I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Talib Kweli - Love Speakeasy

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-05-05 01:45

Talib Kweli - Love Speakeasy

älskar denna låten :D  någon som vet något album med sån musik?

bränt barn har många namn

2007-05-05 11:49

skivan: The reflection med Hi tek...

piz

http://www.myspace.com/akopalips

Pandilla AOTS
www.soundcloud.com/akopalips
www.sideeffectzmusic.com
DJ

2007-05-05 12:22
Förtydligande: Reflection Eternals första och enda LP hette Train Of Thought och kom ut 2000. Där finns Love Speakeasy med. Detta var alltså innan Talib Kwelis solokarriär. Reflection Eternal bestod av DJ Hi-Tek och Talib Kweli. RE har även ett gäng klassiska tolvor mellan 1997-2000 på sitt samvete. Missa inte t.ex. Chaos 12", Human Element 12" och alldeles särskilt Fortified Live 12".

Och Manifesto såklart, fast den släpptes under "Kweli", inte under RE.

2007-05-05 13:19
Oj vad jag önskar att jag aldrig hade hört den skivan, och fick sätta mig nu och slå på den för första gången.

2007-05-05 13:20

vi misstog nog varandra lite där :D

det är la jazz i Love Speakeasy?

2007-05-05 13:20
Det där var det jag som skrev.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-05-05 13:22
Fixa madlib - shades of blue.

Sen kan du ju alltid gå på dom tusentals gamla jazzskivorna. Börja med Miles Davis - Kind of blue och gräv vidare sen.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-05-05 13:42
okej, tack
DJ

2007-05-05 14:08
Kolla J. Rawls jazzlåt på första soloalbumet. Det är mer Kweli-jazz i den där stilen än den mesta jazzhiphop är. T.ex. är Shades Of Blue hur grym som helst men den är mer hård och smutsig och i min mening extremt mkt bättre än love speakeasy. Men Rawls-låten är väldigt lik. Finns två versioner, en med ännu mer jazz.

2007-05-05 14:17

Du bör inte missa Gurus Jazzmatazz vol. 1, 2 och 3. Särskillt inte de två första som är väldigt jazziga. Ett annat hett tips är Hard Groove med The RH Factor. En jazzskiva med gäster som Common, Erykah Badu och Talib Kweli. Den innehåller några guldkorn. Finns mycket att upptäcka om du har fastnat för Love Speakeasy. Kan bara säga grattis!

"As boys, they said they would die for eachother. As men, they did!"

2007-05-05 15:45
vet du vart jag kan hitta The RH Factor - Hard Groove?

2007-05-05 16:50
CDON.COM har den tydligen. Det verkar som om RH Factor har släppt lite annat också. Kan nog vara värt att kolla in.

Fredens
"As boys, they said they would die for eachother. As men, they did!"

2007-05-05 18:22
Gurus Jazzmatazz vol4 har ju droppa nu oxå...

2007-05-05 18:47

Tyvärr kommer jag inte på namnet på denna sångerskan, och skivan är spårlöst försvunnen. Men den kvinnliga pygmé sångerskan, som släppte ett album runt 04-05 med blandannat gäster såsom Kweli & Questlove.

Känner på mig att Soul_Survivor_II P29 vet vem jag talar om. Hur som helst ett fantastiskt album som huvudsakligen består av jazz, lite soul och hiphop på de spåren där de gästas av "den sortens" personer.

Vill du ha riktig jazz däremot så ska du checka Miles Davis, Otis Jackson (Madlibs fassa, huvudsakligen soul dock), Feli & Femi Kuti. Grymt bra jazz imo.

Keep crushin'!