I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flipmode squad finns inte längre

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-11-15 10:49

Flipmode squad finns inte längre

Baby Sham, Rampage, Spliff starr och Rah Digga (som iförsig lämnat flipmode för länge sedan) har enligt rykten lämnat Busta och startat en ny grupp tillsammans kallad The Famous Millionaire Squad (FMS).

De måste tröttnat på att vänta på att Busta skulle ta tag i Flipmode projektet.

Antar att snubben som brukar skriva om Flipmode saker här på Whoa bör byta namn. Men det är som sagt bara rykten också så hoppas det är fel.

Legion=sötast

2007-11-15 10:54
Tror aldrig Spliff kommer lämna Busta.
your heart pump project kool-aid
Redaktionschef

2007-11-15 12:52
Hmm ja Spliff får ju ändå turnera en massa med Busta och får säkert lite cash också. Känns som han inte borde "lämna busta"... men det hindrar honom väl inte från att ändå ha en grupp med dom andra ex-medlemmarna på fritiden.

Flipmode rest in peace? Var har du läst allt det här?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-11-15 15:31
synd, deras skivor har varit riktigt tunga
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-15 15:58
Oracle
spliff får nog ganska mycket cash ska du se. är ryktet sant så är det enligt mig en självklarhet att spliff måste "välja" vem han ska sida med. antingen busta eller FMS. är väl ganska givet att han inte kan vara spela boll för båda lagen?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-11-15 15:59
*är väl ganska givet att han inte kan spela boll för båda lagen?*

lite källor.
Rhetoric
Redaktionschef

2007-11-15 16:00

Ja, det beror ju på om resten av Flipmode hoppar av som ovänner eller om Busta själv kommit till insikt i att han inte kunnat ge dom den shine som han lovat. Vem vet, han kanske förstår deras beslut, även om jag liksom du nog tvivlar på det :)

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent

2007-11-15 21:19
Kan nog förstå dem, Flipmode har väl inte släppt en gemensam skiva sedan 98. Sen är dem inte så mycket med på Bustas skivor heller. Sen går Busta & signar Papoose istället om jag inte har helt fel och så är han väl överseende producent för Raekwons "Only Built For Cuban Linx 2" också?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-11-16 00:21
Dopeness
stämmer bra.

tycker det är märkligt att dom inte gett upp hoppet tidigare faktiskt.
Rhetoric

2007-11-16 14:16
Och varför skulle Rampage lämna Busta? Dom är ju kusiner, ju.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-16 14:19
game och hans brorsa beefar ju, så varför inte?
Rhetoric

2007-11-16 14:23

Rhetoric: Ja, visserligen.

Rah Digga has released a statement to HipHopGame responding to Rampage’s comments that he is in a new group with Rah Digga and Spliff Star called The Famous Millionaire Squad.

Rah Digga says:

“I left Flipmode over a year ago so that whole story is ridiculous. I would consider doing another Squad album for the right price because I still got love for my dudes and we made hot records together. But it’s definitely not in my immediate future and it definitely won’t be called The Famous Millionaires.”

2007-11-16 15:47
Tur att det inte var sant antar jag, namnet var fruktansvärt drygt.
Legion=sötast

2007-11-16 17:46
Vem bryr sig egentligen om flipmode och min största fråga är vem fan bryr sig om busta?

2007-11-18 00:51
Jag gör, fo sho, även om Busta har glansdagarna bakom sig är han fortfrande en av de bättre i mina ögon, mest tack vare att hans tre första album är tre av mina absoluta favoriter. Flipmode is the squad!
Legion=sötast

2007-11-18 00:58
Flipmode was the squad! snarare :)

busta gör sig numera bäst på feat. inhopp enligt mig. han kan fortfarande äga en låt, han är inte helt kass ännu!
Rhetoric

2007-11-18 11:44
Moderndrunkard: Ända sen min barndom har jag trott på jultomten, tandfén, påskharen och Peter Pan, för att sedan inse att dom bara är fantasifoster. Men jag har kvar min Busta-tro.

Jag tror på Busta. och jag kan flyga.