I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skivbutiker i London!?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-04-25 16:19

Skivbutiker i London!?

Någon som vet någon / några bra skivaffärer i London?

DJ

2007-04-25 16:24
Soul & Dance Exchange på 42 Notting Hill Gate.

Jag var runt i massor av skivaffärer jag blivit rekommenderad. Var där för två veckor sen. Alla sög i princip. Men Soul & Dance Exchange var GRYM. Massor med bra skivor!

Soho är bara skit nu när Mr. Bongos lagt ner. Vissa sköna affärer, men extremt litet utbud. Annars är de stora HMV och Virgin ibland bättre än man tror på hiphopvinyl. Bästa snabbtipset är en runda i största HMV för mer kommersiella grejer och sen ut till Soul & Dance Exchange för äldre vinyler.

Peace

2007-04-25 17:59
deal real records
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-04-25 21:04
Kom hem från London i måndags och shoppade rätt mycket plattor.

Soho är inte alls bara skit, Sister Ray på Berwick St. är forfarande välsorterat, även rätt mycket rap. Rätt mycket rariteter på lager - påminner om Pet Sounds i Sthlm.

Båda Rough Trade (Neal's Yard och Talbot Road/Portobello) är också schysta fortfarande.

Bäst gillar jag fortfarande Sounds på Portobello (massor av rimligt billigt gammalt och nytt rap och r'n'b) och när man ändå är där ska man passa på att kolla både Honest Jon's och Intoxica (mest äldre grejer).

Tycker också Virgin Megastore (framför allt den vid Tottenham Court Rd./Oxford) och även Fopp-butikerna (särskilt den vid bron i på pushergatan i Camden) är bättre än HMV numer.
Check yourself and I'm out.
DJ

2007-04-25 21:25
Sister Ray hade en del trevliga saker, men liiite. Inte mer än nån butik i Sthlm. Inget att åka till London för. Deal Real hade ännu mindre utbud, det var INTE värt promenaden dit. Typ mindre utbud än Coulisse.

Skulle slösat mindre tid i Soho och mer vid Portobello uppenbarligen!
DJ

2007-04-25 22:04

Mycket bra butiker i soho. Black Jazz källare är grym. Vinyl Junkies är e trevlig butik också. Ligger vägg i vägg med soul & dance.
Soul & dance i notting hill har ett bra utbud men är ruggigt dyr.
Enda fynden jag gjorde där för två veckor sen var Strictly Roots feat Fat Joe & Grand Puba - Beg For Mercy från 94 för 3£ och onyx första tolva från 1990 för 10£.

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
DJ

2007-04-25 22:16
Allt är iofs svindyrt nu när pundet står i 48 kronor typ...

Men jag tyckte priserna på Soul & Dance var extremt varierade. Blev chockad över hur dyra vissa saker var men också tvärtom!

2007-04-26 02:10
allt är beroende på vilken typ av hip hop man är ute efter så gå alla om du kan he he
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
DJ

2007-04-26 08:18
Håller inte Deal Real på att typ lägga ner? Så lite skivor och så stort rykte...det går liksom inte ihop...

Kan även tipsa om att åka allra högst upp i Nike-huset och bläddra lite i backarna där! :D

2007-05-04 19:52
Där var en del affärer... tyvärr så hinner jag nog bara besöka en....
så om man är ute efter   hiphop som  Boot Camp Click, Brand Nubian, D.I.T.C. ,  Gang Starr, osv...   Vilken Skivaffär är då bäst att gå till?

DJ

2007-05-04 20:10
Rob: Soul & Dance Exchange! Dom har egna sektioner för alla du nämner med massor av godis i.

2007-05-04 21:06
Soul: Har dem både cd  o Vinyl?

DJ

2007-05-05 10:17
Rob: Hm, vet inte om dom har CD...kollade inte efter det...nån annan?
DJ

2007-05-05 10:17
Är det CD du är ute efter har dom väl typ allt på HMV.

2007-05-05 22:55
HMV i Bond Street, dom har de flesta
Shuu