I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] The O-Zone Battles: Step Up - Martin Zamora vs RMK

Svensk Hiphop - Battles

2013-04-28 21:57

[Video Battle] The O-Zone Battles: Step Up - Martin Zamora vs RMK

Den 2:a Mars höll O-Zone ett riktigt fullspäckat och lyckat event på Babel i Malmö.
Temat för kvällen var "Step Up", nyare talanger och erfarna veteraner ställdes öga mot öga med varandra, hur det gick får ni se i klippen.

Nästa battle ut blir Martin Zamora mot RMK, vilket var main event!

http://www.theozonebattles.com
http://www.jrstudios.se
http://www.malema.se

Tack till:
JR Studios
Malema
Filmcrew (Timor,Bjarki,Choys)
Dity Gorilla
Medborgarskolan
Whoa.nu

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2013-04-29 12:31
RMK's sista rond var tung.

2013-04-29 12:40
Rättvis seger. RMK steppar upp ordentligt genom denna battle. Har inte tyckt om honom alls innan men detta var bra.
Producent

2013-04-29 15:24
tål inte rmk, men rättvis vinst.
Give my regards to King Tut, asshole

2013-04-29 15:26
Tycker nog ändå Zamora tog det... Men RMK hade nått bra om Astrid Lindgren
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2013-04-29 17:18
RMKs sista var fet. Annars för hetsig för min smak. Zamora har inte mycket utfyllnad. Grymt. Skön battle.

Producent

2013-04-29 19:02
Nice battle, klar vinst till RMK
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2013-04-29 19:20
Astrid Lindgren raden var bland det snyggaste jag sett
My environment wasn`t ghetto, but I was
Graffare

2013-04-29 21:23
RMK no doubt, tyckte han hade något på gång redan mot.. ja vem det nu var, och hans utvecklingskurva går precis enligt mina förväntningar.
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah

2013-04-29 23:31
RMKs första och tredje rond vad de bästa jag någonsin hört. Plocka inte bara isär Martin utan hela hans crew. Det tycker jag och då är jag ändå dbs fan.

Rappare

2013-05-01 20:58
Imponerad av RMK, riktigt schysst rappande och rader. Relativt enkel vinst faktiskt, och då gjorde ändå Zamora ingen dålig insats.
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you

2013-05-03 16:15
rmk hade en del feta rader men han är ju.. rmk. äcklig liksom, sliskig som en sockerdricka typ. "du hare inte, som en kanin" lololololol

hans låt där han klätt ut sig till ett troll i skogen är ju.. ja.
Rappare

2013-05-09 09:47
fet insats av RMK.
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2013-05-09 11:27
Hahahahaha tjockisen i bakgrunden när RMK kör!
Hahahah
Producent

2013-05-09 12:10
SupremeV skrev:
Hahahahaha tjockisen i bakgrunden när RMK kör!
Hahahah

Joel bitar
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!
Rappare

2013-05-15 06:04
Asså båda två har lite samma problem. Många rader dom lägger är sjukt feta men ibland kommer dom med onödiga filler-rader som verkligen inte behövs. Det drar ner helhetsintrycket som fan.
Don't read history, write it.

2013-05-15 21:47
Skitfet battle från båda håll. Nog bara en smaksak vem som vann. RMK hade några riktigt höga toppar i materialet och var taggad som fan. Zamora var mer stabil och levererade guld rakt igenom hela battlen. Håller inte alls med Faustino om att fillers var något som kantade denna battlen. Tycker det är ett tecken på att han inte kan den här grejen.

Min röst hade gått till Zamora med en extremt marginell edge, utan att ta något ifrån RMK som gjorde en riktigt grym insats.
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Rappare

2013-05-16 16:22
RmanSkrotumRapp skrev:
Skitfet battle från båda håll. Nog bara en smaksak vem som vann. RMK hade några riktigt höga toppar i materialet och var taggad som fan. Zamora var mer stabil och levererade guld rakt igenom hela battlen. Håller inte alls med Faustino om att fillers var något som kantade denna battlen. Tycker det är ett tecken på att han inte kan den här grejen.

Min röst hade gått till Zamora med en extremt marginell edge, utan att ta något ifrån RMK som gjorde en riktigt grym insats.

Nja, fillers och fillers men det är märkbar skillnad mellan högsta och lägstanivå från båda i battlen. Kantade vet jag inte om jag står för att jag sagt heller, jag tyckte den var riktigt fet, kanske det bästa jag sett av båda (har dock inte kollat alla deras battles). Det jag menade var snarare att om de kunde få till en hel battle med bara deras bästa material så skulle de vara helt uppe i toppen. Du sa det själv med Rmk, tycker samma sak om Zamora. Mycket är guld men ibland kommer lite halvdanna bars som drar ner helhelten.

Jag vet inte riktigt hur jag skulle röstat utan övertid men Zamora hade väl snäppet bättre rim och riktigt bra material. Publiken var ju klart mer på RMKs sida så det är lite svårare att döma så. Men RMK hade väl kanske lite bättre vinklar och det kändes som han var lite mer nyskapande och som du sa verkade jävligt taggad. Han tog sista ronden. Sen var väl de första två jävligt lika. 2-1 RMK men jag tycker båda var feta!
Don't read history, write it.

2013-05-16 16:33
Faustino då håller jag med dig i stort sett helt, med litet undantag av ordvalet "fillers". HIGH FIVE FÖR BATTLERAP!!!
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2013-11-20 22:26
Zamora köttar denna, vilket han gjort hårt senaste matcherna. RMK droppar fett å särskilt med tanke på hans långa uppehåll connectar han in sig jävligt nice med publiken. Båda är sjukt nicea men om jag måste välja nån röstar jag nog på zamora pga hans konsekventa köttarstil med bra rader å bra sammanhållning i dissarna, rmk va dock niceare å se live å hade några bra replayrader också. jävligt nice match å kväll!
Ridå