I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Re-up/Aftermath fakta (värt att läsa)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-12-14 19:01

Re-up/Aftermath fakta (värt att läsa)

om ni gilalr aftermath/shady records är detta värt o läsa,

lite sammanfattat så kommenterar alla lite om Re-Up och vad dom har på gång

de vi får reda på är att 2007 är ett shady/aftermath år

Cashis = "County Hound" Släpps i slutet av januari, några namn han nämner är Emile, Travis, Jelly Roll,Eminem, Dre,

Bobby CreekWater = "Brilliant Mistake" släpps nångång mellan januari och april,  han säger att han har med alla typer av artister, men nämner ingen spec

Stat Quo = efter att man väntat i ett antal år, ialalfall jag har, så säger han att hans album även kommer nånstans mellan Januari och april, med artister/producenter som, Dre,Em,L.T.,Mo,Three 6 mafia, Dj Toomp,Scott storch m.m,

Eminem och 50cent = är nästan klara med sina album, så dom kommer antagligen nångång 2007, fifty's album heter "before i self destruct"

Dre = kommer i september 2007, DETOX, hur lägne har man inte vätnat på den?, kommer säkert skjutas fram, men men

Name: The Alchemist

From:
L.A.

Role: The Re-Up producer; Eminem's DJ; top-flank producer for Mobb Deep, the Lox and G-Unit

Down Since: 2005, when Em's DJ at the time, Green Lantern, abruptly parted ways with the camp

Re-Up Experience: "We pulled it off," he said. "It started out like a mixtape for the street and developed into this. Everyone is working on their albums, and they have to go in and make these songs that will be big. You expect that from a major artist, but to go in and just do stuff for the mixtape and put it in the stores is dope. This fits perfectly on a mixtape because everyone was just being themselves. I put together like how I do my mixtapes. I went to Detroit and hooked up with Em. He gave me a couple of days to piece the joint together. It wasn't about using a bunch of intricate blends; it's about delivering you to the next song. It had to flow."

2007 Business: "Chemical Warfare is the name of the new sh--," Al said about his next solo release, which could very well come out independently. "It's hard. I'm just waiting for the right time, crafting my records; in the meantime, I'm dropping mixtapes. When it shapes to what I want it to be, I'll start promoting my album and it'll be dropping. Without blowing up, I'm working with most of the usual suspects: the Mobb, I'm also collaborating with the Shady/G-Unit camp. I'm rhyming a little more, having more fun making records. It's still about my beats though."

Name: Ca$his

From: Orange County, California, by way of Chicago

Role: Spearhead the next wave of Shady Records' dope MCs

Down Since: "I got signed on March 7, 2006," he said. Ca$his was called off the bench when Em heard "Talkin' All That Sh--," one of the first songs he recorded for the label. He got his name years ago, though, because his trash-talking reminded friends of , a.k.a. Muhammad Ali.

Re-Up Experience: "It's a good look," he said. "I'm honored to be a part of this albu

Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2006-12-15 17:21
Fet!!!!! bara jag som tror att Dre`s skiva verkligen kommer 25e sept.

Anledning till att jag tror det är att han vill kunna bli nominerad till allt i alla galor osv. personligen så tror jag att det va tänkt att det skulle bli så redan iår men att han sköt upp det hela 1år (anledningen till det är att Eminem säger på Sista låten på encore "DetoX 2006, we gonna make dre do it" eller liknande")
Så jag tror den kommer sept. 2007

Förövrigt Blir det ett grymt Shady/aftermath år om alla som står stämmer..

Ser fram emot 50s skiva enormt efter att han vart grym på The reup och andra grejjer den senare delan av detta år.

Om Em personligen kommer med en Soloplatta nästa år Så är det Wonderful, Detta är jag dock tveksam till.

Jag gillar även Dem nya artisterna och ser fram emot deras grejjer..

2006-12-15 17:23

BanDiT_King

man vet aldrig, enligt stat quo är eminem nsätan klar med sit album!

2006-12-15 17:35
Hmm, ja han säger det, men jag har svårt att se det..Visserligen droppade han inte mycket själv på Teh re-up så det finns säkert matrial..yeye den som lever får se...Hoppas Stat har rätt:D

peace out

2006-12-15 18:21
Menade han inte Em´s Platta med hans grupp D12?
Fett som fan om det verkligen är en ny solo platta med the real slim shady.
Berra upp i era hörlurar!

2006-12-15 18:23

har hört från flera håll att em kommer med ny skiva, hade stat quo menad d12 hade han sagt "and d12 almsot done with their album"

2006-12-15 18:30
Var ju snack om att D12 nya platta skulle släppas på halloween i år, men verkade inte bli så
http://www.homage.nu/

2006-12-15 18:32
Maniack

ah det kan nog vara för att proof dog, r.i.p

2006-12-15 19:29
ah kommerm assa från aftermath säkert, men jag nämne bara do mfrå nre.up

2006-12-15 22:10
Jag tror att Stat Quo kommer släppa, Troligen Cashis också. Sen någon av 50 och Em båda kan inte släppa. Alla dom kommer under våren/tidig sommar. Efter det så vill inte dre ha några släpp. Detox kommer äga allt och alla, Om den kommer.
your heart pump project kool-aid

2006-12-15 22:12

har en stark känsla av att, fifty, em, dre släpper de året

2006-12-16 20:29
Jag tror både fifty och dre floppar, men det är ju bara jag :)
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe

2006-12-16 20:38
fifty kommer inte att floppa, och absolut inte Dre
Shuu

2006-12-16 22:12
rash_

word

2006-12-16 22:36

Nar slapper kommer debuten fran Bishop Lamont?

Shuu

2006-12-16 22:37
Nar slapper kommer debuten fran Bishop Lamont?
Shuu

2006-12-16 22:45

Enligt mig så har fifty floppat med allt han släppt (ENLIGT MIG!).
Och Dre borde hålla sig till att prodda, case closed :)

2006-12-16 23:31
tror inte att dres album blir spec. bra det kommer sälja men i stort sätt floppa ändå... det kommer sälja pga hans namn inte pga musiken på albumet..   
Omae wa jowai

2006-12-17 03:21
Detox kommer bli en klassiker solklart...

2006-12-17 03:45
Hur kan Fifty ha floppat? Han säljer ju fan som ett as, varje skiva säljer ett antal millar. Hur kan Dre floppa? Vafan, kolla Chronic och 2001, nej det där var det mest korkade inlägget på länge, sorry...

//Pz

2006-12-17 06:22
Min-blanka-penis:

Du vet tyvärr nada och borde hålla käft...
Oavsett vad du tycket kan man inte kalla 50 cent en flopp, han har sålt mer än nån ny har gjort på jag vet inte hur länge...

Och dre floppa? jo juste...
Sittin sideways...

2006-12-17 12:02
Min-blanka-penis

haha

och till resten:
så som det ser ut idag så är featring listna på detox, Jay-z, 50cent, eminem, will.i.am, p.diddy

och detta sårar mig djupt, att dr.dre har så många east side , asså detta kommer lbi en ny "press play" album

ryktas även att the game absolut inte kommer vara med, så.. ska dre göra så som han gjorde med ice cube o alla andra?

vi vet ju alla att dre aldrig var riktig "gangsta", gick på privat skola o sånt bara flyttade till de området,

men om hans image säger west side, och alla älskar hans image och hans röst/rapp och beat, så borde han inte slänga iväg de!

det är de jag inte förstår!, detox kommer sälja över 1 miljon.. mycket mer än 1 miljon första veckan, OAVSETT om han rappar helt själv eller om han har diddy o massa andra

tror till o med den säljer mindre om han har diddy o dom.. fackat synd asså,..

2006-12-17 12:15
Fifty snackar om sitt nya album om dre ,eminem, och nya filmen o.s.v

http://www.youtube.com/watch?v=8n6fYFkYR4w&eurl=

2006-12-17 13:52
när jag läser allt ni skriver här inser jag att hiphop is dead..

2006-12-17 13:55
Syer:
hiphop är inte dött, bara nått en löjlig mainstream nivå

sanningen är, jag lyssnar på mainstream, ibland i bilen, ofast på festar o när man är hög, men annars så är de inte min stil

2006-12-17 14:29
Vafan, P.diddy, Will.i.am..??

Ska inte snoop vara med eller? MÅSTE HAN JU VA!!

vore grymt med ice cube på nån låt, kommer aldrig att ske tyvärr..

tror ändå att skivan kommer bli sjukt jävla tung..

2006-12-17 14:36

jo snoop komme självklart var med, ice cube kommer vara med också torr jag

ll cool j också, me nmdetta är ju dock endast rykten o sånt men

enda säkert man vet är ju typ ,Snoop, eminem och jay-z, .. fifty också venne, ajja vi får la vänta

fan om ha nfuckar detta

2006-12-17 15:12

Dre borde skita i P.Diddly och 50 cent. no offence men folk vill hellre hora om det gastas av Ice Cube, Em, Snoop, Bishop Lamont, DPG, Nate Dogg, Xzibit, Warren G, aven snorungar som The Game, Lil Eazy och Glasses Malone borde fa nan liten roll.

Bara min asikt dock, fast jag hoppas att Diddy inte kommer med

Shuu

2006-12-17 15:16
hoppas ll cool j inte komemr med och inte will i am heller och inte jay-z

Dre's album ska ha många featrings faktiskt jag gillar inte o lysnsa på dre själv på en låt

50cent (skulle faktiskt kunna gå, helst inte egentligen)
eminem, kurupt & Daz, Nate dogg, Xzibit ,warren g, snoop, bishop, ice cube, nas(kanske), busta rhymes(kanske), och sen massa andra okända som e grymma

skulle va grymt om han och hans son gör en låt tillsammans! "hood surgeon"

men jag vill fan inte ha några andra nya !, the game platsar inte på den helt enkelt, sorry game, asså jag ksulle gärna vilja ha 1000 låtar med dom två, men inte på detox nej !

2006-12-17 15:17
Diddy är den jag aboslut inte vill ha med på detta album, Han är det sämsta som skådadats inom hiphop, iaf dem senate 5-10åren

2006-12-17 15:26
Hood surgeon feat Lil Eazy - My father is a legend (Produced by Dr Dre) Track Bonus

haha sa javla fett det skulle vara.

Varfor inte Game, han ar ny westcoast snubbe.
Shuu

2006-12-17 15:27
diddy är skön ;D han har skön stil "do that do that" diggar han personligen, de han håller på med och shit, han är begåvad och en smart affärs man, fast musiken är inget för han längre,

asså the game har ghostwritat en låt på hans album..

asså det är inte han som rappar längre, synd

syftar på P.Diddy - We gon make it

As my, Daytons spin lowrider sittin low
Hittin corners so hard you can taste my rims
Hard top six-four, I'm Diddy no tint
I can't hide in New York City
I'm 'bout it in the South, sleep good in the West
Know a chick from Watts with Bad Boy tatted on her breast
I done been there and did it (I done been there and did it)
Ten years without gettin sweat inside my Yankee fitted
1990-Raw I showed you ice
You ain't know who Jacob was so I showed you twice
When it was (All About the Benjamins) I had two bezels on my arm
Like a Don's supposed to, Sean
Ride with a chaffeur in Gucci loafers
And switch to All Stars without losin focus
These rap niggaz hopeless (hopeless) you can change the locks
but I'ma shine for niggaz that ain't know Big

all name drop, och de där är west side rapp liksom, hard top six four o.s.v, de där är west side inte east

plus dom 2 första raderna är exakt samma som the game - remedy

och the game står med som producer på den låten ;D förklarar mycke

2006-12-17 15:28
Rash_

jag gillar inte tanken med att han ska va med, han borde inte ens va på nas skiva, han är för ny för att leka med legender så där

Producent

2006-12-17 16:03
Alchemist är killen hela dan.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-12-17 19:33
Kan ni läsa?! jag sa för mig har han floppat, han säljer som fan men för M I G har han floppat, säg mig vad som gör han bra?

Och Dre, han har gjort en del bra låtar, men han är bra på att prodda, inte rappa.. ENLIGT MIG! <------

2006-12-17 20:11
förutom att fifty vunnit årets låtskrivare , vunnit flera priser för bästa album o.s.v så venne vad fifty åstadkommit

varje låt är en hit för dom som gillar den typ av musik

och dre, har han nånsin gjort en dålig låt?

2006-12-17 20:19
Om dre skulle släppa detox med artister som p.diddy och will.i.am på låtarna så skulle de kännas som att det inte är samma skiva som man fått för sig att han arbetat på i 7år.. Om detta nu är sant så misstänker jag att han antagligen sålt dom flesta låtarna och nu enbart släpper detox för pengarnas skull.

2006-12-17 20:39
Min blanka Penis

Du är ju fan sjuk, om 50 har floppat för DIG, vart hamnar alla andra artister då? Superflopp? Om du inte gillar 50 och Dre, säg det då, men använd inte ordet flopp i samma mening, hahaha...

2006-12-18 00:35
jo för att för mig är fifty en jävla flopp.. enligt mig så är dom ända som inte floppat i år roots, ghostface, jedi mind tricks och methodman. ni får hata mig huuuuur mkt ni vill :)

2006-12-18 06:34
Men haha, kolla upp vad ordet flopp betyder.

En flopp är ngt som inte har levt upp till förväntningarna och ligger långt under dem. Vare sig 50 eller Dre har floppat på ngt sätt.

Sen är smak en helt annan sak, om du förväntar dig ngt av 50 och han inte levererar.

Lär dig svenska för fan, ;)

2006-12-18 06:59
gaia

word

2006-12-18 07:11
Hur är The re-up skivan? värt att lyssna på?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2006-12-18 07:26
finns la några bra låtar på den,

2006-12-18 13:57
Pistopl Pistol ar skonaste laten i plattan. No Doubt. Aven Eminems No Apologies eller vafan den heter ar oxa riktig tung. Helt okej skiva faktist.
Shuu

2006-12-18 21:05
GAIA är kan du läsa lr? För mig har inte fifty levt upp till förväntningarna, alltså har han floppat för MIG, och jag tycker inte att Dre är en bra rappare. Det är min åsikt låt mig ha den utan att du ska börja gråta, du får lyssna på Dre och G-unit precis hur mycket du vill.

2006-12-18 21:14
Min-Blanka-Penis

de e la klart som fan du inte får tycka emot vad vi andra tycker?

antingen gillar du dom eller så uttrar du dig inte..........................

2006-12-18 21:52
Ja det är ju fan så vissa tänker, jävla babyloon politik..

2006-12-18 21:56
de men faktumet är att speciellt dre och fifty cent har varit rätt så överlägset så de e lite konstit de du tycker

som att säg aatt bill gates floppade...

2006-12-18 21:59
Nej  jag menar inte att fifty har floppat om man kollar säljandet och så.. Men jag förstår inte hur han kan sälja så mycket då jag inte tycker han är en bra rappare... Han når inte upp till förväntningarna jag har på en rappare som är så pass stor, så för mig är han en flopp. För er är han inte det och det är väl bra antar jag..

2006-12-18 22:02
get rich or die tyring och allt innan kan du inte klaga på

men sen blev han ju RnB och outshinar de flesta RnB artister fick även pris för bästa RnB artist, och det är ju bra!

de e inte så att han säger "massacre var rapp" han säger själv de va RnB

och på nsäta sa han att han redan har gjort ghetto och aggresiv attityd och redan gjort RnB han vill göra nått nytt, så de inte blir så enformigt

så han ska la mixa ihop något

liksom, han är en skådespelare inom musik, det vet vi alla, han rappar west side, south side, east side, och allt liksom, så länge han har miljögröna fickor

2006-12-18 22:04

han har själv sagt, han har visat att han kan va bland toppen på aggresiv rapp, han var lätt en av de bästa "ghetto" "aggresiva" rapparna back in the time, han behvöler inte bevisa de igen

han knullade ja rules karriär från alla håll ,han behöver inte bevisa att han kan döda andras karriärer, liksom, han har edan gjort de

han bevisa att han kan va bland the hot shots som justin timberlake, och andra pop artister, och han behöver inte göra de igen liksom

det är så han ser bilden