I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

FOX News (Bill O'Wildys cooperates) diskuterar Nas album "N*gga".

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-10-19 16:26

FOX News (Bill O'Wildys cooperates) diskuterar Nas album "N*gga".

FOX news bjöd in Hiphop sidorna sohh och allhiphops kungar och de "bashed nas off" pga av hans kommande albumtitel "N*gga". Vad är er ståndpunkt i detta?

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=j_odC1tYHmw&eurl=http://www.str8hiphop.com/node/4668

2007-10-19 16:29
Men kan gubbjäveln sluta? Blir han aldrig trött?

2007-10-19 16:29
Jaha, trodde det var Bill. Ber om ursäkt till Bill då. haha.

2007-10-19 16:30
Han håller ju ändå med och han kommer aldrig tröttna

2007-10-19 16:37
Haha jo. Men varför ska Fox News ta alla dem där Youtube klippen? Rätt så roligt att dem har fortfarande Jay-Z video med där när han blir skjuten.

2007-10-19 16:38
Känns som att de var just pga dom här diskusionerna han har det namnet.. fuck you, jag gör vad jag vill ungefär, sen uppmärksammas ju albumet enormt..
Men lika glad är jag för det!

2007-10-19 17:32

Haha, FOX är ju så jävla ruttna!

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-10-19 17:42
att dom alldrig ger sig

2007-10-19 18:11
Aaah jag blir fan tokig på Fox och alla jävla idioter som visas på kanalen.
Chuck från allhiphop.com hade ju helt rätt iaf. Och vilket jävla drygt sätt att avsluta på, väldigt likt Bill 'O Reilly. Hur fan kan man visa såna kukar som verkligen inte lyssnar ett skit på gästerna de bjudit in, och så ska de ALLTID ha sista ordet.
Sen är Hip Hop is Dead inte en hatfull låt... bitches
Roc Nation Invasion! 19/7 - 2008

2007-10-19 21:26
Nas har kommenterat album namnet etc

mtv.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-19 21:55
Jag gillar hur dom påstår att Nas hyllade våldet som ägde rum på Virginia Tech..
The absence of evidence is not the evidence of absence

2007-10-19 22:16
Vilken jävla soppa... Undrar om Michael Richards är med på skivan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-19 23:45

Förfan för Fox... Dem tar nåra av as gangsta-låtar och får det att framstå som att alla låtar är sådär. Älskar när killen från hiphop precis ska säga "You could have easily picked..." så avbryter gubbjäveln honom.

You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2007-10-20 02:38
Jo exakt, "Such hateful songs as shoot em up & hiphop is dead" Klart att om dom hakar upp sig på titeln "hiphop is dead" och inte lyssnar på låten överhuvudtaget (som dom uppenbart inte har gjort) så kommer ingen anledning till det nya skivnamnet duga för dom.. Tror Allhiphopkillen har rätt, Nas har säkert en bra anledning till namnet.
Men lika glad är jag för det!

2007-10-20 14:19
Jag ser det såhär... det nas gör är helt rätt.
ordet "nigga" i sig är ju bara ett ord - men det är vad det har för underliggande värde och mening som egentligen betyder nåt, och det är ett förtryckande ord i dagsläget...
genom att döpa skivan till "nigga" så kan man kanske rubba värdet i ordet lite.

alltså dethär är ju en helt annan diskussion men tänk om man släppte ordet helt fritt och alla använde sig av det, vita som svarta... tillslut skulle ordet inte va förtryckande.
Jag tror inte att den rätta vägen är att "förbjuda" ordet och typ banna det som man försöker göra i NY osv... utan tvärtom, flooda ordet överallt, döp skivor till det, kalla din kompis det, döp en restaurang till det, whatever - slutligen kommer ordet inte vara förtryckande!
även om ordet nigga eller nigger har en hemsk historia bakom sig med slaveriet och allt så går det att ändra definitionen av ordet.
http://www.kalvinhiphop.com

2007-10-20 14:43
nas försöker skapa rubriker, alltid sjysst när karriären dalar.

2007-10-20 15:01
svårt att titta på hela videon utan att bli frustrerad.

Nas har nog en anledning till att låta albumet heta vad det heter.

2007-10-20 20:51
Brukar ha drömmar att jag spöar skiten ur Bill men nu vill jag fan bitch slapa hela FOX ! haha dom är bara för roliga, visar 4låtar av gud vet hur många han har gjort hahah
Klockor Till Salu! [email protected]

2007-10-20 22:45
D_Style:

Skulle inte ha nåt emot att få Bill (den jäveln) att hålla käft, men att bitchslappa Fox skulle fan va kul.
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman
Producent

2007-10-20 23:03
haha, Fox News... villka jävla idioter..

2007-10-21 02:26
The Chuckster sumerar ganska bra. Ingen jävla substans i Fox News, ingen vet varför skivan är titulerad Nigga. För övrigt är Jesse Jackson fortfarande ett jävla skämt. Ser fram emot skivan.
PS. Your cunt is in the sink

2007-10-21 04:16

"We're taking power from the word," he added. "No disrespect to none of them who were part of the civil-rights movement, but some of my n---as in the streets don't know who Medgar Evers was. I love Medgar Evers, but some of the n---as in the streets don't know Medgar Evers, they know who Nas is. And to my older people who don't now who Nas is and who don't know what a street disciple is, stay outta this mutha----in' conversation. We'll talk to you when we're ready. Right now, we're on a whole new movement. We're taking power from that word."

chase the clouds away

2007-10-21 04:17

han måste ju röka något extraordinärt skit.

chase the clouds away

2007-10-21 12:26
freddez: förstår du inte vad han menar?
http://www.kalvinhiphop.com

2007-10-21 13:34
jodå!
chase the clouds away

2007-10-21 13:39
Det jobbiga med Foxhororna är ju att dem ska låtsas bry sig om det negativa effekter ordet nigga kan ha, när dem egentligen bara tar första bästa chans att hoppa på hip hop (varför vet jag inte, men O'Reilly är ju iaf framgångsrik)
Och samtidigt skrattretande att både O'Reilly och dessa tar just Nas som exempel när han har gjort så mycket positivt.
Jag är i alla fall glad att det är vältaliga och bildade människor som dem i klippet som får föra hip hopens talan, även om dem tyvärr inte ens får prata till punkt

2007-10-21 18:56
Fox är kända för sina lögner. Vidrigare företag får man leta efter.
Det här är så vinklat, så oehört vinklat. Vidrigt.

Bränn fox.
Legion=sötast

2007-10-22 02:04

Den massiva smutskastningen mot hiphop inom amerikansk media det senaste året har varit riktigt äcklande.

2007-10-22 09:56
asså nas pressfolk har väl förnekat att skivan kommer heta så och att det aldrig har varit tanken att den ska heta så ?
SKU - SKU - SKULASON!
Producent

2007-10-22 10:40
fox fux
BLEZZ BEATS
Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på COULISSE