I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Game gör bort sig rejält!

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-11-22 15:48
jag tycker tvärtom, känns som om han rä så fake och så desperat att bevisa sig äkta

serh an som en skådespelare faktiskt, fast han gör bra musik, big up
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2006-11-22 17:09
I aint got beef with 50, peace to Jay...

kan det bli mer uppenbart ?  (NO BEEF)
det finns en chat! missa inte den...

2006-11-22 18:51
Kokalina P18

Alla suger inte The Game's kuk.

2006-11-22 18:54
gore

jay-z gör iaf ;)

2006-11-22 19:19
Kokalina, haha word
Shuu

2006-11-22 19:22
tror nog game ksulle suga av jay-z's kuk om jay så bad om de

jay är legend, the game har till o med sagt förlåt och nästan lipat i en låt och bad på knä om förlåtelse till Jay -z

jay-z är legend, noone can take it from him

2006-11-22 19:28
Jay ar en legend som alla ger sig pa, Jim Jones, Cam, Juelz osv vafan ar det for legend som inte far respekt. En legend ska komma in i en byggnad och alla ska buga men alla pissar pa
Jay Z
Shuu

2006-11-22 19:30
alla bugar för jay-z

det är bara så att, alla vill bli dissade av jay-z

FÖR DÅ BLIR DOM KÄNDA :D

50cent dissa jay-z, jay-z sa "im about a dollar, what the fuck is 50cent?" elle något sånt

50cent var skit glad, like "SHIT HE SAID MY NAME.. IM FAMOUS"

jim jones, blev disad av jay-z på ett beat som jim jones kickat på

han blev skit glad "ima record a new verse on it with jay-z's verse, and it will be a official REMIX, YEEE" elle nått sånt liksom

dissar dom nas.. dissar dom dre, vilken legend som helst, ingen svarar

endast jay-z som är "aktiv" när de gäller att svara på dissar. därför alla dissar han

2006-11-22 19:33
fuck ja-z han är ingen legend i mina ögon. wack rappare som släpper dåliga skivor hela tiden, han skulle slutat när han hade respekt iaf.

2006-11-22 19:35
han har inte släppt en enda misslyckad skiva, alal skivor han släpper har typ 5-6 hits singalr som ADLRIG slutar dåna i högtalarna

denna skivan däremot har han sänkts sig lite

sen är han inte favorit i allas öron, bara dom med smak

2006-11-22 19:39
endast jay-z som är "aktiv" när de gäller att svara på dissar. därför alla dissar han

hehe du droppar 50-grejen som 1 av 2 exempel.. han la en rad för typ 5år sen eller när de va.. mm, sjukt aktiv, verkligen..

Och Nas svarade väl med en låt till 50? Och Dre dissade Ja Rule i Shit Hits The Fan? Du har skumma ogenomtänkta teorier i alla trådar tycker jag racapp
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-22 19:41
ah men asså, som är kända, nas svarar en kändis, dre svarar en kändis, stora artister alla

men när jim jones, en fräshi kommer, eler the game en fräshie kommer, elle 50 en okänd fräshi kommer

då är nog den enda som svarar jay-z

2006-11-22 19:46

hehe ok, kanske missuppfattade dig lite då.. men krs beefade ju med nelly.. fast då kanske nelly hade nån hit redan iofs

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

hehe ok, missuppfattade dig lite då.. men krs beefade ju me nelly, de va la lite legend - nykomling också.. fast då kanske nelly redan hade nån hit iofs

det är bara så att, alla vill bli dissade av jay-z

FÖR DÅ BLIR DOM KÄNDA :D

Jim Jones ar inte kand, cam ar inte kand?, juelz ar inte kand?

dissar dom nas.. dissar dom dre, vilken legend som helst, ingen svarar

For att Dre producerar underbar musik och Nas keeps it real. Plus att ingen har ans tanken att Dissa Dre eller Nas men alla skiter i Jay Z. Darfor blir han dissad
Shuu

2006-11-22 19:49
Jay förtjänar allt respekt han också

2006-11-22 19:51
nej, de bara tror så

hade massa newbies dissar nas och nas svarat så hade alla dissat nas!, även om de inte finns nått att dissa!, liksom, finns massa man kan säga, om alla

specieltl om dre, finns massa man kan säga där

Speciellt all snack om detox som tar 50 år att göra

den newbien som dissar en kändis, vill ha ett svar typ, inom veckan, vafan, orka vänta 10 år för att dre ska perfektionerna en diss? som han änd åinte kommer göra!

snoop skulle inte bry sig, eminem skulle skratta, dre skulle röka upp de, nas skulle inte ens veta om de,

nu kommer de bli populärt att dissa the game

men the game komemr antingen, skita i, elle mörda totalt så grabben aldrig ser dagsljuset igen

så folk kommer tänka till innan dom går mot game :D

fifty cent skulle bara sjunga i dushen och torka sig med sina pengar,

flesta legender nu för tiden dissar inte folk så där, vet du varför?

1. finns inga pengar i de
2. finns ingen fördel för dig, men kan bli en fet nackdel om grabben knullar dig

2006-11-22 19:57
hade massa newbies dissar nas och nas svarat så hade alla dissat nas!, även om de inte finns nått att dissa!, liksom, finns massa man kan säga, om alla

specieltl om dre, finns massa man kan säga där

Speciellt all snack om detox som tar 50 år att göra

ingen rookie dissar dre eller nas. Som om dre skulle ta at sig om nan rookie dissa han haha. han skulle bara skratta och kopa en mansion i nanstans i Cali. Men Jay daremot, han tar at sig allt till och med nar 50 dissa han fore GRODT, snacka va lame han ar nar han tar at sig over sant skit. En artist som inte ans ar kand utanfor Queens.

den newbien som dissar en kändis, vill ha ett svar typ, inom veckan, vafan, orka vänta 10 år för att dre ska perfektionerna en diss? som han änd åinte kommer göra!

snoop skulle inte bry sig, eminem skulle skratta, dre skulle röka upp de, nas skulle inte ens veta om de,

nu kommer de bli populärt att dissa the game

men the game komemr antingen, skita i, elle mörda totalt så grabben aldrig ser dagsljuset igen

så folk kommer tänka till innan dom går mot game :D

fifty cent skulle bara sjunga i dushen och torka sig med sina pengar,

flesta legender nu för tiden dissar inte folk så där, vet du varför?

1. finns inga pengar i de
2. finns ingen fördel för dig, men kan bli en fet nackdel om grabben knullar dig

okej den har delen haller jag med om fullstandigt
Shuu

2006-11-22 20:00
haha du sa precis de jag sa mannen

dre, skulle inte bry sig, för han är "legend" och han vågar inte riskera sin plats!

men jay-z, han säger FUCK er alla, nån dissa mig? här sug min kuk och varsågod, 16 rader, få orgasmer!

han tar inte åt sig, vad ska ha nta åt sig av fifty?

hah, nej mannen

han bara bevisar att de finns en anledning förutom alla hans 89 hits att han är en legend

han kör hiphop för kärlek, om ha nblir knullad, ha nsäger , fuck it. im gone for now, be back later

som när nas knulla han, Han erkännmer han säger inte som fifty

"hahaha.. nah. that doesent hurt me " och går hem co hgråter framför spegeln

tror lätt att jay-z grät flera gånger efter det nas gjorde haha

men han tog de som en man, han tar allt som en man, ha ngör de för kärlek

2006-11-22 20:08

dre, skulle inte bry sig, för han är "legend" och han vågar inte riskera sin plats!

eller sa ar det att Dre pallar inte helt enkelt med en lowlife hora. Men nu ska vi inte jamfora Dre med Jay Z va :p Dre tillhor ett par ligor over.

men jay-z, han säger FUCK er alla, nån dissa mig? här sug min kuk och varsågod, 16 rader, få orgasmer!

eller sa ar det Jay Z kanner sig vid samma niva som Jimmy, 50, Game och det ar anledning for att han dissar tillbaka.
Jag ser fran en annan synvinkel har :p

Shuu

2006-11-22 20:10
vah, dre kan ingenting, han kan bara producera, hans rapp saknar allting asså, han sitter 50 år med 1 låt för att få de perfekt, det är ingen rappare, det är en skådespelare!

en rappare ska va som typ game, spela in en låt på 1 minut och låta lika bra som en som skulle spelas in på 2 år

jay-z är många ligor över Dr.Dre gällande rappa och hitmaking(asså låtar)

dre är nog den bästa producenten ute såklart, men inte rapparen
därför han inte svarar

Jay-z är högre än fifty, och game, och högre än jimmy iovine, Jay-z är en av de högsta i hiphoppen, där många få sitter och festar

fast synd att sneaste albummet varit lite sämre, men det är de enda negativa någonsin

förutom hans cocksucking lips då.

2006-11-22 20:35

Okej, var ska jag borja

Dr Dre ser sig sjalv som en producent. Allt Dre ror blir platinum allt han ror klassas som classic. Dre ar en av de som startade this gansta shit kolla hur populart det ar nu med gangsta rap. Det har spridits worldwide. Dre ar nyckeln till G-Funk, fan snubben skapar nya ganger till hiphopen natt som Hov aldrig skulle klara av.

Det handlar bara om Crystal, Maybachs, Flashy Hoteller osv. Fuck that shit, det ska vara keep it real.

Shuu

2006-11-22 20:36
Jay Z handlar om ska det sta
Shuu

2006-11-22 20:36
hrm.. populärt world wide är de inte, mest u.s.a, inte lika mågna world-wide som spränger sån musik i högtalarna

2006-11-22 20:39
Sa du sager att Gangsta rap inte pumpas i hogtolarna utanfor USA hmm?
Shuu

2006-11-22 20:55
jo, men inte lika mycket, mest i usa, sen fade:ar det bort desto längre ifårn man kommer usa typ haha

och jay-z handlra inte bara om de som du sa, kolal hans gamla album fan, dom är klassiker, adlrig sett bättre album än blueprint och black album m.m

2006-11-23 08:59
att säga att dre inte kan rappa är fan en synd.
SKU - SKU - SKULASON!

2006-11-23 10:53
jay-z är verkligen ingen legend i mina ögon. nas, game och alla ni tagit upp är ju resor bättre.

2006-11-23 11:39
Bara för att man inte uppskattar musiken så behöver det inte betyda att artisten inte är en legend. Det gäller att se hela bilden.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2006-11-23 13:34
C-line

sant

oavsett vad ni säger och gör så kommer Jay-Z fortfarande va en legend, större än Game, alltid var större än game, och större än fifty cent, större än eminem, större än dre (rapp mässit) nästan större än nas också

och detta kommer från en som knapt gillar hans musik

2006-11-23 15:11
nu tar du nog i lite racapp.

SKU - SKU - SKULASON!

2006-11-23 16:16

nej, stör mig bara på er 14 åringar som lever idag och inte tror de förflutna existerar

2006-11-23 16:55

haha till att börja med är jag inte 14 år, är nog tom äldre än dig ska du se så chilla

jag tycker deifintivt inte att Jay Z är större än dre tex och knappast större än nas heller. Men med detta säger jag inte att jay z inte är en legend för det tycker jag defenitivt att han är.

SKU - SKU - SKULASON!

2006-11-23 21:31
vem fan är Jay-Z?

2006-11-23 21:38

maran

du är definitivt inte äldre än mig ska du se

och definitivt definitvt definitvt.. definitivtijijewifjweifuj orka stava

men såklart, det är en smak sak!

men att säga att jay-z inte är legend, den grabben borde börja med punk elel något

2006-11-24 02:51
john legend är legend

2006-11-24 02:59
höhö
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2006-11-24 09:13
racapp 

haha mm ok. men du behöver ju inte leka allan för att du e gammal liksom ?! Hur gammal är du föressten ? har jag sagt att jay z inte är nån legend ? jag sa ju snarare att han var det ?!
SKU - SKU - SKULASON!

2006-11-24 12:54
racapp

Dre har gjort mer for HipHopen an vad Jay Z har gjort. Sager inte att Jayz Album suger det ar sakert nagra dar ute som gillar han.
Ta bort Dre fran hiphop, da tar man bort en del av hiphopen.
Ta bort Jay Z fran hiphop, ingen kommer att marka natt.
Sa jag tror att Dre ar nog storre Legend an Jay Z
Shuu

2006-11-24 13:32
ta b ort jay-z från hiphoppen och en STOOOOR del går bort, inte större än dre p.g.a av hans bit och p.g.a att dre skrev historia med gangsta rapp shit

men jay-z betyder mycke

2006-11-24 13:51

ta b ort jay-z från hiphoppen och en STOOOOR del går bort, inte större än dre p.g.a av hans bit och p.g.a att dre skrev historia med gangsta rapp shit

du sa det, darfor ar Dre storre legend and Jay Z

Shuu

2006-11-24 13:55
precis, nu sa du det ju själv racapp 
SKU - SKU - SKULASON!

2006-11-24 21:56
beaT* menade jag

och jo, han skrev historia, det är klart, men i mina ögon är Jay-z en större legend, för han har hållt på längre, mer aktiv och bevisat sig om och om igen

Dre beats är inte lika bra i mina öron lägnre
och westcoast känslan dog för längesen, men den håller på o komam igen

i mina ögon, öron, och enlit min mun, tankar, hjärta, och åsikter så är Jay-z större än dre och de kommer han alltid vara

ifall inte dre släpper detox och gör en helt ny rappstil och knulalr allt och hans beats blir så före i tiden att folk går o gör brainchecks för att va säkre på att dom lever under rätt århundrade

ah asså,,., om han gör album som the old days.. om han gör de, då håller dom nog en rätt så lika hög nivå

2006-11-24 22:48
den rikaste utav dom är jay iallafall :D den 9 augusti

http://www.hiphopdx.com/index/news/id.4354/title.diddy-named-richest-person-in-hip-hop

1.   P. Diddy                     $346 Million
2.   Jay-Z                           $340 Million
3.   Russell Simmons         $325 Million
4.   Damon Dash                $200 Million
5.   Neptunes                     $155 Million
6   Dr. Dre                         $150 Million
7.  Ice Cube                       $145 Million
8.  Eminem                        $110 Million
9.  50 Cent                         $100 Million
10.  Nelly                            $60 Million
10. (Tie) Jermaine Dupri    $60 Million

2006-11-24 23:41
och jo, han skrev historia, det är klart, men i mina ögon är Jay-z en större legend, för han har hållt på längre, mer aktiv och bevisat sig om och om igen

Dre har hallit pa mycket mycket langre an Jay Z. Nar Dre holl pa med hiphop sa var jay z fortfarande pa sin morsas tutte och sog.
Han gor sina beats utifran artisten. Man hor skillnaden pa om det ar ett beat till Snoop, 50 eller Busta Ryhmes.
Shuu

2006-11-24 23:43
ah de har dre, hållt på länge, men nu håller han inte på längre (rapp), bara nån låt här o där,

2006-11-24 23:46
jo, det ar for att Dre anser sig sjalv som en producent i forsta hand och inte rappare. det har han sagt massor med ganger. Kan vara darfor.
Shuu

2006-11-24 23:51

dre är större legend än jay-z på att producera beats!

jay gör inte ens beats

2006-11-25 00:03

I mina ogon ar Dre storre legend an Jay for Dre har bidragit mer for hiphopen an vad jigga har gjort.
Fader of Gangsta Rap och G-Funk. Han har aven tagit upp artister in i branchen som Snoop Dogg, Eminem, The Game, The D.O.C osv, listan ar lang.

Han har producerat klassiker som Eazy-duz-it, Straight Outta Compton, The Chronic, Doggystyle, It was written, All Eyez on me, Marshall Mathers LP,  ja du listan ar annu langre har

Sa slutligen, ta bort dre fran hiphopen ta bort allt ovan + mycket mer.

Shuu