I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jean Grae - ni som sett henne live

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-05-31 16:58

Jean Grae - ni som sett henne live

Berätta!

Hon var varit ett par gånger på Hultsfred väl? Hur var det? Jag har snöat in ganska rejält på henne nu och vill verkligen se henne på scen,  boka henne till Stockholm nån!

Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2007-05-31 17:07
roskilde mannen, ta dig dit :)

2007-05-31 17:08
jag tror jag såg henne på hultsfred 2004, det var nog ganska intetsägande eftersom jag inte är helt säker på det, men en brud var det iaf.

2007-05-31 17:09
Såg henne på Hultsfted 04. Var sådär men det berodde mest på omständigheterna: 1) Knas på flygplatsen så de blev försenade och missade sin ordinarie speltid 2) De fick därför spela på Pampas istället vilket gjorde att 3) Det var lite folk och 4) Det ösregnade.
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2007-05-31 17:11
såja, det var visst henne jag såg då. regnet kommer jag ihåg.

2007-05-31 17:24
va på den hultsfredkonserten och under omständigheterna så var det nice... hon är duktig live

2007-05-31 18:04
Jävla guerillaspelning på hultsfred. Blev grymt besviken när jag hörde att hon spelade typ 100 meter från en.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-31 18:27
Hon var grym på Hultsfred.
Det som drog ner der var allt runt omkring. Men hon levererade i alla fall. Blev, som alltid, lite småkär i henne.
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2007-06-01 17:36
Props till Promoe som gav bort två tredjedelar av sitt soundcheck till Jean Grae, annars hade hon inte fått spela en minut på den Hultsfredsfestivalen och fan vet om hon hade fått något gage.

Många missade den extrainsatta spelningen på Pampas på grund av att presentatören på Atlantisscenen tabbade sig dagen innan.

Vederbörande blev tillsagd att "absolut inte säga att Jean Grae är inställt, utan uppskjutet till en senare tid" och naturligtvis gick hon ut på scenen och sa att "Jean Grae är inställt". Det var på den utsatta tiden när alla Jean Graes fans stod och väntade på henne...

Då är det svårt som festivalarrangör att få ut den korrekta informationen till de som bryr sig.

Spelningen var som sagt i ösregn, men Jean var sjukt proffsig och bytte nära nog personlighet på scenen - från tyst och lugn till extremt utåtriktad och tuff. En av de grymmaste artisterna jag sett faktiskt.

Men som sagt, utan Promoes chansning med sitt sound hade hon aldrig fått spela och det är inte så många som vet det...
Check yourself and I'm out.

2007-06-01 21:38
Både "Attack Of The Attacking Things" och "This Week" är bra. Någon som vet om hon är på väg med nytt?
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2007-06-02 01:01
Bra bra... grymma kommentarer! Alla som inte lyssnat på Attack of Attacking Things, gör det!
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...