I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kingdom Come med lite perspektiv!

Utländsk Hiphop - Allmänt

   
DJ

2007-06-06 17:21

Kingdom Come med lite perspektiv!

Vid första lyssningen tyckte jag inte den var så het och vissa spår suger verkligen fetpurjo, men det är ju vardagsmat med Jigga. Tar man med nollor som Neptunes och Timbaland på LP efter LP efter LP, får man VERKLIGEN vad man betalar för....

Men jag har givit den ett antal extra lyssningar och jag tycker fan det är en BRA skiva.

Apropå att alla hatar den så mycket....
 
Jag gjorde en snabb betygssättning av alla spår 1-5.... (SNABB, so don't hold any one single score against me...)

Sid A)
The Prelude 5/5
Oh My God 5/5
Kingdom Come 5/5
Show Me What You Got 4/5

Sid B)
Lost One 3,5/5
Do U Wanna Ride 5/5
30 Something 3/5

Sid C)
I Made It 3/5
Anything 1/5
Hollywood 1/5

Sid D)
Trouble 3/5
Dig A Hole 1/5
Minority Report 5/5
Beach Chair 5/5

Summa summarum: Bara Blueprint och RD är klart bättre...Black Album är väl på ungefär samma nivå, men det kan diskuteras...jag håller nog KC lite högre, pga den mindra mängden ren skit...

Vill gärna veta vilka av alla de låtar jag gillar ni hatar för jag har verkligen svårt att fatta hur man inte kan ranka den bland Jiggas tre-fyra bästa album...texter, flow, många av beatsen - top notch quality!