I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

DN träffar Kanye

Utländsk Hiphop - Allmänt

2005-09-22 11:28

DN träffar Kanye

Av Jan Gradvall:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d =574&a=465062&previousRenderType=3

"...and you can Quote me on that"

2005-09-22 12:05

2005-09-22 12:16
"...Även omslagen till Kanye Wests två album skiljer sig från alla andra hiphopartisters. Standardmallen är att artisterna poserar framför en tegelmur i gettot eller i en fängelse­cell. Kanye West visar i stället en bildsvit på en gullig nallebjörn..."

Det där visar ju verkligen hur hiphop DN är...
Förutfattade meningar like Whoa!
"... People now log on to message boards and write thesis statements about the music. If you like it, you like it. If not, cool. Let it be what it is. It's just Hip-Hop." / Phonté

2005-09-22 13:38
förutfattade o förutfattade. jag kallar det sanning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-22 13:45
Kom igen. Både du och jag vet att det inte stämmer. En för stor del däremot följer det han kallar "standardmallen", men det är lite hårt att säga att det skiljer sig från ALLA andra hiphopartisters. Gradvall ser bara vad han väljer att se och gör det lätt för sig.
"... People now log on to message boards and write thesis statements about the music. If you like it, you like it. If not, cool. Let it be what it is. It's just Hip-Hop." / Phonté
DJ

2005-09-22 14:01
Ehm... om man säger "standardmallen" behöver man ju inte mena att alla använder den. Jag måste nog dock säga att en bildsvit på en nallebjörn skiljer sig från det mesta andra. Jämfört med det kanske allt annat följer standardmallen?
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"

2005-09-22 14:07
ganska trist läsning.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-09-22 14:08
Jag tycker inte ens att hans omslag skiljer sig från de flesta andra.

2005-09-22 16:22
alda
Sant. Jag backar.

Rhetoric
Håller med. Inget nytt som inte redan sagts av eller om Kanye.

2005-09-22 16:32
ingen som insett att omslaget är rippat från en gammal funk-skiva (som jag inte kommer ihåg namnet på)?

2005-09-22 16:32
tänker då på hans första skiva. men han har ju fortsatt med björntemat sen

2005-09-22 17:33
Jag tycker faktiskt att det är en ovanligt uppfriskande intervju för att vara i svensk dagspress. Inte mycket nytt, nej, men ändå mer initierat än det brukar vara. Man får ju väga in vad det är för medium, slentriandissa inte!
"...and you can Quote me on that"

2005-09-22 17:47
Håller med charooon, inte helt ovanligt iofs.

Gradvall skriver landets bästa texter för människor intresserade av populärkultur, för ovanlighetens skull i DN (frilansknäck?). Inte nödvändigtvis riktat till whoa-medlemmar, utan folk med lite mindre förkunskap - men ändå utan klichéer och med en hel del matnyttigt insprängt.

Jag tycker det var en grym intervju att ogla vid frukostbordet!
Check yourself and I'm out.

2005-09-22 18:32
"Han deklamerar gång på gång sin egen storhet, talar om sig själv i tredje person - "Kanye tar över världen!" - och sjunger vissa intervjusvar. På en fråga får jag hela refrängen till "We major" som svar"

Hahahah!
Jadu

2005-09-22 19:10
Intervjun var verkligen inget speciellt men den kan ju nå ut till folk som inte är så bevandrad inom hiphoppen, Kanye är iallafall bättre än 50 och grabbarna... Det jobbiga med Kanye är att han är en kass rappare, kan det bero på hans bilolycka?
Ibland undrar jag varför jag bryr mig om så ointressanta saker...

2005-09-22 23:42
hur kan du påstå att han är en kass rappare? varför?
www.myspace.com/furiousbeats1

www.myspace.com/headlikeorange