|
|
|
|
|
Godfather Don..
Fan jag har hängt här i måånga år och aldrig sett en tråd om snubben. Hans beats, hans flow.. kom igen, nån mer måste digga skiten? Hans samlingsplatta som han släppte i slutet av 07 (The Nineties Sessions) som består av alla 12" han släppte i mitten av 90talet är ju helt jävla brutal!! Mörka beats med perfekta trummor som han flowar över på ett näst intill perfekt sätt!
Hans första platta som han släppte 91 (Hazardous) är inte lika mörk, men fan så svängig med snabba breaks och sköna samplingar !
Cenobites plattan han gjorde tillsammans med Kool Keith kanske nån har hört iaf?
Whoa's mest underskattade MC/Producent ?
..
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Har allt han någonsin släppt, definitivt en av mina favorit producenter och emcees, hans lyrics och produktioner på Hazardous är så löjligt bra så det inte är sant, en klass för sig själv.
Involuntary excellence.
Det är synd att han inte vill släppa något nytt nu pga industrin men han kommer definitivt alltid vara en underground legend.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
synd bara att han har så fruktansvärt lamt namn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
|
jA HaN Har JuH eTT feTT lAhMT nAMnm, AZzå OrkA LYssSNa PÅ honoM? OrkA RuggEd Man Liksom? :|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alltså fan, snubben är ett geni.. det kan inte bara vara Kramer som fatta det här?
..
|
|
|
En hel Hip-Hop värld sover på honom, folk på unkut.com uppskattar han riktigt mycket, man får leta i dom smutsigaste soptunnorna, där hittar man folk som headnoddar till denna extremt underskattade snubbe.
|
|
|
Word, så jävla synd bara..
..
|
|
|
sjukt grym snubbe, kolla in the ninties sessions som ovan nämt, även sjukt mkt grymma 12or, Fame, Styles By The Gram osv.
|
|
|
Lite wu tang stuk över låtarna :D, bra som fan ;D
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi
|
|
|
Alltså fan, snubben är ett geni.. det kan inte bara vara Kramer som fatta det här?
Jaha, du tog altså för givet att jag varken lyssnar på han eller gillar han för att jag tycker hans namn är lamt, bra där. Gillar man han så kan jag även rekomedera Darc Mind.
|
|
|
Vad ska man tro när du bara kommenterade hans namn istället för att skriva något om hans musik?
Genius.
|
|
|
Ahh.. blir tokig, vad heter låten han proddade till ATCQ nu igen ?
..
|
|
|
|
|
|
godfather don är ju ett helt underbart namn.
|
|
|
över fet snubbe riktigt underskattad.....fick höra om han för ett halv år sen typ men han e lätt en av the best that ever don it
AdOo den fede
|
|
|
Properties of the steel är en av mina favoritlåtar inom indie-hip hoppen 95-2000....
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
|
|
|
Dirt Thugs med Screwball är tunga grejer
Motherfuckers make me miss Hammer, for real..
|
|
|
Ah, Hazardous är jäkla fet.
Jag har hört att grejerna han gjorde med Kool Keith och Bobbito ska vara jäkligt tunga. De hade ett gemensamt namn ocksp. Vad var de hette nu igen...
|
|
|
|
|
|
Helt grymma grejer, kanske inte i klass med hans solo shit dock. Inte lika rak hiphop !
..
|
|
|
han är riktigt grym.. lyssnade mycke på honom för ett par år sen. Tack för att nån gjorde en tråd om honom
Street savvy
|
|
|
|
|
|
killen e siiiiiiiiiiiiiiiiiiick!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
yeah i said it!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jag har hört lite men inte lyckats få tag i hans grejer... Det jag hört är dopedy dopedy tho:O
|
|
|
Klassiker, kolla in Dons vers!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
|
|
|
Har redan postat den ;]~~
|
|
|
Uppade om Styles By The Gram i bättre kvalite för dom som vill höra,
|
|
|
co-signed!! en av de mest sovna på...utan tvekan!
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!
|
|
|
favoriter*
|
|
|
hoppas dom släpper mer unreleased grejer från 94-95 eran med honom, det fanns typ ingen som tog honom på den tiden
|
|
|
Jag har fuckat med Da Don läääänge nu.. Det va iofs ett tag sen jag pumpade Diabolique-plattan.. Fruktansvärt hård produktion o rap.. Det enda jag undrar e vad han jobbar med??
Han säger: I got a job to rob scripts from the abyss
:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
|
|
|
senaste han släppte var väl slave of new york och nineties sessions, sen i intervjun där från diggers with gratitude verkar det som om han inte jobbar med nånting just nu :(
|
|
|
Godfather Don har ju producerat en del senaste åren... för Screwball senast 2005 från deras "Screwed Up", fast inte så mycket mer sen dess verkar det som. läste i en intervju också med A-Butta i Natural Elements...: "K: What other projects can we expect from you in the future? A: I have a bunch of group projects in the works. One is called Kourageous Katz. This will be Scaramanga Shallah, Godfather Don, Kenny Diaz and Anthony Cruz/A-Butta. "
Vilken jävla överdos på grymma texter och flow!!!
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!
|
|
|
fan, det låter grymt...sen finns ju dom där hydra beats volymerna också, dom senare är inget vidare
|
|
|
|
|
|
|