nu är man ju lite nyfiken
Give my regards to King Tut, asshole

2013-03-31 17:56
Anledningen till att vissa frågor kan framstå som lite märkliga är för att frågorna om tv-reklam och reklam på Youtube behövde vara så lika som möjligt för att undersökningen ska bli så lättanalyserad som möjligt.
Tack så hemskt mycket för att du svarade på den! Och självklart kan vi lägga upp resultatet här när undersökningen är avslutad!
The greatest trick the devil ever pulled was to convince the world that bajen could play football.

2013-03-31 18:09
done

Ålltzen, Växjö, Bremen.
Producent

2013-03-31 21:27
Jag har också svarat men jag har knappt sett någon battle, så jag vet inte om jag var till någon hjälp.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Rappare

2013-04-01 21:57
TV-Reklam bidrar till att jag som tittare betalar ett lägre pris för mediekonsumtion.
Detta skulle jag vilja påstå kan tolkas på olika sätt för den deltagande, jag tolkade det till exempel inte ekonomiskt. Men det kanske ni redan har tänkt på?
Redaktionschef

2013-04-02 15:42
Också fyllt i. Många frågor, blev lite segt. Men kul med uppsatser om battles.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2013-04-08 11:26
Tack för era svar!
Uppskattas som fan! Om ni har läst det här men inte fyllt i enkäten så får ni gärna göra det!

scrotum: Jo vi har tänkt på det men insåg att vi inte behövde definiera det ytterligare för att få de svar vi behövde.

2013-04-08 22:25
På frågan "Vad är din attityd till eventet?" har ni gett mig möjligheten att svara exempelvis som följande: Jag är positiv (7), jag gillar det inte (1), och det känns lagomt(4).

Hur tänkte ni där?

2013-04-17 00:01
Hej alla! Tack så jävla mycket för all hjälp vi har fått från er! Vi har nu avslutat enkäten och om någon vecka borde vi kunna ha några resultat att presentera för er.
Återigen, tack som fan! Vi hade inte kunnat genomföra den här studien utan er.

Soomersault, svarsalternativen är utformade så, i något som kallas sjugradig bipolär skala, eftersom det ska vara det bästa alternativet vid sådana här studier. Och när det gäller formuleringen av svarsalternativen så försökte vi skriva det så vettigt som möjligt men det kan absolut vara så att vi kunde ha skrivit det bättre. Jag hoppas det var något slags svar på din fråga. Och om det inte var det så ber jag om ursäkt och skyller på många långa pluggtimmar under dagen.