I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Jim Cederlund vs Onkel Fix **Basementality Battles** (Göteborg)

Svensk Hiphop - Battles

2013-06-10 16:41

[Video Battle] Jim Cederlund vs Onkel Fix **Basementality Battles** (Göteborg)

"För Felix Karlsson, han är lite som min penis
- Askort"

Hahhahahaha "true story" knaaaaaas vilken diss, vådaskott!

(Inlägget ändrat av mfs 2013-06-10 22:36:58)

Producent

2013-06-10 17:04
"androgyna svampbob fyrkant"?

Fattar inte varför folk är imponerade eller ser någon sorts framtidshopp i Onkel Fix material, han är mest rätt tråkig. Jim var lite off men hade iaf något att säga.
Give my regards to King Tut, asshole
Rappare

2013-06-11 05:26
KurtRussel skrev:
"androgyna svampbob fyrkant"?

Fattar inte varför folk är imponerade eller ser någon sorts framtidshopp i Onkel Fix material, han är mest rätt tråkig. Jim var lite off men hade iaf något att säga.

Det var väl en rätt bra rad?

Jag förstår inte riktigt hur du resonerar? Onkel Fix har sjuka rim, bra material som är relevant, bra delivery och kan underhålla publiken. Det är ju precis vad det handlar om i en battle, och har alltid gjort. Battles handlar om att langa feta dissar som publiken diggar, inte om att stå och ha något inside-realtalk. Då kan man lika gärna skriva en bok om skiten.
Don't read history, write it.
Producent

2013-06-11 12:49
Nä det var en tråkig och långsökt rad och Onkel Fix är slätstruken som Göran Hägglunds skjorta.
Poet

2013-06-11 18:24
slätstruken som Göran Hägglunds skjorta

Väldigt platt liknelse. Inte sant?

Onkel är intressantast i landet just nu tycker jag. Hans första rond är sjuk
I am come home
Producent

2013-06-12 06:53
jo den liknelsen var riktigt flat, jag håller med.

men jag förstår fortfarande inte vad ni ser i honom. han må ha ett ok flow, men innehållet är bara blaha.

2013-06-13 01:53
Fast jag som professionell åsiktsmänniska anser ju att det här helt klart är en av hans bästa insatser, med mycket bra material överlag.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2013-06-14 16:43
Onkel känns som en bättre version av Nicko Mack, bara konstaterar fakta och är allmänt ytlig.. inget djup i hans punches, gillar Jim mycket mer. Om han slutar med sina stumbles så blir han skitfet