Talib Kweli och Common

Utländsk Hiphop - Allmänt

Talib Kweli och Common

Kan någon skriva tracklistorna till "The Beautiful Struggle" och "Electric Circus" här åt mig?

Tack ska ni ha.

Right makes might
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
damn. i didnt expect to get help that quick. good lookin out droopy!
Right makes might
Ett tips i fortsättningen om du vill åt låtlistor. Köp skivan!

Eller kolla in en skivaffär på nätet. Amazon t.ex. har låtlistor till de flesta av deras skivor.
Hangaround

2004-12-21 05:11
eller så söker man på t.ex. google, väldigt enkelt.
ok tack för tipsen. jag köper skivor. men bara av de som jag tycker är värd pengarna.

annars vill jag bara hålla mig uppdaterad på vad emcees i hiphop världen håller på med. köpte alla Commons skivor från "Can I borrow a Dollar" till "Like Water for Chocolate" "Electric Circus" ville jag inte ge pengar för. eftersom det var stor chans jag inte skulle lyssna på den så mycket. och det kommer jag inte göra med "The Beautiful Struggle" heller

därmöt köpte jag både "The Train of Thought"(Reflection Eternal) och "Mos Def" Black on Both Sides" och spelade sönder båda två

och ni måste kunna räkna ut själva att jag är inte van vid att ladda ner skivor eftersom jag gjorde detta inlägg.

(kanske överreagerade men just nu hade jag lust o tid att skriva av mig så...)
Right makes might
electric circus är jävligt underskattad enligt mig.
det är ok.
blir bara så less på alla som klagar på dagens hip hop och allt sånt. sen sitter de och laddar ner all bra hip hop från nätet. såklart det kommer dö ut tillslut.
quality släpptes år??
If I'm hard to find, take two puffs and pass!
2002
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
droopy,
tack detta back up. det är lungt då. det är bara bra med lite dialogue ner 2 eller fler orkar med det. ibland skapar det lite mer förståelse bland folk i världen.

nick,
den är säkert väldigt bra, kan inte tänka mig att Common, en av världens tälangfullaste emcees skulle göra en tråkig plätta, bara det att jag kommer aldrig betala för en platta där Pharell medverkar eftersom han och hans gäng är en plåga för mig. samt jag tyckte att "Like Water for Chocolates" production var sådär. och det var samma folk på "Electric Circus" tror jag (Quest Love). jag har tyckte om Roots väldigt mycket för men tyckte att de blev lite tråkig ett tag. nu är har de imponerat på mig igen dock med "The Tipping Point" vilken jag skulle köpa om jag inte skulle förlora mitt jobb efter nyår och inte hade barn som måste äta. jag har inte ens råd för en vinterjäcka åt mig själv.

chezz,
jag är inte den som klagar. skivbolager kommer att förtsätta signa och stödja artister som gör de rikare och det är tyvärr oftast artister jag tycker är dålig. det är en smak sak. om ens favorite artister inte säljer, är det bara att accepterar att man befiner sig i en minortitet. det är vad "Underground" betyder.
Jag tror att de flesta köper och stödjer det som de tycker är verkligan bra. annars kanske vill man bara holla koll på läget. som själva Talib Kweli rappade på Blackstar gällande artister som han tyckte var dålig, men ville holla koll på...(nåt i stil med) "your bullshit, i don't buy it, i got the dub"

jag tycker inte nerladdning är dålig fast jag gör inte det så mycket själv. det är bra för konsumenter som har blivit lurade och rånade av skivbolager och falska artister i åratal. internet är som en Bibliotek med skivor eller Folkstyrd Radio. det är bra.

jag är artist och vill sälja givitvis men för mig är det bara en challenge att gör musik som folk tycker om så mycket att de känner för stödja det.

Right makes might
Frenetic
jag tycker Quality och TBS e jämna...grymma plattor båda två! kan lyssna på dom hur många ggr osm helst utan att lessna.

Köper man inte TBS är man insane in the brain.
jag tänkte också det när jag läste jahs inlägg.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech
i havent heard TBS yet, the only song i found so far is I Try with Mary J. Blige (hon stör jag mig på också).

det finns säkert fler bra låter med bra beats och bra text på skivan. men jag tror inte att jag kommer att bli så imponerad att jag skulle välja skivan över några måltider. för så ser min situation ut.

visa skivor kan jag avstå från lite mat för. men inte talib kweli längre. jag var faktsist mistanksam på Talib och MosDef redan ifrån Blackstar. den köpte jag inte.

att köpa en skiva för mig är nästan som att rösta på en politiker. musiker är som sämhällets röst. det är mycket förtroende att ge nån och jag måste få en känsla att artisten i frågan är på riktig och inte spelar en roll bara för att sälja. och ni måste vet att det finns lika många på den så kallade "underjorden" som det finns i mainstream, som "spelar" att de är nåt de inte är för att få props, o pengar.

jag kan ha fel, men jag får inte känslan att Talib Kweli inte bryr sig tillräkligt mycket om mig(a fan of hiphop) för att jag ska ge honom mina pengar. det finns många artister som folk tycker är de riktigaste of de riktigaste. men de samma artister bryr sig inte alls om folket de bara säger det som vilken politiker som helst.
jag kan naturligtvis ha fel på vem som bryr sig och vem inte gör det.
men jag har bara min mag känsla att gå på (vilken har varit rätt många gånger), och jag litar på den.

tex. när Illmatic kom ut var jag inte lika imponerad som alla andra fast jag tyckte den var ganska bra. jag köpte den inte. sen vad händade? nas gjörde en massa corny poplåter för ett tag. nu försökar han bli "Riktig" igen. i ain't buyin it. Literally.

i'd rather sit in my house all by myself with my Labtekwon (och liknande) cds.
Right makes might
korrektion:
...jag får inte känslan att Talib Kweli inte bryr sig tillräkligt mycket om mig(a fan of hiphop)

ska vara

...jag får inte känslan att Talib Kweli bryr sig tillräkligt mycket om mig(a fan of hiphop)

jaja. vi folk tänker olika och lever i olika världer det är bara så.
inget att bli förvånad över att nån tänker olika än dig.

kanske man förstår varandra så småningom kanske inte...
Right makes might
i'm a very stubborn person when it comes to music. thats why im 32 and still broke. its no fun to be poor.

but to me personally its miles better than being rich and having people whos opinions i respet call me a sellout and having to deal with the pain of agreeing with them (even if i kept it to myself) or maybe no one calls me a sellout. but if i know that i myselp comprimised my music for money than i wont be able to enjoy the money.

and i only buy music from artists who seem to feel the same as me. otherwise i think their music is shit, no matter how good it a few of their songs might sound.
Right makes might
Här finns (nästan) alla artister och skivor med tracklists: AMG
Jadu
Är verkligen "Electric Circus" hiphop? Iaf nåra låtar är garanterat inte hiphop. Assoft skiva hursomhellst.
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."
Fele, Tack

Ondal

.

sen kan jag säga att när det gäller vad som är hiphop och vad som inte är hiphop, är det en lika personlig fråga som vad som är bra hiphop och vad som är dålig, alla har olika erferanheter och uppfattninger.

fast jag inte har hört skivan tror jag att jag kan gissa hur den låtar. jag tycker som Krs-one och Mos-def, hiphop är definerat av hiphopare. jag är hiphop , du är hiphop, vi är hiphop.

jag definerer hiphop för mig själv, du för dig själv. för de utomstående är vi båda och alla andra "hiphopare" hiphop tillsammans

för mig representerar Common också hiphop. så han kunde sjunga för en hel plätta och det skulle förtfarande vara en representation av hiphop för mig.

allt detta för att säga. ja, Electric Circus är hiphop.

(lite off-topic)
när jag skrev at jag är "en fan of hiphop" menade jag "fan of bra music" , inte bara hiphop

Right makes might
Håller inte med dig riktigt. Man kan väll inte definera vadsomhellst som hiphop bara för att man själv tycker det?
T.ex Jimme was a rockstar är definitivt inte hiphop, testa att ladda ner den och lyssna så får du se ;).
jag tycker också den är hiphop men spelar det någon roll vad som är hiphop eller inte?
Okej overall så kan jag väll erkänna att både plattan och Common är hiphop. Nej det kanske inte spelar så otroligt stor roll =P.
i heard some snippets at Amazon.com both electric circus and beatiful music sound wack in my ears. even mos defs new joint sounded wack to me.

i dont think its fair to have an opinion based on a quick listen to some snippets. but i definitly dont feel like ordering them joints at the moment.

just now i have a few kronor i can spend on music so i orderd Pearl Jams Greatest hits for my wife and
"Party Music" by the Coup for myself
Right makes might
Electric circus är en skiva fylld av bra musik... helt klart köpvärd!
men beautiful struggle e ju klockren, combon med talib o common i en låt med Jay-z-referenser kan ju inte bli kass hur mkt man än försöker...
http://fredpajorden.com
säger talib o common nåt om jay-z... måste jag höra
Right makes might