I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Från råkoll till nollkoll

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-04-09 18:00

Från råkoll till nollkoll

För att göra en lång historia kort: rock'n'roll har förfört mig under en längre tid nu, så pass att jag inte alls brytt mig om att kolla upp nya skivor med gamla favoriter eller nya stjärnskott inom hiphop-men "I still love H.E.R."
Så tipsa mig om nya hiphop-skivor som jag bör kolla upp för att hålla mig uppdaterad med min gamla flamma! :)

Kan nämnas att jag gillar hiphop i stil med Outkast, Gangstarr, Jedi Mind tricks, ATCQ, Roots, Mos Def, Beatnuts, Common, De La Soul, Devin the Dude, Camp Lo, Redman, Little Brother, Geto boys, bla bla etc- om det är till någon hjälp.

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
DJ

2007-04-09 18:24
Kolla upp Papoose, Saigon och Termanology. Dom håller högst kvalitet av det som kommit på senare år tycker jag.

Sen är de många lite äldre artister som fortsätter cranka ut kvalitet. Typ Percee P, Ghostface, Sean Price o.s.v.

Lite smygreklam för min blogg med skivrecensioner också: http://truskool.blogspot.com

2007-04-09 18:32
Marco Polo - Newport Authority
Ett gratis mixtape inför det kommande albumet.
Gratis är aldrig fel.

På samma sida (rappersiknow.com) kan du även hitta flera rätt schyssta gratis-släpp. Little Brother bl.a. om du nu missat det.

Annars är Prodigy - Return Of The Mac och Sean Price - Jesus Price Supastar rätt bra plattor från i år.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-04-09 18:33
Ja den här Papoose babblades det mycket om i en annan tråd. ;)

Tack Survivor! Ska checka in skivorna på din blogg lite närmare sen, oh ser att du också är Arsenal-supporter, go Gunners! :)
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-04-09 18:34

Eccan P20:

Japp, U BET att jag missat det! :P Men jag visste iaf att Prodigy släppt en ny skiva. :)

2007-04-09 18:39
Eccan

är det marco polo som gjorde grejer/var med i InI? pete rocks band med rob-o och grap luva

2007-04-09 18:49
bra initiativ ATLien, jag sitter i exakt samma situation!
(fast det var inte rocken som var boven)

jag kommer att jacka tipsen också.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2007-04-09 18:49
Vet inte hur länge du har varit borta men the roots släppte ju ett tungt album i fjol, game theory.

2007 ser ut att bli ett bra år för redman, han har förutom mixtapes precis släppt sitt album red gone wild, muddy waters II kommer senare i år.

2007-04-09 19:10
Thanks Crill-Oh! Vad var namnet på din bov då? :)

tijuana: Jag har väl varit utan större koll i typ två-tre år... Visst har man ju hört en och annan hiphop-låt under denna tid men har inte lyssnat hela album.

2007-04-09 19:18
du torde ju kolla in jedi minds senaste, servants in heaven kings in hell

2007-04-09 19:57
Måste hålla med Eccan om att Prodigys och Sean Prices plattor är riktigt bra båda två. Kolla också Monkey Barz med Sean P om du missat den.

Kolla även Ghostface Killahs plattor Fishscale och More Fish som var bland det bästa från 2006 om du frågar mig.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-04-09 20:25

Du måste skaffa Black Milk - Popular Demand

Sjukt tung platta..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-04-09 20:32
Redman - Red gone wild
young buck - get buck

plattor från iår

peace
"I Would Light Me A Cancer Stick, Thinkin How Can I Get
My Momma Out The Bricks, And My Whole Click Legit"

2007-04-09 20:33
*Antecknar febrilt* Keep it coming, boys (and girls)! Whole lotta catching up to do! :P

2007-04-09 20:40

nya Roots är riktigt fet tycker jag..

vad fan den nu heter....?
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-04-09 20:47

Frank N Dank - Xtended Play Version 3.13

2007-04-09 20:54
I år är det väl bara rza's skiva och redmans och prodigys mixtape som jag tyckt varit riktigt ok. Dålig vår. Förra årets bästa var killer mikes i pledge allegiance to the grind.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-04-09 21:44
Roots nya heter Game theory

Kolla in Rhymefest - Blue Collar som jag tycker är en av förra årets bästa platter

Hi-tek - Hi-teknology 2  Är en skiva som många av rapparna du listade gästar på, Grym skiva!
Men lika glad är jag för det!

2007-04-09 21:49
Geto boys senaste platta, The Foundation, borde du köpa om du inte har den.
Sen håller jag med om Ghostface's Fishscale (men skit i More Fish), Red gone wild och Return of the mac. Young Buck's var bra också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-10 03:56
kolla upp oddisee, supastition, och marco polo.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-04-10 07:30
J Dilla - The Shining, J Dilla - Donuts var de två feta släppen förra året. Sen kommer Percee P's album snart, vilket ingen får missa!
Keep crushin'!

2007-04-10 11:18
lägg ner det där papoose o saigon snacket,, har tröttnat nu,, dom är wack, tråkrap,,,, fan orkar ni
The Young Phenomenon...

2007-04-10 11:20
Kanske lite annat med?

- Tonedeff - Archetype - 2005
- Royce da 5´9 - Death is Certain - 2004
- Punchline - vilket album som helst.
- Wordsworth - Mirror music - 2004

Trae - Losing composure, väldigt bra album.

Om du gillar dessa kommer jag gärna med fler exempel, annars är jag väl ute och cyklar.

DJ

2007-04-10 11:20
x-con: OK, lägger ner eftersom du tycker så...eller nej förresten.

2007-04-10 19:59
young buck - get buck

young buck - buck the world, ska det vara om det ens va intressant

peace
"I Would Light Me A Cancer Stick, Thinkin How Can I Get
My Momma Out The Bricks, And My Whole Click Legit"

2007-04-10 20:07
Du är förvirrad !

2007-04-10 23:27
More fish är ju iofs bättre än Fishscale...
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe