I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka Rappare har Svikit er mest??

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-02-27 18:12

Vilka Rappare har Svikit er mest??

Själv tycker jag Snoop Dogg

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-27 18:16
Eminem har let me down återkommande gånger
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-27 18:18
Jag minns förra veckan när jag och chuck d skulle mötas upp på torget för en sen brunch. Efter en timmes väntan gick jag hem och känner mig fortfarande sårad :/
Sen har jag inte fått tillbaka en film jag lånade ut till rza för en månad sen, även fast jag har tjatat som en galning :(
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2007-02-27 18:22
Fan vad kedjereaktioner är vanliga på whoa,
Funkyman försökte vara rolig och lyckades lite, men sen när du, Jaquil spelar på samma flöjt blir det bara löjligt.
Uppsåtet med tråden är vedertagen, sluta beté er som dumjävlar och bidrag med vettiga synpunkter eller inga alls.

Geez..

2007-02-27 18:22
Mobb Deep

2007-02-27 18:26
Busta Rhymes
Black Eyed Peas
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Producent

2007-02-27 18:34
Mobb Deep, Hela Wu-Tang Clan. Det är alltid jobbigast att bli sviken av dem man tycker mest om. Men jag ger dem alltid en chans till, jag håller på er Raekwon, RZA, Prodigy & Havoc.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-02-27 18:44
Percee P, men det är mest för att hans platta aldrig kommer ut. Hoppas på 07.
Talib Kweli har har kanske inte direkt gått ner sig, men jag saknar TOT känslan.
Keep crushin'!

2007-02-27 18:44
Svikit?

Har artister av något slag något som helst ansvar över dina känslor?

Du och endas du ansvarar själv att tolka det du hör och ser, du kan ju sätta dig i offerstolen om du vill och känna dig sviken och vältra dig i självömkan över att en rappare gjort en platta som inte håller måttet. Eller så kan du ju välja att skita i det.

FREE Ayatolla.
Producent

2007-02-27 18:47
Jag väljer att känna mig sviken, övergiven, utkastad i det kalla mörkret och vältra mig i självömkan.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-02-27 18:51
AA-Negation

Jag greppar din tanke, och kan relatera till den samtidigt som jag tar avstånd från den. Att en vanligtvis tung rappare gör en dålig skiva är ingenting jag kategoriserar som svek, däremot anser jag mig som lyssnare och hans lönebetalare sviken av vilken musiker som helst som slutar göra musik ämnade för sina fans.

Vilket Eminem gjorde, han ägde scenen ända tills han ville ha nya fans, enda förklaringen jag kan se egentligen till varför han skulle välja ett sådant kommersiellt och övertrasserad stil och inrikting som han faktiskt gjorde. Däremot inte sagt att jag tar avstånd från musiker som vill förnya sig, men när man väl stipulerat vad man vill säga för att sedan släppa nya skivor där budskapet och stilen omdanats utan fragment av hans tidiga skit ser jag det som ett svek.

2007-02-27 18:55
Jag väljer att känna mig totalt överlägsen er och era teenage crushes.
FREE Ayatolla.

2007-02-27 19:02
Fat Joe

2007-02-27 19:04
taktsbar-0 P19

Jag greppar din tanke, och kan relatera till den samtidigt som jag tar avstånd från den. Att en vanligtvis tung rappare gör en dålig skiva är ingenting jag kategoriserar som svek, däremot anser jag mig som lyssnare och hans lönebetalare sviken av vilken musiker som helst som slutar göra musik ämnade för sina fans.

Att en vanligtvis tung rappare gör en dålig skiva kategoriserar jag som en dålig skiva och skall inte ligga varken artisten till last eller mina känslor. Då min musiksmak är subjektiv och då en rappartist vanligtvis inte har en jävla aning om vad jag gillar, och vanligtvis inte brukar göra musik för att tillfredställa mig och mina kännslor utan mest gör musik för sin egen skull.

Jag tror inte många gör musik ämnade för sina fans jag tror de flesta gör musik ämnade för sig själva. Speciellt hip hop akter.

Bara för att du inte utvecklas musikalisk betyder ju inte det att du har rätt att kräva att en artist ska sluta utvecklas för att skulle sluta lyssna på honom/henne.
FREE Ayatolla.

2007-02-27 19:09
Du har så rätt så, men du förbiser mitt exempel.
Eminems tidiga skivor är präglad av galna multies, galet wordplay, galet flyt och en galen attityd. Men i och med hans s.k utveckling kom låtar som "Shake That Ass" och politiska låtar han inte kan kontrollera. Därav känner jag mig sviken.

Att du inte känt dig sviken av en artist beror förmodligen på att du inte skapat en personlig kontakt med deras innehåll för att sedan bli pissad av dem i ett senare album, detta är endast en gissning.

2007-02-27 19:35
Därav känner jag mig sviken.
Varför? Vilken anledning har du att känna dig sviken.
Har han lovat dig något, man träffar andra människor man utvecklas man inspireras av andra och det är helt jävla ok för mig.

Att du inte känt dig sviken av en artist beror förmodligen på att du inte skapat en personlig kontakt med deras innehåll för att sedan bli pissad av dem i ett senare album, detta är endast en gissning.

Eller också beror det på att jag lyssnar på konsekventa principfasta artister och inte några svampätande white-trash från andra sidan 8 mile:)

Nä jag bara skämtar Jag gillar också eminems tidiga.

Nej du har fel för att varje ton varje beat varje punchline jag hör skapar ju en personlig kontakt. Jag väljer bara att inte se dem som hinder för mitt välbefinnande om de skulle upphöra att låta som det gjorde för fem år sedan.
Kanske är även för att jag aldrig varit så jävla extremistiskt rabiat gått ner mig på en enda jälva artist.
Det fanns folk på plugget som gick åt drack och andades 2pac när det var fränt. Fråga folk om de var east eller westside. east eller west coast. Skrek reprezäänt och sånt. Sedan tog de a-traktorn hem low-rider. Jo visst men seriöst volovo? Jag förstod alldrig dealen riktigt. Jag var upptagen med annat. som att lyssna på musik och sånt.

Tror du att Eminem känner sig sviken över att du skrev: Vilket Eminem gjorde, han ägde scenen ända tills han ville ha nya fans, enda förklaringen jag kan se egentligen till varför han skulle välja ett sådant kommersiellt och övertrasserad stil och inrikting som han faktiskt gjorde.

Tror du han skulle känna sig sviken om han visste att du skrev så. Han skulle nog ligga på rättspsyk om han kände sig sviken av varje avhoppat fans.
FREE Ayatolla.

2007-02-27 19:44
Varför jag kände mig sviken har jag redan förklarat.
Nej, vi hade ingen avtalad pakt som han bröt i och med sina nya släpp, jag valde inte heller att känna mig sviken utan det var en känsla jag fick dras med ändå.

Din filosofi låter ganska heltäckande och är säkert nyttig, något man bör anamma kanske. Personligen är jag inte så insnöad som du verkar vilja påstå;
Kanske är även för att jag aldrig varit så jävla extremistiskt rabiat gått ner mig på en enda jälva artist.

Däremot är Eminem egentligen den enda artisten som fick mig att börja syssla med hiphop, både på ett personligt plan som egen musiker samtidgt är hans låtar upphovet till att jag grävde djupare i hiphopscenen, jag anser därför fortfarande att jag kan känna mig sviken, befogat.

2007-02-27 19:57
Eminem, Mobb Deep, Cypress Hill och JMT

2007-02-27 20:13

Finns det någon som helst anledning till att starta eller föra en sådan här tråd vidare om ni inte skriver varför eller hur artisten har svikit er????
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-02-27 21:30
Nosferatu;

Du gillar inte att läsa va?

2007-02-27 21:39

Trådskaparen skriver kort och gott Snoop Dogg, utan någon förklaring. Likaså majoriteten av de andra som blivit "svikna"...
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-02-27 21:56
Jaha, jag misstolkade, sry

2007-02-27 22:02
Mos Def =(
http://www.myspace.com/deadlykanha
Skribent

2007-02-27 22:07
Mobb Deep

2007-02-27 22:08
Snoop Dogg och Xzibit
Shuu

2007-02-27 22:24

Som sagt..

2007-02-27 22:27
Snoop har ju blivit en sell out.. fast han kommer alltid vara kung för den han har varit och det han har gjort..

Eminem har ända sedan marshall mathers lp bara gjort bajs musik..
Mobb deep och Mop är också sell outs genom att signa på G-unit men jag skulle ju inte heller säga nej till ett multi miljon kontrakt :)
Straight up Menace

2007-02-27 22:31
well, mobb depp, SELLOUT!, eminem, SELLOUT! cypress hill.. ja ärligt talat så vettifan vad snubbarna rökar för något men att gå från klassiska album som black sunday och temples of boom till låtar som "whats your name" osv är ett fett svek, ändrat sound totalt!
JMT har släppt en av de fetaste skivorna enligt mig (VBD) men nu låter vinnie bara efterbliven och gör extremt dåliga låtar med popsamplingar osv...

2007-02-27 22:32
med popsamplingar menar jag de grymt irriterande fjortisbrud rösterna som dyker upp titt som tätt i varannan låt de gör

2007-02-27 23:43
mobb deep :'(

2007-02-28 00:29

Takora
MF jo vist låter de inte samma
men de va ju iof snart 15år sen kmd släppte
allt senare e ju bara RErelease
tycker dock att  Operation Doomsday e hans bästa platta
å den e väll från 2001 så bra matreal har han allt gjort sen kmd´s dagar

----------------------------------------------------------------------------

2007-02-28 02:21
haha jag tycker ni är patetiska som säger Mobb Deep.. Det har inte förändrats särskilt mycket efter dom signade med G-Unit, för jag misstänker att alla skriver dom för det...

Ni skriver bara det för att samla äkthets-poäng på whoa!

2007-02-28 02:32
taktsbar-0 P19

om du är så gay att du bli känslomässigt skadat av vad något en av dina favorit artister gör kan jag nog fan ta det där och hålla käften.

geez

2007-02-28 03:05
Mobb Deep..
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe

2007-02-28 10:37
Jaquil;

Definitionen skiljer sig, du verkar iallafall väldigt smart som kikar in i såna här trådar för att lämna en puckad kommentar och sen en till, där du dessutom bevisar att du inte är intresserad av intentionen med tråden. Vissa vet verkligen inte när de ska sluta.

Känslomässigt skadad? Har jag påstått det? Och det är alltså gay att vara känslosam isf? Mata de hästar du har i stallet dawg, puckade stackare

geez

2007-02-28 13:58
Snoop, Mobb Deep och Black eyed peas

2007-03-01 00:30
asså jag fattar inte varför alla skriver Mobb deep OCH om dom är med G-unit dom kommer fortfarande vara mer äkta än alla ni här på Whoa...vi snackar om musik inte vilket gäng de är med i visst kan man tycke de är kefft,synd,sorgligt att tycka deras musik suger också är fel

respekt till taktsbar-0 P19

2007-03-01 00:35
räknas Outkast?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-03-01 00:41
taktsbar-0 P19

Jag trivs rätt bra med det jag gör, tack så mycket.
Har jag sagt att det var gay att vara känslosam? Nej, jag sa att det var gay att ens bli besviken på en artist för att han/hon/dom har ändrat på sig. Vill dom prova nya saker så är det då inte fan upp till om du blir ledsen eller inte utan att dom vill göra det. Anledningen till att jag skrev i tråden var då att uttrycka mitt missnöje med att det finns folk som tycker som du. Och du "dawg", jag är inte din "dawg" och förstår inte varför du ens använder dig av uttrycket. Det om något är gay.

2007-03-01 09:56
Jay-Z. Jag hade jävligt höga förväntningar på "Kingdom Come" men den är bara okej. :(
Would I shit you? You're my favourite turd.

2007-03-01 10:41
Mobb Deep. svikare..
 Haters gon' hate...

2007-03-01 12:09

snoop dogg och 50 cent

AayFukYuuuu :@

2007-03-01 12:21

50 cent!

Han har ju fan inte blivit skjuten på flera år!

2007-03-01 12:30
Ken Ring i den svenska scenen
Mos Def i den amerikanska
http://teachmesoul.blogspot.com

2007-03-01 12:37

Mobb deep:(

2007-03-01 15:51
det som poppar upp först i huvudet är fan Petter i och med "Det går bra nu". Jag känner mig inte sviken av honom, men man tappade ju fan all respekt för honom! Sviken kanske till den nivån at han i alla fall satte pricken över i:et vad gälle rvar hiphop står idag typ.
bögen som bajsar

2007-03-01 17:07
NAS LÄTT!

Från att ha varit favoriten till att bli totalt jävla skit...
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2007-03-01 23:55
 jaquil P19

Jag trivs rätt bra med det jag gör, tack så mycket.
Har jag sagt att det var gay att vara känslosam? Nej, jag sa att det var gay att ens bli besviken på en artist för att han/hon/dom har ändrat på sig. Vill dom prova nya saker så är det då inte fan upp till om du blir ledsen eller inte utan att dom vill göra det. Anledningen till att jag skrev i tråden var då att uttrycka mitt missnöje med att det finns folk som tycker som du. Och du "dawg", jag är inte din "dawg" och förstår inte varför du ens använder dig av uttrycket. Det om något är gay.

Haha, fan whoabeef var fränt, hursomhelst förstår jag vad du menar men motsäger mig den uppfattningen. Absolut, det är upp till artisten ifråga att själv välja sin egen agenda och fylla den med den stil som han anser sig passa honom bäst. Men som jag underströk tidigare, är mitt svek inte ett val utan en konsekvens av ett beteende och står alltså inte i min makt att kontrollera. Det krävs en Thomas Di Leva för att undgå att bli arg när någon trampar dig på tårna etc, det är en konsekvens, en impuls, en kemisk reaktion om du så önskar. Du verkar ha missat själva definitionen av besvikelse. Krya på dig. (dawg) (inte min dawg dock)

2007-03-02 01:14
måste tyvärr säga mobb deep som alla andra...

2007-03-02 04:05

2007-03-02 11:04
Varför har eminem svikit er? visst håller med er"shake that ass" o sånt e inte hans stil , men nate dogg e ju med på den ? kanske han som fått eminem o joina o göra allt d skiten? o så.. alla ahr sin stil , Visst han har ändrats , men han börjar gå till baka till "slim shady stilen" Fast i en "nyare version" typ :P