I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
Sålt Mest album ?
Utländsk Hiphop - Allmänt
Tillbaka till forumet
david_p14 P35
2008-02-29 11:49
Sålt Mest album ?
Vilken rappare har sålt mest ?
NIggaz bleed
elem P38
2008-02-29 11:58
Tror det är Fugees men jag är inte säker.
your heart pump project kool-aid
sebreh
2008-02-29 11:59
Jiggaman skulle jag tro. Jag vill också vara rik.
Borttagen
2008-02-29 12:18
menar du flest ex av ett album eler felst ex alla (artistens) album sammanlagt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hubler P37
Skivsamlare
2008-02-29 13:22
Tupac toppar listan med över 75 miljoner sålda skivor. Google is your friend.
http://www.soundcloud.com/adamkross
vallentuna186 P36
2008-02-29 15:44
s dot eller eminem skulle jag tippa på
Rubio
2008-03-01 00:53
Eminem lär ha sålt flest album totalt, om man ser till hela världen. Tupac var stor i USA men kommersiellt sett lyckades han aldrig sälja album i mängder utanför staterna. 75 miljoner album ska tas med en nypa salt, delvis för att det inte finns någon tillförlitlig statistik över skivförsäljning i världen och dels för att Tupacs största framgångar var med dubbelalbum och dessa räknas dubbelt även i försäljningen, vilket egentligen är ganska diskutabelt sätt att räkna försäljning på.
Men men...någon av Eminem eller Tupac har sålt flest album bland hiphop-artister iallafall och ingen annan är ens nära deras försäljningssiffror. Jay-Z säljer stabilt över miljonen med varje nytt släpp men saknar någon riktig storsäljare bland sina skivor. Volume 2 är väl hans mest sålda och den når upp i ungefär hälften av vad All Eyez On Me eller MMLP sålt.
www.plaingold.com
Kool_Kat
2008-03-01 01:27
2pac har sålt mest sen strax därefter Eminem. Will Smith och DMX har också sålt ofantliga summor
Young-E
2008-03-01 11:34
pac var ju fan me i guiness rekordbok..
Rubio
2008-03-01 20:03
Young-E:
Jag är rätt säker på att det handlade om försäljning i USA enbart då det är det vanligaste sättet att räkna, plus att det var ett tag sedan den beräkningen gjordes. Därmed inte sagt att det är osannolikt att det är som du säger, att Pac sålt mest fortfarande.
www.plaingold.com
IllicitMuzikGBG P52
2008-03-01 21:47
som det sägas så räknas dubbel-album som 2 st sålda skivor, sen kan man bara räkna riktigt med soundscan och liknade teknik, allt som ej går genom detta syns ofta inte i officiella siffror, finns dock lite mer sätt att räkna på eftersom alla affärer kör soundscan, så ofta har titlar sålt mer än dom officella siffror, out the trunk stil typ
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
mads P47
2008-03-02 03:08
vanilla ice har tyvärr sålt mer än alla våra favoritartister
Borttagen
2008-03-02 05:28
markoolio :> som han påstår i sin vers i ta det lugnt remix.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rubio
2008-03-02 10:17
mads:
Nej, det har han inte. Han hade EN storsäljande platta och inte ens den har sålt mer än t ex Eminem Show eller All eyez on me.
www.plaingold.com
Sociopat P38
2008-03-02 13:08
Sett per enskild skiva har jag för mig att Fugees ligger i topp. Men det är jag osäker över.
2 Pac är den med flest platinacertifieringar. Nu räknar man mest med soundscan, men det var inte lika vanligt längre bak i tiden.
Eminem har ju sålt sjuka summor också.
Jay-Z å sin tur har flest nummer ett album. Lika många som Elvis vilket är näst mest i musikhistorien. Men som någon sa pendlar alla hans skivor mellan 1-4 miljoner sålda.
Tillbaka till forumet