Dj Premiers 10 Bästa!
Detta är bara en tråd för dem som gillar Premier och som gärna skulel vilja höra lite nytt eller återuppliva lite gammalt från mästaren själv. Så skriv upp dina för närvarande 10 favoriter av Premier helt enkelt! Jag kan slänga upp tio av dem jag är såld på för närvarande...Xzibit - What a mess Termanology - Watch how it go down Gang Starr - The Militia Paula Perry - Extra extra Nas - Come get me Jay Z - D´Evils M.O.P. - The life Royce 5´9 - Hip Hop Gang Starr - PLAYTAWIN 50 Cent - Fuck you ( Den här jävla låten är Premier-stämpel rakt över den så jag vore ypperligt chockerad om det inte är han som producerat den. Dock har jag ingen information om producenten någonstans, inte ens i bookleten eller på nätet, och jag glömde fråga Premier när han var här.. men om det är Premier så hamnar den direkt på min lista. ) Hoppas ni finner något nytt eller något gammalt ni inte lyssnat på på länge som förgylelr er vardag gott folk!
Catapults Ent.
jag ska skriva ihop en lista som får dig att gråta av lycka...men först när jag kommit hem ikväll.
låter bara bra det. frågan är om jag kommer gråta för att jag får höra nya grejer jag inte hört förut (vilket jag tvivlar på..) eller så komemr jag bara gråta för att få höra gamla grejer manglömt bort eller olyckligt nog lyssnat sönder på.. eller så kanske jag kommer gråta av någon annan anledning..? we´ll see...
Catapults Ent.
Länge sen jag hörde låten fuck you, men enligt min hörsel e fan det där pianot och hooken antingens premiers lr jävligt likt alltså. kommer tillbaka med en top 10 nån dag när ja pallar..
Heavy d n the boyz - Yes yall Sauce money - Against the grain Screwball - Seen it all Blaq poet - We gonna ill Subsonic - Dedicated to the city Shyheim - On and on Jadakiss - None of yall better Howie B - Take your partner by the hand big jaz - foundation
Chi ali - No surrender no retreat
låtar som inte brukar nämnas på whoa iaf..inte min top 10
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
todilo... dessa låtar är visserligen bra, visst, men meningen är att du ska nämna de tio som DU har på hjärnan just nu. Har du inte tio låtar su kan klassa som hans bästa just nu, så skriv inget. fan att inte folk förstår... helt sjukt. Den här tråden är itne tillför att utbilda eller bevisa vem som kan udda grejer. Kom igen nu folk.
Catapults Ent.
lr asså..det e min top 10 just nu..däremot inte min top 10 genom tiderna... för att göra dig glad.. gangstarr - jfk 2 lax gangstarr - moment of truth gangstarr - full clip gangstarr - playtawin
gangstarr - credit is due
gangstarr - dj premier in deep concentration gangstarr - no more mr nice guy gangstarr - take a rest gangstarr - no shame in my game
nas - ny state of mind
du behövde egentligen bara förklara dig. du behöver självklart inte skriva genom tiderna, men det funkar ju också.. jag reagerade direkt på :"låtar som inte brukar nämnas på whoa iaf..inte min top 10" kändes som om du bara ville droppa låtar som inte folk känner till istället för dina favoriter.
Catapults Ent.
1. Instrumental från "Unreleased Vol 1-3" (Spår 16 på Vol 2) Utan inbördes ordning: Screwball - Seen It All M.O.P. - Half & Half feat Gangstarr CNN - Invincible Cormega - Dirty Game Gangstarr - Mass Appeal Gangstarr - Hardcore Composer Nas - Nas Is Like Nas - Memory Lane Group Home - Livin' Proof Mos Def - Mathematics AZ - The Come Up Termanology - Watch How It Go Down Biggie - Unbelievabe O.C. - M.U.G. feat Freddie Foxx Rakim - New York (Ya Out There) The LOX - Recognize NYG'z - Ya Dayz R #D
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
(och ja, det är fler än tio men det är bara för att Primo är Primo)
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Jay-Z - A million and one question rhyme no more
Kan bara skriva topp två som jag valde på grund av (nästan) perfekta trummor, perfekta ljud, sköna melodier och vibbar. 1. Nas - Nas Is Like 2. Bumpy Knuckles - Part Of My Life
Beat the odds like an abusive freak show owner
Da Ranjahz feat Cee-lo - Inspiration KRS-One - MC's Act Like They Don't Know Capone N Noreaga - Invincible Gangstarr - Battle Common - The 6th Sense Royce Da 5'9 - My Friend Christina Aguilera - Still Dirrty The Notorious B.I.G - Kick In The door Jay-Z - D'Evils Snoop Dogg - The One And Only
Lock'N'Load!
Onemo: Ah, 6th Sense. Såklart.
som sagt många nagelbitare som kommer upp ;)
Catapults Ent.
Är relativt säker på att det är Poke & Tone (Trackmasters) som har producerat "Fuck You". Det som pekar på det är de lite sämre trummorna än Preem + att inget är cuttat i refrängen, bara loopat... Men, jag är inte helt säker dock... Peace!
LOYALTY ENT/PROAKTIVE BEATS!
vart har du hört/läs det? fan det vore ju något. har också tänkt på "looparna" i refrängen..
Catapults Ent.
drog ihop ganska snabbt.. missar säkert några favoriter. 1. Common - 6th Sence 2. Gangstarr - Full Clip 3. C-N-N - Inviceble 4. Nas - 2nd Childhood 5. Royce Da 5-9 - Boom 6. Kool G Rap - First Nigga 7. Nas - Nas Is Like 8. Non Phixion - Rock Stars 9. Gangstarr - Who Got Gunz 10. Gangstarr - Skillz
Västkust Rockerz
1. Nas - New York State Of Mind 2. Jay-Z - D'Evils 3. Kool G. Rap - Fast Life (Remix) 4. GangStarr - Mass Appeal 5. KRS-One - MC's Act Like They Don't Know 6. Royce da 5'9 - Boom
7. Nas - Nas is Like
8. Big L - Platinum Plus 9. Screwball - Seen It All 10. Rakim - Waiting For The World To End
det är bara en snabb lista, det finns ju hur många bra som helst. sen är ju sanningen att nu för tiden så låter han nästan alltid likadant så det är svårt att göra placeringarna.
Keep CD alive
Proffesorn har rätt.. Det är Trackmasters och inte Premo som proddat "Fuck You"
HUR har ni fått den informationen? det vore jävligt skönt och få det bekräftat, har undrat i fan 5 år nu! ha
Catapults Ent.
OC - My world.. the saga continuez
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
så finns det någon som listat Dj Premiers top 10 också, en bra lista enligt mig, men finns fler videos med Top Premo Beats.
Men här är
TOP 10
I be around, just out of sight
sorry, länken är till youtube.
Nas - Ny state of mind x10
JKIBMM
Spell: Sorry att jag inte kan ge dig mer info än mitt ord, men jag är helt hundra att jag har läst det.
Mobb Deep - Peer Pressure
Jeru the Damaja - Come Clean
Nas - Memory Lane
Group Home - Supa Star
Fat Joe - Shit is real
Show & AG - Next Level
Afu-Ra - Defeat
Pitch Black - Its all real
D.I.T.C. - Thick
Biggie - Kick in the door
omöjligt att bara nämna 10
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/
pitch black - its all real nas - nas is like gangstarr - you know ma steez!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Chubb Rock, OC, Jeru - Return of the Crooklyn Dodgers Notorious B.I.G. - Unbelievable Notorious B.I.G. - Kick in the door Group Home - Livin' Proof
All City - The Actual Buckshot LeFounqe - Music Evolution (Remix)
D.I.T.C. - Tha Enemy Nas - N.Y. State Of Mind Gangstarr - Mass Appeal Das EFX - Real Hip Hop (Original Verson) bara 90-tals shit jag vet, men i like
Motherfuckers make me miss Hammer, for real..
Roliga fakta: Xzibit - What a mess "Låten som fick Dj Premier att yttra sig om mig.." ;)
Catapults Ent.
Spell: Det stämmer. Både 'Fuck You' och 'Too Hot' med Nas och Nature är producerade av Trackmasters men låter mycket Primo. Framför allt den senare med samplingen. Men lyssna noga så hör du att trummorna inte är lika vassa och att scratchen är sämre.d
jo precis... frågan är om det över huvud taget är scratch med i fuck you... jag tror inte det..
Catapults Ent.
Haha, skön kommentar från Primo, Spell;) I vilket sammanhang sa han det?
Oj den är lång... men jag kan printa den här så gott jag minns. det är ju trots allt en preem-tråd :) Det inträffade under hans besök i Göteborg den 4 november. Mitt under konserten under en liten paus bad jag honom spela "What a mess" och konversationen löd ungefär såhär:Spell: "Play what a mess!!!" Premier: "Oh?! What a mess huh..? This motherfucker knows his shit.. Where u from? U from Gothenburg?" Spell: "Eeh... Stockholm." Premier: "Oh!? Stockholm... well, that´s good!" Publiken: "BUUUUUUUUUHHHHH!!!" (några nollåttor hejade..)Premier: "Hey! Stockholm´s good! This motherfucker has been nailing all the lyrics since the first song! How many of u motherfuckers know all the lyrics?! No.. Stockholm´s good... This motherfucker right here knows his shit . Give it up for Stockholm ya´ll!!!" Plötsligt stod en snubbe in his mid-twenty´s och var 12 bast igen.. :) Jag var beredd att dö hahaha! Så visst, han har inte signat mig eller gett mig kred för mina beats ( ännu hehe..), men ibland behövs det inte, det räcker med att bli sedd och uppskattad när man gör det man älskar.. typ. Ja ni kan ju säkert föreställa er själva hur ni hade mått. ;)
Catapults Ent.
finns det inte en DVD där Premo själv listar sina favoriter, men bara låtar som man gjort videos till?
Spell: Haha. Förstår. Måste varit en fet upplevelse, helt klart:)
orkar inte leta genom alla feta preem låtar men ett av de fetaste beatsen i år är garanterat Big Shug - It just don't stop
Hans favoriter är beats som jag inte gillar så jättemycket, hehe. Vet inte var jag läste artikeln, men jag tror att han listade bland annat 'Come Clean', 'Boom', 'D'evils', 'Mass Appeal' mm. Kändes som att han bara listade kändare beats dock.
Biggie - 10 Crack Commandments
Keep CD alive
Youtube You know my steez, Full clip, Face off, mass appeal, d'evils..
men sen har han ju sagt andra låtar i andra intervjuer
claaa7 hehe, damn du sa det, den låten kommer bangas när man e 70 :)
Enligt discogs är det Clark Kent som proddat Fuck You.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
GangStarr - All 4 Tha Cash har spelats jävligt mycket också. Fat Joe - Shit Is Real (Remix) är bra grejer.. ääh det finns så sjukt mycket att välja bland, hela Group Homes första platta och Jerus tidiga grejer.
Keep CD alive
som sagt skriv ner de tio som ni lyssnar extra på just nu...
Catapults Ent.
De 10 som jag lyssnar mest på just nu:
Jeru the damaja - Come Clean
Jeru the damaja - Aint the devil happy
Gangstarr - Riot Akt
Gangstarr - Code of the streets
Gangstarr - Tonz 'o' gunz
Termanology - Watch how it go down
Nas - Represent
Nas - Nas is like
Nas - N.Y. State of mind
Queen Latifah - Wrath of the math
Hmm, fan va skum den listan blev.
Borde finnas något sätt att ändra inlägg i efterhand :p
hehe okej då, iomed att jag är inne i en Nas period så är de låtarna jag lyssnar mest på just nu av Primo:1. NY State of Mind 2. Memory Lane 3. Represent 4. I Gave You Power 5. NY State of Mind pt.2 6. Nas Is Like 7. Come Get Me 8. 2nd Childhood 9. Fast Lane (Remix) 10. Classic (Remix) ..detta förklaras med att jag oftare lyssnar på hela album från första till sista låten en enstaka spår.
Keep CD alive
Royce 5'9 - Boom Den räcker , KNÄCKER!!!
"Work" och "Above the clouds" är enligt många skribenter och lyssnare Dj Premiers bästa beat. Hur ställer man sig till det?
Catapults Ent.
Spell De är bland de bästa kända beatsen, men de flesta bra beatsen han har gjort är okända/underground, enligt mig.
"1. Nas - Nas Is Like 2. Bumpy Knuckles - Part Of My Life " dessa två är väl ändå inte "underground"... i sådana fall tycker jag att above the clouds snarare är mer underground, och vad jag har för mig så fick varken work eller above the clouds en musikvideo att föra vidare pr på. men som vi alla vet så finns ju åtminstone nas is like som singel och video..
Catapults Ent.