I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bra rappare som gör dålig musik och dåliga rappare som gör bra musik

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-06-20 14:03

bra rappare som gör dålig musik och dåliga rappare som gör bra musik

som trådens rubrik lyder droppa lite bra rappare som cannibus t.ex. som är typ bland världens bästa men ändå har svårt för att antingen välja beats eller cathiga refränger eller också bara rappare som nas och big l som gör soft musik men har svårtatt välja beats men rappen är så pass bra att man lär sig tycka om beatsen med tiden (det är riktiga rappare)

och sen rappare som jim jones som ja han är inte sämst men om man tog bort beatsen och allt sånt skulle han nog inte va så bra och han gör soft musik men är inte bland topprapparna han har inte det bästa flowet snubben är precis som fifty han vet vilka hookar/refränger han ska lägga som drar till sig uppmärksamheten och som låter bra

ni fattar

2007-06-20 14:14
rick ross har gjort flera låtar jag gillar grymt mycket fast jag ändå hatar hans rap
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-20 14:18
Black Eyed Peas jävligt bra rappare som gör jäääävligt dålig musik....
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-06-20 14:43
dåliga rappare som gör bra musik - det finns jättemånga.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2007-06-20 16:10
skulle saga att bade Nas och Mos Def valjer beats som e mycke samre an deras raps. d e nog dom 2 ja e mest grinig pa.

samma galler Skillz nufortiden.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-06-20 16:19
Skillz ja! vad håller han på med?
Legion=sötast
Producent

2007-06-20 16:21
necro e en kass rappare men en duktigt producent....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Poet

2007-06-20 16:22
Börjar med kassa rappare på bra beats.

Håller med om Rick Ross, riktigt kass rappare alltså.

Ying Yang Twins är också på samma spår. Kassa rappare, bra beats, låtar och idéer. Dem vet hur man gör hits.

Guru, säg vad ni vill. tycker han näst intill alltid besudlar Premier's beats. Värst ju fan "Who Got Gunz" där Fat Joe och M.O.P verkligen slaktar Guru på sin (Gangstarrs) låt.

Bra rappare på dåliga beats.

Mos Def
är en fet rappare, som dödar nästan alla låtar han gästar på, men likt förbaskat blir hans egna arbeten rätt så tråkiga i längden.

Canibus håller jag också med om!

AZ har börjat hamna i det träsket också tycker jag.
At the gates of Eternity...

2007-06-20 16:37
BC99

Angående Mos, "Black on both sides" har ju sjukt feta beats.

2007-06-20 16:39

2007-06-20 16:42
Bra rappare på dåliga beats
Royce Da 5'9"
Jadakiss
PS. Your cunt is in the sink

2007-06-20 16:49
Necro är väl fan inte så dålig rappare? :S

Om man skippar budskapen och hans röst (plus det lilla talfelet med S'en, ;) så har han ju fett flow och rätt nice rimschema?

//Pz

2007-06-20 16:57

Lupe Fiasco -> skön rappare, men vore roligt om han körde på roligare beats.

Don't mind me. I wrote this rhyme lightly off a two or three Heines, and boy was they fine gee!
Poet

2007-06-20 16:58
Uhh: Tycker faktiskt inte (med risk för att bli påhoppad av alla på Whoa) att den skivan är så jävla bra som alla säger. Ännu mindre de beats han kickar på. Säger inte att skivan är dålig, men inte så jävla bra som alla säger. Syftar nu på "Black on Both Sides"

2007-06-20 17:03
Jag håller med GAIA, Necro är ju fan hur skön som helst.

2007-06-20 17:16
BC99

Haha, detta är väääääldigt känsligt. "Black on both sides" är en klassisk platta enligt mig. Köpte den när jag gick i 7an eller 8an och har pumpat den sen dess. Tycker att i princip alla beats är överfeta, förutom kanske "Speed law". Egentligen vill jag typ döda dig men jag får finna mig i att vi inte har samma smak haha.

Hur är läget i Åkersberga då?

2007-06-20 17:37
Uhh P21

ja gillar bade Black On Both Sides och Blackstar (alskar?) men om vi snackar pa sista tiden...

alla som jag namnt BEP, Nas, Mos Def, och (Mad) Skillz har ju haft asfeta beats en gang i tiden

2007-06-20 21:03
eminem är en duktig rappare, men allt han gör nu suger så mkt.han borde ge fan i att producera för det första.
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>

2007-06-20 21:24

Common ar en overfet rappare som valjer intetsagande kanye beats.

Mos Def har ibland daliga val av beats.

Talib kweli har sedan train of thought hamnat i ett skittrask.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-20 21:48
Måste nog säga Canibus, Skillz och Jadakiss.

2007-06-20 21:49
..Rappare som är bra men gör dålig musik.

dåliga rappare som gör bra musik:
Guru..

2007-06-20 21:52
Måste fan säga vissa av Wu-Tang-snubbarna alltså. Allt för många halvdana RZA-beats på många av deras solo-album. Ghostface har fattat galoppen dock!
Don't mind me. I wrote this rhyme lightly off a two or three Heines, and boy was they fine gee!

2007-06-20 22:15
Vill inte påstå att The Game är en dålig rappare, men han har släppt två album som är rätt mycket bättre än han skillz så att säga.
Duktig på beats, refränger, teman och att välja gästartister.
(Har en allmänt schysst känsla i sin musik också.)

Sen har ju tyvärr Inspectah Decks karriär kantats av halvtaskiga album, som mest berott på beatsval.
Senaste plattan var dock rätt bra.

Ludacris har inte släppt något bra album på ett bra tag heller, men de två första och, i princip, alla hans gästverser är tight shit!

F.ö. får Guru alltid för mycket skit.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
DJ

2007-06-20 22:15

The LOX är grymma rappare som gjort mycket skit genom åren. Mycket bra också, mer och mer på sistone, men också mycket dynga.

2007-06-20 22:26
Kanye West är väll ingen lysande rappare men en av dom bästa på att göra beats.. Beats som han själv kickar på, det kombinerat med många grymma gästartister på sina album = bra skit!
Men lika glad är jag för det!
Poet

2007-06-21 00:48

Uhh: Som sagt, den är inte dålig. En klassiker är den, just för att den satte mycket av en ny trend och inspirerade många andra upcoming rappers. Men som sagt... inget jag sätter på min top ten list över bästa hip hop skivor genom tiderna.

Tråkersberga? Jag bor i Malmö sedan 3 år tillbaka hehe

Neapaal: Hur faan kunde jag glömma Kanye Wack? Killen är ju bäst på att fucka upp låtar. Riktigt kass rappare som gör dunderbeats.

2007-06-21 00:58
Fumez 

necro är hur grym som helst?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO
Poet

2007-06-21 00:59
Yamo: Det är han verkligen inte.

2007-06-21 08:00
BC99

Hehe, ok. Trodde du bodde där fortfarande.

Fan, jag saknar Åkersberga. Framförallt Bergagården; Tore, alla jams...

2007-06-21 09:20
Nas är ju erkänt värdelös på att välja beats. Saknar fullständigt känsla för att höra skillnaden på ett pinsamt Salam Reemi-beat (Zone Out/Hey Nas) och ett slickt Premo-dito. Samarbetena med L.E.S. (You Can't Kill Me) är också extremt svårbegripliga. The man needs guidance!
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-06-21 10:59
Jag tycker att frågeställningen är lite konstig. Som jag ser det är beatval en viktig del i en rappares uppsättning av skills.

Man måste komma ihåg att olika rappare passar olika bra över olika beats. Ska man tala om rena skills som rappare, ska man då tala om vem som är bäst acapella? Och då är frågan hur intressant det är egentlien eftersom åtminstone jag, och väldigt många med mig, inte lyssnar på acapellor utan föredrar låtar med beats.

Som jag ser det är en rappare varken bättre eller sämre än den produkt han levererar, alltså de låtar han gör. Om rapparen skulle vara bättre eller sämre än sina beats tycker jag är svårt att säga.

Däremot kan jag tycka att man blir besviken på vissa rappare som man tror skulle kunna göra fantastiska saker på rätt beats, men som envisas med att rimma över skit. Men då tycker jag att man får lov att acceptera att rapparen i fråga är fullkomligt keff på att välja beats och därför inte kan anses vara annat än en medelmåtta.

2007-06-21 11:35
SAOL

Jag tycker du borde byta ut termen "rappare" mot "artist" när du gör din bedöming.

Pharoahe Monch är fortfarande lika tight som rappare oavsett om han kör på Diamond D beats eller grejer  från nån random sucker. Däremot kan man väl kanske tycka att han blir en sämre artist om inte har förmågan att välja feta beats.

Asså, någons val av beats kan ju inte påverka skillsen on the MI, tycker jag.

2007-06-21 11:44
Uhh

Det kan jag köpa. Men på vilket sätt är det intressant att diskutera vem som är bra eller dålig rappare i förhållande till sina beats när det är artisten som är den produkt vi konsumerar?

Det blir lite som att diskutera om vilken höjdhoppare som att säja att "fan vad synd att Linus Thörnblad inte hoppar högre än vad han gör, han har ju en så förbannat fin ansats". Resultatet är väl ändå det som spelar någon roll.

2007-06-21 12:10
Linus Thörnblad haha.

Visst, det artistens produkt, låtarna, vi konsumerar, men det är ändå intressant att kolla på varför bra rappare inte väljer bra beats. Vafan, dem är ju bra?

Just det fenomenet är konstigt och därmed intressant tycker jag.

Producent

2007-06-21 12:10
Jag tycker Redman är en bra rappare men han gör inte så bra album.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-06-21 12:24
Nas är väl inte så dålig på att välja beats eller? "Can't forget about you" och "black Rebublican" har gryymt sköna beats. Fast på hälften av albumets låter är det medelmåttiga eller enormt sugiga beats, men hans dåliga smak är överdriven i det här forumet

2007-06-21 13:02
Uhh

Jag förstår din poäng, och jag brukr aldrig vara sen att haka på den här sortens nörderi, för det är väl egentligen vad det handlar om, tvättäkta hiphop-nörderi. Ur konsumentsynpunkt är det, som konstaterat, helt ointressant, men som hiphop-fan kan man ägna sig åt sådana här diskussioner i timmar, och tro mig, det har jag gjort.

Det som jag egentligen vänder mig emot mest är att många liksom talar om Canibus och liknande rappare som om de vore världens bästa artister, bara det att de råkat ut för dåliga beats.

Det jag menar är att man ibland måste säga fuck it och släppa klåparna som tydligen är komplett inkompetenta när det kommer till att välja beats även om de levererar verser som både ser vackert ut i skrift och låter fint.
DJ

2007-06-21 13:08
Grejen med Canibus är att han inte är bland världens tio bästa rappare ändå, oavsett beats.

2007-06-21 14:15
SS2: Textmessigt och hans flow gör att han knäcker bra många rappare...

Dock gör han jävligt tråkiga skivor för det mesta :(

DJ

2007-06-21 15:00
Ja, han knäcker många rappare, men många rappare knäcker honom också. Tycker jag iaf.

2007-06-21 15:00
Sant.

2007-06-21 15:33
SAOL:

Skillnaden mellan en rappare och en MC är enligt min mening att en rappare är starkt beroende av beat för att låta bra medan en riktig MC fixar att kicka acapella utan att skämmas.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-06-21 15:54
Smiley The Ghetto Child - diggar han men hans beats är inte dom bästa
Motherfuckers make me miss Hammer, for real..
Manager

2007-06-21 16:01
Jim Jones.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-06-21 17:03
Eminem måste ju vara det bästa exemplet på en bra rappare som gör skitmusik
DJ

2007-06-21 19:04
Konsertbesökare

2007-06-21 21:55
Har svårt att tro att Nas enbart själv väljer beatsen, tror att skivbolagen (Columbia Records & Def Jam) haft mycket att säga till om (förutom Illmatic). Väldigt många beats är "mainstream" aktiga enbart av den anledningen för att sälja. Anta att Nas skulle haft fria händer tror jag att hans beatsval skulle varit straight fire.

2007-06-22 04:32
En dålig rappare jag faktiskt gillar är Young Jeezy, eller jag gillar rättare sagt hans musik. Han är fortfarande för dålig för att egentligen gilla.

The LOX är väl det mest klassiska exemplet på riktigt bra rappare som aldrig fått till det på en hel skiva för att deras beats ofta suger.
www.plaingold.com

2007-06-22 09:34
chino xl-poison pen, där ha vi soundtracket av dåliga beats och grym rap

2007-06-22 12:24
Jag tycker inte Necro är en bra rappare nånstans, Canibus har ibland bra punchlines o kör över hyffsade beats på vissa album men jag fattar inte hur ni kan tycka att han är så jävla bra flowet är inget speciellt heller.

Werya P22

Nja tror inte det stämmer nånstans, tror Nas är en tillräckligt stor artist för att välja sina beats själv tror inte skivbolagen väljer åt honom.

Väldigt många beats är "mainstream" aktiga

Stämmer inte nånstans, tycker inte många beats han väljer är mainstream aktiga alls nuförtiden.
Tycker dock han har gått ner sig jävligt hårt när det gäller o välja beats, o jag skulle hellre vilja höra honom köra hårdare än vad han gör. Men hiphop is dead är långt ifrån en dålig skiva, men jag hoppas på mer av en av mina favorit rappare
Tantalizing AZZ Ooh Boy

2007-06-22 12:31
Håller med ett par innan, Eminem är för jävla duktig egentligen (även om han inte är något som jag lyssnar på riktigt) men hans beats har blivit alldeles "upp-samlagade".

Juelz Santana tycker jag har krockat i samma kurva. Grymt fet rappare, men ibland är beatsen så dåliga att jag inte kan lyssna på låtarna.
Yeah, you know..