I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Havoc producerar at Styles P

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-01-12 22:52

Havoc producerar at Styles P

Vad tycker 50 Cent om detta? Havoc verkar ju dessutom anse att Styles P ar en av top5.. Undrar vad 50 tanker om detta med tanke pa att han flippade pa Game. Nan som hort nat om detta?

"Im known as an ape in the jungle, cause if i see somethin i like thats yours then im takin it from you"

2007-01-12 22:57
Det är lite intressant det där med Havoc och 50 cent. Verkar som Havoc gör precis vad han vill... Det ryktades över att dem 2 var sura på varandra för ett tag sen? Havoc är en cool producent, riktig hardcore producent.

Lite fjantigt, men jag hoppas så mycket att mobb deep amputerar sina händer och hoppar av g-unit records.

För när dem signade med g-unit records så blev allt fel. Dem tappade mer fans. Deras skiva blev dåligt promotad. Deras nya sound är skit tråkigt...

Man får hoppas att dem märker det snart.

2007-01-12 23:48
Blood money e tight! D blev lite Club mobb för att Banks, Buck, Yayo o 50 e dom enda features + Nate, 50 e tung på Pearly gates och Outta control remixen men annars sabbade dom den bara.

BLOOD MONEY en av dom bästa skivorna förra året

The dogs bark when Havoc walks cuz they sense the souls he took
+
Prodigy's got beef with the Boss Man n' gonna beat Jesus like the movie for showing him no signs they watching over him

Crazy shit if u ask me
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!

2007-01-13 00:12
dem har väl alltid kommit med i billboard listan även om dem inte har gjort en bra platta. Artister som mobb deep säljer mycket första veckorna, för att dem har mycket fans. Method Man's senaste kom med på billboard utan en musikvideo och väldigt dålig promotad.

Dem nya "fansen" är den tragiska generationen som aldrig har hört talas om mobb. Dem köper dem enbart för att det är g-unit.

Just ja, dem här låtarna är väldigt lika varandra (eller vad tycker ni?):

igår

dagens

2007-01-13 00:18
håller med dirtyfist fullt ut
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-13 00:23
kan inte mer än hålla med det dirtyfist skrev förutom det med att amputera händerna. jobbigt att prodda utan händer ju.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-01-13 00:39

Havoc gör som han vill, om 50 har beef med D-Block så är det 50 som har det och inte Havoc. Havoc är bara signad till 50's    G-Unit.

Shuu

2007-01-13 02:11
Fast när proddade Havoc åt Styles P? Det vet ingen av oss, men en gissning är att låten gjorts innan beefen mellan 50 och D-Block drog igång, eftersom Styles P:s platta skulle kommit redan då. Men annars så är det väl så att Havoc jobbar med vem han vill. Dock sa han i nån intervju förra året att 50:s fiender var hans fiender...men rappare säger ju så jävla mycket.
www.plaingold.com

2007-01-13 02:25
B-Lund: Det roliga är hur dålig koll du har på den här saken när du faktiskt utger dig för att ha koll. Mobb Deep har aldrig nånsin sålt sämre än vad de gjorde med Blood Money. Inte ens Juvenile Hell sålde så uselt.
www.plaingold.com

2007-01-13 03:27

spelar roll om en skiva säljer bra eller inte. Så länge den är fet. Jag har dock inte orkat lyssna på blood money för singlarna dom släppte sög.

Shuu

2007-01-13 04:13
Dom har varit trogna sina fans, varför kan inte fansen vara trogna dom även om dom signar g-unit för att tjänna lite extra cash.

Mobb deep har endå inte varit bra sen deras första skiva. efter de har dom bara varit halv bra.

2007-01-13 09:47
Rubio du verkar inte ha någon större koll heller!

På vad?
www.plaingold.com

2007-01-13 09:50
Styles P - How We Live är proddad av Havoc!

Jag vet, men varken du eller jag vet om låten egentligen är gjord nu eller innan beefen mellan 50 och D-Block. Styles platta var ju klar för release i början av 2005 och låtlistan har knappt ändrats sen dess så det är sannolikt så att How we live och "S.P Ghost" (som inte kom med på skivan men som Havoc gjort) båda gjordes i slutet av 2004, precis som resten av skivan.

www.plaingold.com

2007-01-13 09:58
Jadakiss "Why" var väl också proddad av Havoc? Det är väl däremot en låt som gjordes innan beefen började och innan 50 signade The infamous.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-13 12:18
B-Lund:

Det är väl snarare tvärtom. Gamla fans lyssnar ju knappt på Blood Money. Amerikaz Nightmare är heller inte en av de vassaste plattorna. Men fine, det är möjligt att femtonåriga Ggggg-fjun uppskattar mobben tokmycket efter dealen med Fiddy. För min del räknar jag The Infamous och Hell On Earth som mobbens klimax. Inte clubbangers med pinsamt dåliga textrader.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-01-13 12:56

Bästa beatet och låt på Styles skivan, helt klart...

Boom Bap 2006.

2007-01-13 13:02
Men va Styles så aktiv i beefen då? Var det inte bara Jada å Sheek?

2007-01-13 13:24
precis, jag har inte hört styles p lägga sig i beefen.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-01-13 14:04
styles har gjort rätt många diss låtar eller snarare freestyles där han dissar 50 å g-unit. han säger inget i klartext i alla fall på nya plattan.

how we live är bly tung både textmässigt och beatmässigt. till er som inte hört den så kolla in den

2007-01-13 15:11
"Havoc gör som han vill, om 50 har beef med D-Block så är det 50 som har det och inte Havoc. Havoc är bara signad till 50's    G-Unit."

Om jag tänker rätt, så blev det väl tjafs mellan 50 cent och the game pga att the game ville göra musik med 50 cents "fiender"?

2007-01-13 16:57
havoc har tom proddat benzino så vad
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-01-13 17:09

har havoc verkligen proddat whybeaten ?

SKU - SKU - SKULASON!

2007-01-13 19:56
B-Lund P18

Du kan ta tillbaka det där om att "dom som har gillat mobb deep gillar fortfarande mobb deep!!" när du ändå håller på och tar tillbaka saker, för det var nämligen väldigt väldigt långt från sanningen.

2007-01-13 20:16
maran

Ja? Varför ??
Boom Bap 2006.

2007-01-13 20:57
håller med dirtyfist helt om det han skrev om mobb deep längre upp.
 Haters gon' hate...

2007-01-13 21:14
Havoc har väl producerat en låt till Diddys nya Press Play också, Diddy och 50 har väl också lite beef?

2007-01-13 21:35
Om jag tänker rätt, så blev det väl tjafs mellan 50 cent och the game pga att the game ville göra musik med 50 cents "fiender"?

Ja, och anledningen till att 50 har beef med Jada/D Block är ju att Jada gjorde New York-låten med Ja Rule. 50 Cent har ju klart sagt att om du jobbar med hans fiender så är du hans fiende...men det är mycket snack bara.

På tal om att Styles P skulle ha hållt sig utanför beefen så undrar jag hur mycket ni hört från D-Block vad gäller disslåtar. Det är ju Styles som kört på hårdast tillsammans med Jada...Ms Jackson, Shots fired, Problem Child.
www.plaingold.com

2007-01-13 21:59
Mobb Deeps tid e över..
http://www.myspace.com/deadlykanha

2007-01-14 00:18
G-unit (buck, banks, yayo eller snarare dessa tre främst) gör bara musik med g-unit eftersom fiddy har beef med i stort sett hela övriga hiphop världen

2007-01-15 11:05
Styles P lägger en liten rad om Young Buck på nya skivan också.

Boom-Bap P21

bara undrade, sjukt tungt beat fö
SKU - SKU - SKULASON!
DJ

2007-01-15 14:18
Jag tycker Mobb Deeps klassiska sound försvann redan efter tre första plattorna. Visst, Murda Muzik och Infamy har några feta låtar, men de har inte det där klassiska Infamous/Hell On Earth soundet alls.

Jag välkomnar dock Havoc+Styles. Han gjorde ju Why åt Kiss och den var ju fet!