Kvinnliga rappare, litet utbud?
Hej, jag ska fatta mig kort: Jag vill ha lite tips på bra tjejrappare. Jean Grae är redan avklarade, hon är svår att missa, och Queen Herawin från Juggaknots. Jag gav Eternia en chans, men hon var inget för mig. Så jag känner att antingen så är utbudet litet eller så är jag bara helt blind. Så tips och kanske en myspace länk om det skulle gå för sig. Tack hej.
whoopzidoo
shawna.. den enda skillade female rappern.. ett bra bevis är RPM som twista gästar...
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Lauryn Hill - MTV Unplugged. Mycket sång men hon rappar också. Skit bra texter.
MC Lyte och Roxanne Shanté är de bästa...
MC Lyte feat. DJ Premier - Wonder Years:
Roxanne Shante - Have a Nice Day:
Lauryn Hill - Mystery Of Iniquity:
Glömde denna rapgrupp. Var med i Wu-tang Killabeez, men försvann riktigt snabbt.
Deadly Venoms - Venoms Everywhere.
GZA ifrån Wu hittade en kvinnlig MC som var riktigt grym, fast hon sket i GZA... Hon är med i 8 Mile filmen, i någon scen. Det vart tyst om henne efter filmen.
Chyna Whyte om du vill ha det gangsta.
Rah digga Apani Bahamadia
Take it Personal...
Heavy Indo P25 Du har mycket fel i vad du skrev.
Det bevisar jag genom att slänga fram den här:
Bästa kvinnliga rapparen i världen anser jag det som!
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!
Hon rappar inte ens, det där är väl grime? Sen så har du tydligen inte kollat mina länkar.
MC Lyte är nog den fetaste, enligt mig. Remy Ma Sen finns det en rappare som jag hur jag än letar efter, bara hört en låt ifrån genom tiderna. Och hon heter Jah Skillz, vars låt "Super Soul Sis" på Regulator-plattan, är ett av de starkare spåren. Men det är få som hört talats om henne.
At the gates of Eternity...
BC99 - Håller fullständigt med dig angående Jah Skillz - Grävde fram låten och den håller fortfarande. Riktigt bra! Gjorde en liten research och det verkar som hon var frontfigur i en grupp som kallade sig - "Da 5 Footaz". Hojta till om du hittar nåt med dom för jag gör det inte, vill höra. :)
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
On a average night im likely to stab a fag with a knife/ That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/ -Saigon
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
Gotta love it! Everything I waaaaant
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Vadå rappar man inte om man kör grime? Lady Sov är wicked!
Ni har glömt dom två absolut bästa.
Bahamadia - 3 the hard way från plattan Kollage.
Heather B - All Glocks Down
Monie Love - Monie In Middle
Det här är riktiga rappare, inga refräng fyllare.
PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Så, nu hittade jag bruden som jag snackade om.. Alltså som GZA hittade... Som är med i 8 Mile...
Här har du en intervju med henne:
LÄNK Och här har du hennes
MYSPACE Hon heter Njeri (Earth) ifrån Detroit...
Foxy Brown får man inte heller glömma. Den här låten med Shyne är rätt så schysst:
Shyne - The Gang (Feat Foxy Brown):
Classic!
Man får ju inte glömma bort Lil Kim, hon kan fan vara bra ibland. På denna remixen är hon bra! Också en classic. Sen så gillade jag den senaste låten som kom förra året innan hon åkte in på kåken, "Lighters Up" eller vad den hette.
Mobb Deep feat Lil Kim - Quiet Storm (Remix):
Det var ju iof en remake! Lighters up! PZ
Nej, tänker helt galet nu.
Rapdude: lady sov är ett skämt.. så.. du har fel..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
googla: PARIZ-1, bästa enligt mig, album ute nu...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
De tre jag tycker är bland de bästa verkar även vara bland de som är mest slept on.
Psalm One - Från Chicago och var med i gruppen Nacrobats.
Rita J - Också från Chicago, och är med i kollektivet
Family Tree . Släppte nyss ett gratis mixtape för nerladdning.
Tanka här .
Invincible - Vit tjej från Detroit som är riktigt jävla grym.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
haha lady sovereign, tack, men nej tack. Svår att missa för den delen med. Brittiska brudrappare, how could I miss! Tack, fortsätt med förslag för all del! Visar sig att jag redan visste om majoriteten av de nämnda, men det krävs väl att man påminns from time to time.
whoopzidoo
Hur kan man missat: Salt N Peppa? :)
För de yngre, nykommlingar inom hiphop så länkar jag denna klassiker:
En annan; Lisa left eye ifrån gruppen TLC. Visst, lite corny grupp men hon är grym i Method Man's låt "Cradle Rock".
Ingen som nämnt Queen Latifah?
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader
Da brat ta-ta helt klart.. back in the days då. änna försvunnit lite
rah digga, lady of rage, bahamadia, mc lyte...
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Apani B på Viktor Vaughn spåret "Let me watch" är ju faktiskt bra! Har hon gjort något värt att kolla upp?
Folk kan ju läsa igenom tråden innan man skriver... MC Lyte var den första jag tipsade om.
vi har ju givetvis ett par st först och främst Kid sister riktigt bra. Tänker på låten pro nails sen har vi lil mamma med låen lipgloss som är rikitgt vass kolla in Krazy fiesta remixen tuuung. Det är dom ända två bra kvinnliga rapparna.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Producent
2007-12-23 20:46
jag tänkte också tipsa om Invincible. hon e sick! har inte hört många female rappers som e vassare än henne.
Shit, jag glömde att kräva BRA kvinnliga rappare, f.ö så är en del rätt feta. Invincible var nice! :)
whoopzidoo
1. gangsta boo 2. la chat 3. mia x
Vila I Frid Tony Snow
Xplizit : Kul att du hört talats om henne också, jag är verkligen nyfiken på att höra allt. Ganska omöjligt att hitta info om henne också, har skapat en och annan tråd om henne utan någon större framgång. Jag hojtar till, definitivt, om jag finner något mer.Love!
Invincible krossar alla kvinnliga mcs jag hört, och jag har inte ens lyssna så mycket på henne.
swubba X1 Kolla in låten Spirit med Apani B fruktansvärt fet låt.
Legion=sötast
ingen som nämnt trina, missy elliot, amil, eve, lady luck eller jane doe? alla dom är väl inte fulländade emcees, men alla har allt ett par bra låtar (förutom trina då kanske)!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Rhetoric Har Amil släppt något som är bra? vad?
Legion=sötast
bränt barn har många namn
Storm, om hon rappar fortfarande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hur kan ni glömma salt n pepa?
de bästa kvinnliga genom tiderna!!!
enda vägen till seger är att överleva när andra dör
Kvinnlliga rappare är inget att hänga i julgranen, okej i refrängen eller så men när dom drar hela verser så blir det ju bara skit. Drugs med lil kim o Biggie är ett tydligt exempel på hur en tjej kan förstöra en hiphop låt.
Steevoo X2 haha du kan inte blanda in lil kim i kategorin kvinnliga rappare, klart de inte är nåt att hänga i granen då, men kvinnliga rappare överlag är inte direkt dåliga
Legion förmodligen inte, men jag tänkte mer på snabba gästinhopp på jay-z låtar t ex.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
ifrågasättande X26 Så Lil kim är inte kvinna?;P
Nemen ärligt, jag klarar inte av rappande kvinnor, blir bara fel.
Rhetoric yeah well, men det är låtar som skulle kunna vara lika bra utan henne, tycker jag.
Legion=sötast
MC Lyte hade jag faktiskt satt på min Top 10 lista av bästa rappare, oavsett vilket kön hon än haft. Ser inte henne som någon "kvinnlig rappare", utan bara en rappare helt enkelt.