I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Kalle Balik vs 2 i styrka **Basementality Battles**

Svensk Hiphop - Battles

2013-06-06 23:01

[Video Battle] Kalle Balik vs 2 i styrka **Basementality Battles**

Redaktionschef

2013-06-06 23:25
Bra drag! Märks att 2 i Styrka försökt vässa på/variera flowet mer men raderna är fortfarande för ojämna. Solklar vinst för Kalle Balik i min bok.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2013-06-06 23:53
Riktigt bra battle. Synd att inramningen var såpass dålig (en kamera, halvtaskigt ljud mm)
Jag hoppas att basmentallity stilar upp sig lite med sånt.

Kul att 2 i Styrka är tillbaka, hoppas han fortsätter och får köra lite i o-zone med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2013-06-07 00:04
Fan vad bra detta var.

Det känns som att 2 i Styrka nog skulle vara en bra freestyle-battlare. Här tycker jag dock många grejer inte riktigt håller. Lite för generella och spretiga dissar. Men tycker ändå att det är en uppsteppning jämfört med tidigare. Gillade öl vid en vägg-temat.

Kalles texter är så jävla bra. Rim, ordlekar, allt. Folk gnäller ofta på hans delivery, men jag tycker att det passar honom. Är man inte skrikig och gapig så ska man inte rappa så heller.

Spoiler"2 i Styrka, wow, honom lär jag akta mig för, annars kanske han kör en rapp om sitt kön och kallar mig bög."
Det var jag som la BMX-cykel-raden.

2013-06-07 00:13
Tyckte alltid att 2 i styrka va underskattad och fick oförtjänt mkt hat... Gjorde alltid sevärda battles. Jag gillade dock mer när han va "hård" o körde bögdissar, haha men jvligt kul att han är tillbaka, tror han kan ännu bättre än det här.

En av Kalles bästa, sjukt att hålla så bra textnivå i så många battles. Han tog det utan problem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-06-07 00:14
hemmapublik var det ja.

kalle, easy.

2013-06-07 00:16
Fö. co-sign på hela Grizzlys utlåtande

2013-06-07 00:28
Detta var nog det fetaste jag hört från Kalle Balik någonsin.
Alla hans tre ronder var helt outstanding och bland det bästa jag har hört på svenska.

2 i styrka - Tungt flow och ett par roliga rader men det räckte inte mot Kalle denna gången enligt mig!
www.eddaonline.se

2013-06-07 00:33
första battlen med 2 i Styrka som jag ser, är han alltid såhär eller vad fan är grejen? massa skumma ansiktsuttryck och krystat ändrade tonlägen samt skumma rörelser

försöker han vara Lux ?

2013-06-07 10:16
Bland det bästa jag sett i battleväg. Båda två var asgrymma.
2 i styrkas återkomst är glädjande.

Rätt person vann enligt mig. Kalles bästa så långt.

2013-06-07 11:06
2 i styrka.. Har han suttit hemma och övat in denna sen han torska mot Smo jo? kör rader om saker som inte det ens finns någon mening med..
Producent

2013-06-07 15:50
Skitbra rader av Kalle. Lite besviken på 2 i styrka, sådärbra rader, men framförallt, vad är det för märkligt jäkla uttal han kör med
Give my regards to King Tut, asshole

2013-06-07 17:25
Jag blir nästan förbannad på hur dålig 2 i styrka är. Riktigt pinsamt imo. Kalle Balik riktigt fet och förtjänar nåt mer än en sån här battle.
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe
http://www.twitter.com/popularmusiken
http://www.popularmusik.net

2013-06-07 17:40
Kalle är king, easy.

2013-06-07 19:08
Kalle, grym som vanligt!

2013-06-07 20:13
Spoiler"när du knullar 5-åriga spädbarn" 5 åriga spädbarn? man brukar kalla bebisar spädbarn tills dom är ca 1 år?

2013-06-08 01:48
flat skrev:
Spoiler"när du knullar 5-åriga spädbarn" 5 åriga spädbarn? man brukar kalla bebisar spädbarn tills dom är ca 1 år?

haha som att de va den enda raden han la som helt sakna logik ^^ men ja, det va en sjukt skum rad, där blev sån obehaglig tystnad typ hehe
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2013-06-08 14:28
jävla tönt 2 i styrka verkar vara
Geni

2013-06-08 15:37
uhhhh är bara på första ronden men två-i-styrka är tyvärr inget vidare. Hur lång tid har det gått, 2 år sen sist eller ngt sånt? han verkar inte ha utvecklats ett skit. Basic bullshit hela tiden. ska kebabspeciala vidare nu o se vad kalle har att komma med...

2013-06-08 15:40
fan att man inte kan edit'a här....vafan är det för fel på publiken? Hur kan man jubla för skiten två i styrka kommer med, seriöst? din mammas fitta, hibbedi-dibbedy flow=aka jag rappar snabbt så att folk får för sig att jag är bra fastän jag inte säger ett skit.

2013-06-08 16:02
Vilken jävla nivåskillnad. Synd att kalle balik slösade bort första delen av sin 2'a på kuk bullshit även om det var ok...andra halvan var fet.

Varför förställer två-i-s sin röst och gör konstiga grimaser hela tiden? Det är verkligen svårt att titta på skiten. Hans 3'e var lite bättre än dom första två men ändå relativt kass. Jag tror inte att battlerap är hans grej egentligen, hans tankegångar är för simpla, hans skämt är för tråkiga, hans flow och delivery är verkligen inget särskilt.

ok klar. 3-0 kallebalik. Det enda klagomålet jag har (alla rader är ju självklart inte bra, ELLER faller iaf inte mig i smaken) är att han skulle kunna öva på sitt delivery lite och ändra takt lite mer osv. Men textmässigt diggar jag honom.

Publiken var pinsam, tjejen bakom två-styrka som gjorde "oooooooooooooo" minen när han rappare snabbt i andra ronden borde få en smäll:) men jag antar att dom känner varandra så det är fine.

Klasskillnad är ordet.

2013-06-08 18:12
Tvärfet battle, en av de bättre från Basementality på ett tag! Kul att 2 i styrka är tillbaka och med besked. Synd som fan att hans battle mot NuMessiah inte kan släppas.

Kalle tog battlen och gör väl kanske sin bästa battle(?). Nice när det är bra med folk och skön stämning även om det såklart blir hemmapublik och överdrivna reaktioner så föredrar jag det helt klart framför en dödstyst publik eller en halvtom lokal typ.
www.twitter.com/rossandeross

2013-06-08 18:43
Mrsalesman: Tack! Word all the way.
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe
http://www.twitter.com/popularmusiken
http://www.popularmusik.net

2013-06-09 15:46
Jag har aldrig stört mig så mycket som jag gör på 2 i styrka i denna battlen. Killen suger och får hype för sketna rader. hans ansiksutryck, jobbiga jävla röstlägen och allt det där är totaaaaaaaaaaalt uselt och hemskt att kolla på.

(Inlägget ändrat av Oracle pga regelfel 2013-06-09 15:47:23)
Geni

2013-06-12 03:21
Bara jag som tycker att 2 i styrka överraskade?
Inte överdriven våldironi som vanligt.
Roliga ordlekar, grymt flow osv.

Känns som att Harry P vinner mycket p.g.a. att han inte chokade?

Well well. Håller vanligtvis oftast på Kallebalik, vilket jag gjorde även här på förhand, men min åsikt är att han inte kör lika betänksamma grejer som vanligt. Hela hans rond2 (eller ska man säga penis-rond) var på dagisnivå.

Skum vinst. Trodde han skulle torska 3-0 i röster. Bara Shazaam som verkar ha hängt med i helheten.
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?