I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tru Life - Snitch Set (Dipset Diss)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-07-26 13:42

Tru Life - Snitch Set (Dipset Diss)

Kolla hiphopgame.com man kan lyssna på den där.

Så vad tycker ni?

Legion=sötast

2006-07-26 13:43
Tru Life ? who? what? har snubben ens sålt platinum nångång?
och vem fan är du?

2006-07-26 13:46
Remy
Inte för att jag gillar låten så mycket, men vafan har hur mycket du har sålt att göra med hur bra musik du gör?!
Legion=sötast

2006-07-26 14:05
Legion

Han har inte ens sålt platinum och startar beef mot Dipset, du borde väll också fatta att han startar beef mot dom största för att själv bli känd
och vem fan är du?

2006-07-26 14:49
hata realplayer. tänker inte installera skiten en gång till.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-07-26 15:04
remy sen använder du informationen du precis sa och vänder det mot dip set. u get me blaad?
Känns livet hårt?.. använd gillette

2006-07-26 15:11
Var trulifes crew som misshandlade mobdeep i mugs studio om jag inte minns fel?

Någon av mobdeeparna hade featrat på en trulifelåt och sedan recyclat sin vers på deras egna album.

2006-07-26 15:14
Näe, orkar inte dra hela historien, men moob deep var inte där. Det var däremot ghostface.

2006-07-26 15:19
Har du sålt platinum? Vad har det med att ha en åsikt att göra?
http://www.homage.nu/

2006-07-26 15:23
Då måste jag vart redigt stenad när jag såg beef.

Men det var av anledningen jag skrev samt i Mugs studio eller?

2006-07-26 15:44
Är inte helt säker heller nu men om jag kommer ihåg rätt så är det kanske så här: Tru life var sur för att prodigy sabbat en låt de och nån till skulle haft med på något soundtrack, genom att använda sin vers någon annanstans först. Enligt Littles golar alchemist på var mobb deep är och spelar in, men dom är inte där, där är bara Muggs och Ghostface, (och kanske the Infamous Mobb, osäker på det), Tru Life och hans vänner pistol whippar lite folk och drar, men lämnar ghost och muggs oskadade.

2006-07-26 15:47
Nån som vet hur det går med boxningsmatchen föresten, tru life tackade ju tydlien ja?

2006-07-26 15:58
det var inte ghostface som var där, det var GZA

2006-07-26 18:11
Remy P20
spelar fortfarande ingen roll, LÅTEN blir väll för fan inte påverkad av det heller. ÄVEN om den nu är kass.
Legion=sötast

2006-07-26 20:37
Legion

jag skiter i LÅTEN !!! att han ens ska STARTA beef är det jag snackar om... BEEFEN inte LÅTEN .... förstår du nudå?
och vem fan är du?

2006-07-26 20:39
claccy

öh .. no i dont! tru life vs Dipset är inte samma sak som Cam'ron vs Jay-z.. u get me blaad?
och vem fan är du?

2006-07-26 20:43
Remy P20

Platinum har väl inget att göra med det,
713 is the areacode.

2006-07-26 22:55
It's the ROC you bastids!!!

2006-07-26 23:18
Remy P20

e det inte det cam'ron gör när han hoppar på jay-z... pfft... sen de största... sen när blev dipset det "största" nog att dom e ganska stora men "de största" pfft
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....
nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.

2006-07-27 03:33
Remy

förklara för mig vilken skillnad det är?

RealJoKeR Big up kunde inte ha sagt det mer nice
Känns livet hårt?.. använd gillette

2006-07-27 11:46
RealJoker +5 poäng
Remy -5 poäng
Legion=sötast

2006-07-27 12:07
låten var fet, tru life är grym som fan! diggar dipset som fan, men tycker tru gör sin grej och håller det NY!
Jag vill bara sova... o spela fotboll,

2006-07-28 00:35
a jag har mage att kalla dipset de största , då menar jag försäljningssiffrorna.

my fofo shosho

alltså läser du inte det jag skriver? eller är du bara allmänt dum.

claccy

och nej, åter igen nej .. jag kan säga nej fler gånger om du vill? tru life vs dipset är ej samma sak som cam vs jay z. Och ska jag behöva förklara skillnaden? det borde du kunna se själv, men okay.
Visst jay z är ett stort namn inom hiphopen men Cam är inte heller något litet.
Sen att Tru life ska helt plötsligt komma och starta beef med diset är ju patetiskt, vem fan är tru life framför dipset? dipset är jävligt stora inom hiphopen, även om du inte diggar dom så säger billboardlistan något annat.

Legion
moget ..
och vem fan är du?

2006-07-28 09:58
Vad? Du upprepar samma dumma argument hela tiden, "rappare B har inte sålt lika mycket som rappare A så han har inget att komma med". Skitdumt.

Jag strunatr i om det nu är dipset vs tru life, eller om det är petter vs Nas SKILLS ÄR SKILLS!
Att se på bilbordlistan som måttstock för skills...borde inte det betyda att Britney gör bättre musik än all musik du gillar? Gå och lägg dig.
Legion=sötast

2006-07-28 10:23
Jac
Men det var INTE det vi pratade om, jag är inte en tru life fanboy. faktum är att jag inte gillar honom alls. MEN när man säger att han är kass pga att han inte sålt skivor ahr man helt fel.
Legion=sötast

2006-07-28 10:54
tru säger ju fan varför han dissar dom. lyssna på låten
Jag vill bara sova... o spela fotboll,

2006-07-28 17:46
Legion

"MEN när man säger att han är kass pga att han inte sålt skivor ahr man helt fel."

haha är du lögnare nu också? .. citera mig när jag sagt att han är kass pga av att han inte säljer skivor.
och vem fan är du?

2006-07-28 20:05
Vill bara ha ett litet inlägg här för att elda upp era diskussioner lita till...hehehhehe
Att Cam'ron och Dipset är de "största*" och sedan hänvisa till "försäljningssiffrorna*", är lite av en defintionsfråga... beror ju på vad man tycker är stort och lite vad man jämför med...
Cam'ron; Han har aldrig legat högre upp än 2a på Billboard listan, o har endast en platta som sålt platinium (Come Home With Me, 1.7 milj ex). Resten av hans plattor har inte ens nått guld-status. Vad gäller hans singlar, så är hans bästa plats en 3 plats på billboardlistan med "Hey Ma".
Juelz Santana; Han har gått platnium både på sitt album, "what the game been missing" o på singeln, "whistle song".
Dipset; Deras bäst sålda platta var den första, Dip. Immunity vol 1., som nådde guld-status.

Så nu, där e faktan, om detta är bra eller dåliga "försäljningssiffror", om man är "störst" med dessa sifforna låter jag er diskutera...

*citat av Remy
Voilà, c'est Tréz Bien...http://www.geocities.com/icebergslim3578/Sl ap.JPG

2006-07-29 04:41
Young_ike_turner

"Resten av hans plattor har inte ens nått guld-status."

du har ganska fel där..
dessa album har sålt guld

Confessions of fire
Purle Haze

Vad gäller hans singlar, så är hans bästa plats en 3 plats på billboardlistan med "Hey Ma".

Hans singel "Oh Boy" fanns som nr1 både på US Rnb/hiphop och US Rap listorna på billboard.
och vem fan är du?

2006-07-29 15:33
Remy P20
Hans singel "Oh Boy" fanns som nr1 både på US Rnb/hiphop och US Rap listorna på billboard - det e sant ja (Dip.set hade oxå en 1a där tror jag), men där e det bara hiphop o rnb som räknas o jag pratade om HELA listan, inte bara en typ av musikgenre utan den som man normalt sett går efter. För du kan i princip ligga 1a på Rap listan, o sedan ligga 23a på hela listan, därav mitt val av top 200 ist. för rnb/rap-listan.

Vare sig Confessions of fire eller Purle Haze har nått guld-status, (kanske purple haze som sålt 400.000+, när jag kollade, du kanske sitter på färskare siffror än mig)
Confession of fire ligger på 300.000+, o för att nå guld-status måste du ha sålt minst 500.000 ex.
Jag vet att mängder med artister skriver att de sålt guld o platina på deras hemsidor, men jag följer Nielsens Soundscan (som är den officiella).
Voilà, c'est Tréz Bien...http://www.geocities.com/icebergslim3578/Sl ap.JPG

2006-07-29 20:05
Young ike turner

Dina siffror är inom USA ..
och vem fan är du?

2006-07-29 20:21
Snubben snackar snitches & grejjer & ni snackar musik & försäljningssiffror.. skevt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-30 12:47
Riktigt dålig låt, han hade inte mycket att komma med... "real men don't wear pink" WOOOW, tungt sagt,

eller inte...

Tru gå och hämta hem din chain först innan du säger något...
Arsenal

2006-08-07 18:24
Young_Ike_Turner P60

oh boy låg 4 på den vanliga listan

och purple haze har sålt guld