I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sålt Mest album ?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-02-29 11:49

Sålt Mest album ?

Vilken rappare har sålt mest ?

NIggaz bleed

2008-02-29 11:58
Tror det är Fugees men jag är inte säker.
your heart pump project kool-aid

2008-02-29 11:59
Jiggaman skulle jag tro. Jag vill också vara rik.

2008-02-29 12:18
menar du flest ex av ett album eler felst ex alla (artistens) album sammanlagt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2008-02-29 13:22
Tupac toppar listan med över 75 miljoner sålda skivor. Google is your friend.
http://www.soundcloud.com/adamkross

2008-02-29 15:44
s dot eller eminem skulle jag tippa på

2008-03-01 00:53
Eminem lär ha sålt flest album totalt, om man ser till hela världen. Tupac var stor i USA men kommersiellt sett lyckades han aldrig sälja album i mängder utanför staterna. 75 miljoner album ska tas med en nypa salt, delvis för att det inte finns någon tillförlitlig statistik över skivförsäljning i världen och dels för att Tupacs största framgångar var med dubbelalbum och dessa räknas dubbelt även i försäljningen, vilket egentligen är ganska diskutabelt sätt att räkna försäljning på.

Men men...någon av Eminem eller Tupac har sålt flest album bland hiphop-artister iallafall och ingen annan är ens nära deras försäljningssiffror. Jay-Z säljer stabilt över miljonen med varje nytt släpp men saknar någon riktig storsäljare bland sina skivor. Volume 2 är väl hans mest sålda och den når upp i ungefär hälften av vad All Eyez On Me eller MMLP sålt.

www.plaingold.com

2008-03-01 01:27
2pac har sålt mest sen strax därefter Eminem. Will Smith och DMX har också sålt ofantliga summor

2008-03-01 11:34
pac var ju fan me i guiness rekordbok..

2008-03-01 20:03
Young-E:
Jag är rätt säker på att det handlade om försäljning i USA enbart då det är det vanligaste sättet att räkna, plus att det var ett tag sedan den beräkningen gjordes. Därmed inte sagt att det är osannolikt att det är som du säger, att Pac sålt mest fortfarande.
www.plaingold.com

2008-03-01 21:47
som det sägas så räknas dubbel-album som 2 st sålda skivor, sen kan man bara räkna riktigt med soundscan och liknade teknik, allt som ej går genom detta syns ofta inte i officiella siffror, finns dock lite mer sätt att räkna på eftersom alla affärer kör soundscan, så ofta har titlar sålt mer än dom officella siffror, out the trunk stil typ
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-03-02 03:08
vanilla ice har tyvärr sålt mer än alla våra favoritartister

2008-03-02 05:28
markoolio :> som han påstår i sin vers i ta det lugnt remix.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-02 10:17
mads:
Nej, det har han inte. Han hade EN storsäljande platta och inte ens den har sålt mer än t ex Eminem Show eller All eyez on me.
www.plaingold.com

2008-03-02 13:08
Sett per enskild skiva har jag för mig att Fugees ligger i topp. Men det är jag osäker över.
2 Pac är den med flest platinacertifieringar. Nu räknar man mest med soundscan, men det var inte lika vanligt längre bak i tiden.

Eminem har ju sålt sjuka summor också.

Jay-Z å sin tur har flest nummer ett album. Lika många som Elvis vilket är näst mest i musikhistorien. Men som någon sa pendlar alla hans skivor mellan 1-4 miljoner sålda.