Bästa med Jadakiss?
Jag har precis öppnat ögonen för denna snubbe och undrar efter bra låtar, skivor, mixtapes.. Allt som är bra. Tipsa på!
Gangstarr - nice girl wrong place ft jadakiss Gangstarr - right where you stand ft jadakiss
bränt barn har många namn
Jadakiss - Welcome to D-block (ft. Eminem, Styles P & Sheek)
d block e inget vidare. gillar mer dom lugnare låtarna. finns massor. du är sen :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
We Gon Make It
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Hela "Champ is here"-mixtapet. Det kanske bästa mixtapet från 2005, han vann ett Justo Mixtape-award för släppet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Aggro, instämmer, sinnessjukt bra tape.
Vilka låtar tycker du är bäst, psk? Att höra Jadas "Times up"-verser på OCs låt "Times up" låter riktigt sinister. "The Champ is here" är ju astung, sen gillar man ju hans 40-bars över Terror Squads "yeah yeah", hans 20 bars över Biggies "get money" mfl. Va fan heter den där låten med Jada och Jae millz`? Näst sista låten är det, dom kör på ett Kool G Rap-beat med sampling från David Axelrods "A divine image" (aka världens läskigaste låt, om du sitter ensam hemma med hörlurar).
Jadakiss är bäst på Gangstarrs "Right where you stand" där visade killen vad han går för!!!
ich lebe fur hiphop
LOX: Recognize (prod. Premier) är ju lätt hans bästa låt. Men Rite Where You Stand är bra också.
Och Why! feat Anthony Hamilton
Shine - Jadakiss f. Snoop Dogg & Dj Quik Är riktigt skön/rolig.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
jag tycker dock att Jadakiss - Checkmate dissen till 50 är rätt schööön.
Håller med föregående, "Right Where You Stand" är top 5, "Recognize" även den. Men jag skulle ju börja med att lyssna på Jadakiss studioalbum och The L.O.X. studioalbum.
WIKI - Jadakiss
yessir!
jada - welcome to the roc
IT'S THE ROC!
kolla upp Jadakiss - Kiss Tha Game Goodbye. skitfet skiva! hans grejer på gamla ruff ryders skivorna är också jäkligt bra.
ch
LOX - Recognize (prod. Premier) var jävligt tung, hade aldrig hört den förut ;)
Tycker Kiss gör bäst ifrån sig på "We Are The Streets", fyfan vad han äger. Jag saknar The Lox! :(
At the gates of Eternity...
kiss of death albumet + finns en del premier proddade lox låtar som e överfeta...
Jadakiss feat Nas - show discipline "Our beats its knockin, hooks is rare earned my spot aint nobody put me here" "I bring the heat like I'm satan itself" Kanske inte hans bästa men lätt värd att nämnas iaf.. Jag gillar Jada hoppas att det kommer en riktigt klassiker ifrån honom nu på the roc!
Just det, glömde "Blood Pressure", en av hans fetare låtar.
At the gates of Eternity...
Hur kunde jag glömma Where It Started At (NY) med Hi-Tek feat. Jadakiss, Raekwon, Talib Kweli och Papoose???
Jadakiss - knock yourself out är feet. Galen video också.
SKU - SKU - SKULASON!
Hans vers på New York är sinnessjukt bra.
pft Hans vers på Run med Ghostface är ju ruggig.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
min favorit är "none of 'yall betta", hela d-block på ett premo beat som orsakar rysningar ala polskt tjack !
chase the clouds away
är det bara jag som tycker att jadakiss blir sjukt tråkig i mer än 16 bars åt gången?
Ja Rule feat. Fat Joe & Jadakiss: New York "I still hold a title, because I'm in the hood like them little motorcycles Stick up kids, hoppin out with them old rifles Just doin shit for nothin, it's so spiteful Ha I'm just like you... And I'm not cocky, I'm confident So when you tell me I'm the best it's a compliment"
versen i Bone Crushers remix till "Never Scared".. skriver mer sen:)
Why New York Uh Huh We're Back (med DMX och Eve) Recognise Feel Me/Still Feel Me
www.plaingold.com
allt med the lox
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com