I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

American Hunger - årets platta?

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2006-08-13 01:47

American Hunger - årets platta?

Jag har fullkomligt förhäxats av MF Grimms senaste skapelse, American Hunger.

Jag har sett den nämnas i några trådar, men tycker att den förtjänar en egen. Vad är era intryck?

Med sina sextio spår, nästan tre och en halv timme, kan man inte annat än att applådera det ambitiösa verket. I fyra dagar har skivan snurrat så gott som oavbrutet hemma hos mig, men det är klart att det tar sin tid att tränga in i den enorma massan musik. Rent spontant känns det som en epokgörande skiva som kan vara hur bra som helst. Det mest slående är inte hur få utfyllnadsspår som skivan har utan hur många fantastiska låtar som trängs.
Broken Glasses, Playground, Book of Daniel, Twin Peaks, I love You, Simple Rhyme, I Rather Be Wrong och Revolution är alla femmor i min bok.

MF Grimm är väl knappast den mest tekniskt skickliga rapparen, men med textrader som "Walked on earth, I was hell for real, paralyzed, now I’m hell on wheels" mer än kompenserar.