I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nasir bin olu dara jones

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-11-03 02:19

Nasir bin olu dara jones

Hur kommer det sig att under varje rubrik oavsett ämne så är Nas alltid med "bästa låt" "bästa album" "...beat".. Är det bara jag som rankar honom som bäst genom tiderna? Vad händer lixom?

2007-11-03 02:26
Han är långt ifrån bäst genom tiderna enligt mig, men du verkar inte vara den enda som tycker det precis.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2007-11-03 02:44
Jag tyckte också att han var bäst förr men jag har växt ifrån det det är lite nerjobbat o ha en favorit artist faktist.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2007-11-03 02:56
vad i helvete handlar tråden om...
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2007-11-03 03:23
Är det bara jag som rankar honom som bäst genom tiderna?
nej det e nog många som tycker samma, jag tycker inte han e bäst, dock en av de bästa (tillsammans med 100 andra)

Vad händer lixom?
inget chillar bara, ska dra sova snart, själv?
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-11-03 04:32
jag rankar Nas högst. men det är en högst personlig värdering. Att snacka bästa någonsin kommer alltid varit subjektivt. det finns ingen självklar vinnare. Sen tycker jag det känns som en sån jävla underground-backapacker-runk att inte bara skriva "Nas" utan hålla på att jobba sig med hela namnet i vad som känns som enda syfte att skina inför nya småkids.

kamma sig?

2007-11-03 10:37
Hela grejen med bäste någonsin blir ju lätt lite svårt eftersom varje era har sina rapstilar. Jag kan tycka att Big Daddy Kane, Kool G Rap och Rakim är tre av historiens bäste rappare, men det är svårt att jämföra med nittiotalets giganter.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-11-03 17:08
Han är lätt Top-3
Shuu

2007-11-03 17:19
Tror det handlar väldigt mycket om vilken tid man är uppväxt i och hur gammal man är och framför allt vad man började lyssna på, vad som gav en intryck när man började lyssna på hiphop. Jag rankar Nas väldigt högt men är inte besatt av han för det var inte han som fick mig att börja lyssna på hiphop i den usträckningen jag gör idag. Tror faktiskt det spelar en väldig roll fast det är nog bara en teori.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2007-11-03 17:45
Nja, håller med till en viss del, för det är ju person till person om vem man tycker om. Spelar nog inte så stor roll vem man började lyssna på och men åldern kan vara nått. Fan jag kommer ihåg när jag var liten så var det bara NWA, Ice T, Cypress Hill som var the shit etc på senare tid har det blivit Public Enemy, Nas och KRS One. Nas lyrics och rhymes är ju komplexa och en 13 årig kid fattar inte vad Nas säger medan dom i västkusten hade ABC rap. Lätt att förstå och svängiga beats. Så ålder kan vara nått, men jag väljer idag NWA framför Public Enemy och Ice Cube framför Nas. NWA var lite mer Gangsta samtidigt som Public Enemy och Nas hade lyrical context i deras låtar, men dessa artister har samma grund och syfte.

Shuu