I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-12-26 21:57

Orolig?

Är ni oroliga över vart hip hopen är på väg med tanke på vad unga växer upp med idag, alltså det som visas på tv och radio?
De vi lyssnar på nu växte ju upp med riktigt bra hip hop så kanske kan det bara bli värre?

R.I.P J.Dilla & Big Proof!

2005-12-27 01:39
ooh jävler där satt det bhuset
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-27 17:42
har man ett genuint intresse för hiphop så hittar man bra artister. de låtar som spelas på tv/radio är många gånger skit men en låt behöver inte spegla hela albumet. musik som är bra stannar kvar. folk lyssnar fortfarande på beatles, doors etc för att det är bra saker, förmodligen är det samma med hiphop.

2005-12-27 17:57
^^
håller med
I'm Rich Bitch

2005-12-27 18:22
^ :S

2005-12-27 18:28
tycker att hiphopen är MYCKET bättre nu än vad den har varit i typ 6-7 år tillbaka...
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man...
http://boegballe.tabulexnet.dk/

2005-12-27 18:56
Allt var alltid bättre förr. Förr var bättre förr, också.
crack
Producent

2005-12-27 19:11
bättre det än den hiphopen jag växte upp med. Då det va coolt o vara en G o röka weed o spöa folk.....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2005-12-28 01:34
Och det anses det inte vara nu...?
Djingis Khan for life.
Producent

2005-12-28 08:55
Lerkot : det tycker jag inte...idag handlar det om att vara lite små bögig. Spriga omkring med smycken o dricka crystal med bar överkropp

2005-12-28 14:08
och det tycker du e bättre?
Producent

2005-12-28 16:35
sluta grina för att jag säger som det e om era favorit artister.

2005-12-28 17:05
gangsterrap, eller rättare sagt karikatyren på det gansterrap var, är den genomgående normen i hela hiphopvärlden idag, det är det som säljer. de som växer upp med den hiphopen känner inte till något annat och kommer i sin tur göra musik på samma premisser vilket leder till att hiphopen blir allt mer likriktad och intetsägande.

Visst, det har alltid funnits dålig hiphop och jag är ingen backpacker-indierunkare, men titta på allt som ges ut idag, allt från undergoundstreetgrejer, mixtapescenen till det som spelas i klubbar och på topplistor där t.om lirare som Nelly och Sean Paul är "gangsta", det är samma intetsägande skit som mals om och om igen i oändlighet. som det är idag är vi inne i en ond cirkel där hiphop tar kol på sig själv

2005-12-28 17:05
så ja, jag är fan orolig

2005-12-29 00:34
Du har så rätt Ates.
Djingis Khan for life.

2005-12-29 00:37
bhuset wtf menar du?

2005-12-29 00:39
90 & av dagens hiphop e fan kass...i allt som har me g unit o göra...ja e så jävla trött på allt jävla flashande o tjat om pengar.inoljade smygbögar klarar ja mej oxå utan..d finns fan inget som e mer ointressant än tjat om hur rik man e fyfan va ja hatar sån jävla skitrap asså..
en död moderat är en bra moderat

2005-12-29 04:39
IAHTT: å andra sidan fanns ju krisskross, vanilla ice, young MC, Marky Mark så dålig hiphop hittar du ju överallt, men det sämsta faller ju tack och lov i glömska.
De få riktiga lågvattenmärkerna (ex: taffy laffy, my hump) har alltid funnits. Den stora problemet nu är istället den totala likriktning som syns över nära hela spektrumet av hiphop, bra som dålig

2005-12-29 07:57
IAHTT

haha, jojo men liknande skräckexempel är ju inte specifikt för just 2005... men över lag tycker jag att mainstream hiphopen har blivit mycket roligare och färggladare. lärt mig att gilla hela södersoundet, kan vara mycket det som gör att jag gillar dagens hiphop... däremot tycker jag att middle-/underground är rent åt helvete nu om man jämför med tidigare.
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man...
http://boegballe.tabulexnet.dk/

2005-12-30 13:12
IAHTT hade du koll på Alla hip hop släppen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-30 13:12
haha