Wu-Familia - 3 listningar (posta egna)
Topp 5 Wu-släpp, grupp som solo (jag vet att det är en hemsk fråga men försök, ;)
* Liquid Swords - Rza som bäst på prodden, magisk skiva * Only Built 4 Cuban Linx - Tung som fan, andas NY, odödlig skiva * Enter The Wu-Tang (36 Chambers) - Need no words * 6 Feet Deep - Unik och stilbildande * Supreme Clientele - Svängig tung skiva med soulig underton
Fy fan vad jävligt att behöva välja bort skivor som Tical, The Pretty Toney Album mfl plattor, men men... :(
Topp 3 WU-rappare (favoriter, inte nödvändigtvis skills)
* Method Man - Otroligt skönt flow, grym röst, mkt bra låtar * Raekwon - Komplexa rimscheman, hårda lines och nice flow * Ghostface Killah - Unik dynamik i rappen, motsatsen till ett laid back flow, kör direkt och engagerat
Topp 5 favoritlåtar där en Wu-Tang Clan member gästat
* Extortion (Mobb Deep feat. Method Man) * Above The Clouds (Gang Starr feat. Inspectah Deck) * Hip Hop Drunkies (Alkoholiks feat. Old Dirty Bastard) * He Lives (Last Emperor feat. RZA)
* Gunz n' Onez (Heltah Skeltah feat. Method Man) Ni behöver inte rangordna de olika placeringarna inom de olika kategorierna (jag har inte det) men korta motiveringar skadar inte om ni orkar.//Peace
Top5 wu albums Liquid Swords OBFCL Wu-Tang Forever Supreme Clientele Enter the Wu-TangTop3 wu mcs (favoriter inte nödvändigtvis skills) Deck (det finns en anledning att RZA ofta väljer honom att öppna låtarna) GZA/Genius (lyssna igen & igen och igen och du hittar något nytt) RZA & Meth (dom får dela på 3e platsen RZA för sin humor och Meth för sina hooks)Top5 wu cameos Pete Rock feat Method Man - Half man half amazin Killah Priest feat GZA & Inspectah Deck - Cross my heart DJ Muggs feat RZA & GZA - Third world Gangstarr - Above the clouds DJ Clue feat. Method Man, Eminem & Royce 5'9 - What the beatOverall skönaste wu medlemmen RZA
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Top 5 Wu-albums Raekwon - OB4CL Wu-Tang Clan - 36 Chambers Ghostface Killah - Ironman Ghostface Killah - Supreme Clientele GZA - Liquid SwordsTop 3 medlemmar Rae Ghost MethTop 5 cameos Fat Joe - John Blaze (feat. Big Pun, Jadakiss, Nas & Raekwon) Cocoa Brovaz - Black Trump (feat. Raekwon) Fat Joe - Firewater (feat. A.G., Armaggeddon & Raekwon) Gangstarr - Above the Clouds (feat. Inspectah Deck) Mobb Deep - Eye For An Eye (feat. Big Noyd, Raekwon & Ghostface Killah)
Topp 5 Wu-släpp, grupp som solo 1. Raekwon - Only Built For Cuban Linx 2. Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang (36 Chambers) 3. GZA - Liquid SwordsTopp 3 WU-rappare 1. Method Man 2. Inspectah Deck 3. RaekwonTopp 5 favoritlåtar där en Wu-Tang Clan-member gästat 1. Pete Rock feat. Method Man - Half Man, Half Amazin' 2. Pete Rock feat. Inspectah Deck & Kurupt - Tru Master 3. Gangstarr feat. Inspectah Deck - Above The Clouds 4. Big Pun feat. Fat Joe & Raekwon - Firewater 5. Pete Rock feat. Ghostface, Raekwon & Prodigy - Tha Game
Skivsamlare
2007-01-15 06:24
jag droppar min lista senare men jag undrar först om det är någon som tycker det är värt att skaffa någon av decks solo skivor? hardcore fans säger såklart ja, men om vi är riktigt ärliga. deck och masta killa är dom jag fortfarande har stort hopp för. har iofs bara hört enstaka låter från decks solo skivor. ghosts två senaste skivor är överskattade, method man har inte släppt en grym skiva på tio år, GZA har jag dålig koll på, masta killas skivor är astunga, ODB är död, RZA är jag bara besviken på och U-god har alltid hamnat bakom alla andra och kommer förmodligen att fortsätta vara det.
Topp 5 Wu-släpp, grupp som solo GZA - Liquid Swords Raekwon - OB4CL Wu Tang - 36 Chambers Method Man - Tical Ghostface Killah - Supreme ClienteleTopp 3 WU-rappare Ghostface Killah Raekwon Method ManTopp 5 favoritlåtar där en Wu-Tang Clan-member gästat Mobb Deep - Eye For An Eye (Ft. Nas & Raekwon) Mobb Deep - Extortion (Ft. Method Man) Heltah Skeltah - Gunz n' Onez (Ft. Method Man) The Notorious B.I.G - The What (Ft. Method Man) Gangstarr - Above the Clouds (feat. Inspectah Deck)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skribent
2007-01-15 08:36
svårt...Topp 5 Wu-släpp, grupp som solo Liquid Swords Enter The Wu-Tang: 36 Chambers 6 Feet Deep Ironman Only Built For Cuban LinxTopp 3 WU-rappare Inspectah Deck GZA Method ManTopp 5 favoritlåtar där en Wu-Tang Clan-member gästat Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above The Clouds Mobb Deep feat. Method Man - Extortion Killah Priest feat. Ol' Dirty Bastard - If You Don't Know The Notorious BIG feat. Method Man - The What Mobb Deep feat. Nas & Raekwon - Eye For An Eye (Your Beef Is Mine)
Topp 5 Wu-släpp, grupp som solo: Enter The Wu-Tang (36 Chambers) Supreme Clientele Liquid Swords Only Built For Cuban Linx Ni**as Pretty Toney AlbumTopp 3 WU-rappare: GZA Ghostface Killah Inspectah Deck
Topp 5 Wu-släpp, grupp som solo: ob4cl enter the wu-tang (36 chambers) tical liquid sword nigga pleasTopp 3 WU-rappare: reakwon methodman ol dirty bastard
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
E_NO_LA P24 :Inspectah Deck's albums är alltid underskattade... Jag tycker att Rebel INS skivor är bra. Sköna beats och hans lyrics på dem = det är skönt.
Topp 5 Wu-släpp, grupp som solo * Gza/Genius - Liquid Swords * Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang (36 Chambers) * Wu-Tang Clan - Wu-Tang Forever * Method Man - Tical * Gravediggaz - The Pick, The Sickle And The Shovel
Topp 3 WU-rappare * Method Man * Rza * Masta Killa
Topp 5 favoritlåtar där en Wu-Tang Clan member gästat * Shaq feat. Method Man & Rza - No Hook * Public Enemy feat. Masta Killa - Resurrection * Outkast feat. Raekwon - Skew it on the bar-b * The Notorious BIG feat. Method Man - The What * Busta Rhymes feat. Ol' Dirty Bastard - Woo-Hah!! (Worldwide remix)
För dålig koll för att ranka albumTopp 3 Wu-rappare Inspectah Deck GZA Masta Killa Alla tre har sjukt sköna röster och skönt flow.Topp 5 favoritlåtar där en Wu-Tang Clan member gästat 7L & Esoteric feat. Inspectah Deck - Speaking Real Words MF Doom feat. Raekwon, Pete Rock & Prodigy - The Game R.A. The Rugged Man feat. Killah Priest & Masta Killah - Chains Jedi Mind Tricks feat. GZA - On the eve of war hmm Gangstarr feat. Inspectah Deck - Above The Clouds Ser dock ett par låtar som jag missat som verkar kunna vara jävligt feta.
My oral illustration be like clitoral stimulation
Några grymma låtar med Wu-Tang-gäster: Mobb Deep: Eye For An Eye Mobb Deep: Right Back Atcha Pete Rock: Tru Master Pete Rock: Head Rush Lord Jamar: Deep Space
Topp 5 Wu-släpp, grupp som solo Method Man - Tical Raekwon - Only Built For Cuban Linx Ol Dirty Bastard - Return To The 36 Chambers Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang GZA/Genius - Liquid Swords Bubblare - Ghostface Killah - Supreme ClienteleTopp 3 WU-rappare Method Man Raekwon Ghostface Killah Bubblare - Inspectah Deck | I bomb atomically, Socrates philosophies, and hypothesis can't define how I be droppin these mockeries, lyrically perform armed robbery Flee with the lottery, possibly they spotted me det säger allt....
Topp 5 Wu-släpp, grupp som solo
* Enter the WU-Tang(36 chambers)
* Liquid Swords
* Only Built 4 Cuban Linx
* Iron Man
* WU-Tang Forever
Topp 3 WU-rappare * GZA
* Inspectah Deck
* Method Man
Topp 5 favoritlåtar där en Wu-Tang Clan member gästat
* Tres Leches (Triboro Trilogy) (Big Pun feat Inspectah Deck) * Above The Clouds (Gang Starr feat. Inspectah Deck) * Right Back at You (Mobb Deep feat Ghostface & Raekwon) * Money Talks (Sticky Fingaz feat Raekwon) * The Mask (DangerDoom feat Ghostface Killah)
The absence of evidence is not the evidence of absence
Topp 3 WU-rappare 01) Ghostface 02) Raekwon 03) GZA
PS. Your cunt is in the sink
Skivsamlare
2007-01-15 20:52
behöver inte droppa någon lista.håller med Paodi P22 på alla punkter^^ top 5 skivor av alla dom jag hört: 1. Liquid swords 2. 36 chambers 3. Tical 4. Only build 4 cuban linx 5. No said date (så bra är den) och ja, det blir nog till att skaffa sig en Deck skiva.
Top 5 Wu Album Enter The 36 Chamber Only Built 4 Cuban Linx Ironman Wu-Tang Forever Supreme ClienteleTop 5 Wu Rappare Method Man Inspectah Deck Ghostface GZA RZATop 5 gäst-låtar Madd rapper - Come On (Meth) GangStarr - Above The Clouds (Deck) Pete Rock - Head Rush (RZA & GZA) Hi-Tek - Where it started at (Raekwon) Handsome boy modeling school - A day in the Life (RZA) Bubblare: Last Emperor - He Lives (RZA)Top 10 Wu Låtar (Från officiella Wu Tang - skivor) Protect Ya Neck Wu-Tang: 7th chamber part 2 For Heavens Sake Triumph Impossible The M.G.M Hells Wind Staff Heaters Gravel Pit Ya'll been warned Sen måste jag rekomendera låten "Diesel" från ett soundtrack!Top 10 Wu Låtar (Från officiella medlemars Solo-Skivor) 4th Chamber - (Liquid Swords) Shadowboxin' - (Liquid Swords ) Wu-Gambinos - (O.B.F.C.L) Guillotine (Swords) - (O.B.F.C.L) Rainy Dayz - (O.B.F.C.L) Iron Maiden - (Ironman) Assasination Day - (Ironman) Camay - (Ironman) What's Happening - (Tical 0: The Prequel) School - (No said date)
http://www.myspace.com/deadlykanha
E_NO_LA P24 jag droppar min lista senare men jag undrar först om det är någon som tycker det är värt att skaffa någon av decks solo skivor? hardcore fans säger såklart ja, men om vi är riktigt ärliga. deck och masta killa är dom jag fortfarande har stort hopp för. har iofs bara hört enstaka låter från decks solo skivor. Se till att tanka ner "a lil story" fr hans senaste mixtape samt "common denominator", en osläppt låt. Decks första, första Bobby Digital & "Birth of a prince" är helt ok stundtals men dessa är mest för hardcore fansen. Personligen gillar jag GZA och allt han gör (Grandmasters) jag vet att många har svårt för honom, men han är den som håller jämnast nivå i wu tycker jag, alla hans album är bra.
Top 1 Wu Låtar (Från officiella Wu Tang - skivor) Triumph
De två sista kategorierna funderade jag på att ta med men det skulle blivit alldeles för svårt att välja, :)
Topp 5 Wu-släpp: 1. Enter the Wu-Tang (36 Chambers) 2. Only Built for Cuban Linx... 3. Supreme Clientele 4. Liquid Swords 5. Nigga Please Topp 3 rappare i Wu: 1. Ghostface Killah 2. GZA 3. Inspectah Deck 5 bra låtar där Wu gästar: Right Back at You från The Infamous The What från Ready to Die The Game från Soul Survivor Tru Master från Soul Survivor Head Rush från Soul Survivor II
Wu-släpp 1. Liquid Swords 2. Only Built 4 Cuban Linx Ni**as 3. Enter The Wu-Tang (36 Chambers) 4. Supreme Clientele 5. Tical Wu-rappare 1. GZA 2. Raekwon 3. Ghostface Killah Collabs * On The Eve Of War (Jedi Mind Tricks feat GZA) * Eye For An Eye (Mobb feat Nas & Rae) * The What (Biggie feat. Meth) * Above The Clouds (Gang Starr feat Inspectah Deck) * The Mask (DangerDoom feat Ghostface Killah)
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Whatever Paodi said
Look with your own eyes - See with your own mind
Topp 5 Wu-släpp, grupp som solo : Enter The Wu-Tang (36 Chambers) Only Built 4 Cuban Linx Liquid Swords Tical Supreme ClienteleTopp 3 WU-rappare: Detta var svårt.. :S Ghostface Killah Method Man RaekwonDen sista kommer jag inte ens försöka med!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Jobbigt att välja bort The Pretty Toney Album från topp5 Wu-släpp ever? Haha.. Come oooooooon!
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Eccan Smaken är som baken, jag råkar gilla The Pretty Toney Album väldigt mkt, ;) Jag menar;02 - Biscuits Fy fan, kan vara det bästa Ghostface någonsin gjort..04- Beat the Clock Beatet mördar så HÅRT.10 - Tush Party, party, party.14 - Be this Way Tungt. I övrigt är alla andra låtar bra, finns fan inte en dålig låt på den skivan. Men det är ju bara jag.. :) Sen att det finns ännu bättre Wu-album t.o.m. (de jag listade) gör det ju lite synd.//Peace
Bara jag och PhatSniper som gillar Nigga Please? Enda bra Neptunes varit med och gjort nånsin!
Alltså, vad finns det inte att gilla? Dock finns det så mkt att det alltid blir nån tyvärr som hamnar utanför listan, :)
True dat, jobbigt med bara top 5. Men det är faktiskt en riktigt underskattad skiva.
E_NO_LA P24 INS - Uncontrolled substance är väl värd att införskaffa, går dörmodligen att hitta billigt dessutom. peace!
E_NO_LA P24 79.- på cdon, slå till! ;P
den skivan går väl på 79-99:- skulle jag chansa på.
E_NO_LA P24 om det inte framgick ovan så menar jag ju att skivan är riktigt grym och bör finnas i varje true wu-fans skivsamling :P
GAIA P24 Yeaaaah! Det glömmer man fan inte, "Biscuits" äger, och har äckligt tung beat, bland de bästa beatsen som gjorts, bra jobb av True Master. Jag brukade lyssna mkt på "Be this way" oxå, skön beat, grym ghost track!
http://www.myspace.com/deadlykanha
Skivsamlare
2007-01-21 05:31
baldur ja alltså jag tvivlar inte en sekund på att deck droppar en hel del grymma rader på skivan.faktum är att de flesta rader som fastnade först från 36 chambers var de som från hans verser. deck var också den första medlemmen man hörde. det är snarare beatsen jag inte är lika säker på och därför frågade jag. men om skivan är så pass billig köper jag den garanterat:) då räcker det med bara ett par schysta låtar för att det ska vara värt pengarna.GAIA tush??
E_NO_LA Jo jag håller med dej beatmässigt, i flera fall då det gäller wu så är det ofta beatsen som är så jäkla sköna och INS första solo har just dessa sköna beats + hans grymma rim och flow. Jag har inte hört hans senaste och "The movement" levde inte riktigt upp till mina förväntningar. Men som sagt "Uncontrolled substance" - köp den! :P piiz!
släpp: 1. Forever 2. Liquid Swords 3. Cuban Linx 4. Beneath The Surface 5. Ironmanmedlemmar: GZA RZA Ghostface Killahcollabs On the eve of war ("lugna" versionen) - Jedi mind och GZA Killa hill niggaz - Cypress hill, RZA & U-god Above the clouds - GangStarr & Inspectah Deck Eye for an eye - Mobb Deep & Raekwon (och Nas) Chains - R.A & Masta Killa (och Killa Priest)
Topp 5 Wu-släpp, grupp som solo: 1. 36 Chambers
2. OBFCL
3. Liquid Swords
4. Supreme Clientele
5. Wu-Tanf Forever
Topp 3 WU-rappare: 1. Ghostface 2. Raekwon 3. Inspectah Deck
8 diagrams var inte riktigt gjuten men ack en bra skiva, jag hoppas mer på att OBFCL II ska knocka ner nån från min lista iaf, ;) Känns lite tveksamt med doktorn och kocken i samma gryta, båda är masterminds för sig men de gör inte samma typ av musik direkt. Nåja vi får väl se hur resultatet blir..
5 tyngsta Wu-släppen
* Wu-Tang Forever - 2 timmar av den fetaste hip-hopen du kan hitta.
* Only Built 4 Cuban Linx Niggaz - låter exakt lika bra idag som första gången jag lyssnade.
* Liquid Swords - fruktansvärt bra lp. allt är i symbios; texterna, skitsen, produktionen, etc.
* Enter The Wu-Tang - första hip-hop plattan jag köpte och den spelas fortfarande.
* Supreme Clientele - sjukt välproducerad, full med utflippad slang, sköna skits och soulbeats.
3 vassaste Wu-medlemarna * Raekwon - efter flowet o texterna på Imobillarity platsar han in på top-10 g.o.a.t.
* Ghostface Killah - en av de bästa historieberättarna hip-hop har sett.
* GZA/Genius - laidback flow och texter där man kan hitta något nytt 10 år senare.
5 tyngsta gästspelen
* GangStarr - Above The Clouds (f/ Inspectah Deck)
* Mobb Deep - Right Back At You (f/ Raekwon & Ghostface Killah)
* Shaquille O'Neal - No Hooks (f/ Method Man & The RZA)
* Notorious B.I.G. - The What (f/ Method Man)
* Cypress Hill - Killa Hill Niggaz (f/ U-God & The RZA)
Keep CD alive