I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kardinal Offishal - Vem fan är han?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2005-11-04 03:53

Kardinal Offishal - Vem fan är han?

Vet inte om denna tråd egentligen skall ligga under dancehall reggae men..

Jag plockade ner "Ur ghetto when" sedan jag hörde den på ett mixtape och den är hur tung som helst. 90 - tals chill hip hop, men sedan när jag plockar ner en skica saom heter Eye And I, en enligt ohhla.com skall vara en av hans skivor, så är det nån typ av sancehall grej med HELT annan attityd. Nån Jamaicansk Bad man syil lixom.

Fattar ingenting

if this country is so goddamn free
then I can burn your fucking flag where I damn well please

2005-11-04 07:29
jag tror att han är från Kanada, sjunger med jamaikanska style....

Producent

2005-11-04 08:55
lite info om han jag tycker han e sådär...han har väl gjort nån låt som e bra men annars e han i9ngen att hänga i granen med....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2005-11-04 10:44
Han är riktigt grym! Hans skiva Firestater - Quest For Fire vol. 1 är en av dom grymaste skivorna jag har i min samling. Låtar som "BaKardi Slang" , "Mic T.H.U.G.S." och "G-Walkin'" är så grymt sköna. Sedans han skiva har det varit lite tyst om han, han släppte en Neptunes producerad låt, "Belly Dancer" , riktigt bra för övrigt, sen så har jag inte hört så mycket från honom, något släpp här och där, ett som hette något med Kill Bill. Märkte för övrigt när jag kollade på TV imorse, slog på MTV att han är med i "Pon de Replay" videon, han står ungefär i början i en blå piké tröja med ett sugrör i munnen.

2005-11-04 11:19
Akon feat Kardinal Offishal - Kill Di Dance
Riktigt grym låt - Koppa Riddim

2005-11-04 11:24
Kolla up Sick riktigt fet låt!

Groupie

2005-11-04 12:37
Han är även med på en låt på Afu-Ra senaste album, en riktigt skön partydänga.

Annars tycker jag att Quest for fire vol. 1 är sådär, finns väl några sköna låtar.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2005-11-04 12:38
Han är vass...
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2005-11-04 14:32
Kardinal Offishal e T-dots om inte kanadas bästa emcee/deejay beroende på hur man tolkar honom. I o med den Västindiska influensen i Toronto är det främst han och inte Sean Paul som står för den främsta blandingen av hipHop och Dancehall. Killen bemästrar det mesta och Ole' Time Killin' är kanske den låten man slänger på om nån ovetande frågar om man kan få höra på rikigt representativ HipHop
<a href="http://www.basementality.se/">www.basementality.se</a><br> THE BASEMENT MIXTAPE

2005-11-04 14:37
men är det någon som har hört låten "you know when U'r ghetto"? Är det verkligen samma artist som Dancehallsnubben?
if this country is so goddamn free
then I can burn your fucking flag where I damn well please