|
|
|
|
|
Cypress Hill - Striclty Hiphop
En liten fråga til er hiphop skalla: såg Cypress (som är sönderknarkade och helt invalida, jag vet yaya! inget om droger i tråden plz) vad som skulle hända med världens hiphop scen eller var detta helt enkelt en låt på måfå?
en av dem bästa lyrics som jag sett nedanför!
I neva rapped on an R&B record and I neva will I got these phoney muthafuckas talk about lets keep it real But they don't know how to take they own advisement Going out do it solo on an advertisement comecializing Fuckin' sell out nigga this is hip hop not fasion Get the hell out I'm taking out these so called gangsta niggas Takin' pictures modeling clothes for small figures,
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Kan inte anklaga dom för att köra dubbel, trippe, fyrtel, eller enkla hej-tjej-rim, skiter i vilket. Men detta är tungt...
|
|
|
Fattar absolut ingenting av det du har skrivit, men chansar, handlade väl mest om situationen back then, fanns ju hur mycket kommersielt skit då med, och antagligen så såg han vilken väg Hip-Hopen höll på att ta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
sär skrivning X0Du skriver som en kratta och jag ser ingen mening med din "fråga" heller. Vad är det du inte förstår? De gillade inte sellouts som gjorde allt för att synas osv.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
|
|
|
jaquil P20, jag har ig i svenska med det handlar inte om det. utan frågan är om dom förstod grejen med att hiphop, nu några dagar senare, skulle blivit så stor? ..just genom sin kärlek? och dem raderna kan väl ingen säga emot? säg en stor rappare som blivit stor utan R&B polare? Nu snackar vi MTV
|
|
|
jävligt tung o klassisk låt! everlast-diss btw...
|
|
|
finns en anledning att han öppnar med dom raderna, och det bör hela rappserien fatta
|
|
|
sär skrivning X0Vad har ditt betyg i svenska med saken att göra? Fokusera mer i skolan då om du ska skylla på det. Jag förstår fortfarande inte riktigt vart du vill komma. Varför snackar vi mtv?
|
|
|
"Du skriver som en kratta och jag ser ingen mening med din "fråga" heller."
min fråga är om Cypress såg denna uteckling, redan från start..
vet att dom fixat mer eller mindre poplåtar i nutid och dom, även om denna låten är fel exempel, snackar emot.. gjort det!
jag har faktiskt träffat b-real, då var jag 13 år gammal och bajsenödig och fatta inte så mkt av vad han sa. men brorsan berättade att han tydligen var jävligt noga med att hiphopen skulle vara real!
finns så många sätt att se på dom och jag vill se på dom bra, aight!
|
|
|
strictlyhiphop , vad skönt det vore
|
|
|
Vad är det här för jävla tråd haha, alla som sysslade med "real" Hip-Hop såg nog den utveckligen, långt innan 95
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
sär skrivning X0Ja, b-real är en spågumma och muggs ser i kristallkulor. Sen dog är en jävel på tarot kort. Så ja, cypress hill vet allt som händer i framtiden och skriver sina texter från sina syner. Hur ska någon här kunna veta? Texten handlar ju uppenbarligen om dåtidens nutid dessutom.
|
|
|
glöm inte bobo som spår i kaffesump!
nej, men jag menar att det är en så tydlig låt på hur det blivit.
|
|
|
|
|
|
cypress hill är feta som fan
|
|
|
Du är ju dum i huvudet. Den där texten var ju aktuell redan när han skrev den.
njut
|
|
|
|
|
|
cypres är sentimentalt!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
|
|
|
|
|
|
En av de dummaste trådar jag någonsin läst!
|
|
|
eftersom det är en diss till everlast som jensbond sa så är den väl riktad till honom men det är klart dom också snackar om rapscenen, det var ju då hela bling eran var på gång. inget spågumme shit kort sagt.
|
|
|
Oof, sjuk huvudvärk av den här tråden......
Enligt min mening är det ingen diss till everlast utan till artister som försöker vara real och inte är det. Kommer inte ihåg vilka som var det just då, 95. Typ Marky Mark eller Vanilla Ice kanske. Nä, de var tidigare men ni hajjar.
Däremot blev HOP utkickade ur Soul Assassins vid just den här tiden (vilket B-Real och Muggs berättade i Solnahallen) och det är ju en liten fras om det.
Det var bara en liten grej, de blev polare rätt snart igen. Det här var ju innan HOPs tredje skiva (de bröts upp när den släpptes) och typ 3 år innan Everlast bytte musikstil.
En annan grej: Har Cypress varit i Sverige nån mer gång än Solnahallen 1995. Nån som har koll?
För övrigt är III Cypress finest hour om ni frågar mig. Riktigt FETA beats och skönt sound.
|
|
|
Tror inte Cypress har varit i Sverige efter det, rätt mig om jag har fel.
Däremot har Dj Muggs varit här, tycker han är en riktigt fet producent.
|
|
|
Däremot har Dj Muggs varit här, tycker han är en riktigt fet producent. från en intervju i Quote med nån konsertanorndare : Vilken konsert var värst?
- Muggs från Cypress Hill. Han hade tappat bort sina skivor. Så jag var dumsnäll och tog en tom mjölkback och gick runt till Halv Trappa, East, Riche och ringde alla hiphop-dj:s och lånade ihop en fet back med bra tolvor som jag bar runt på i stureplan medan Muggs satt och drack ur champagneflaskor och knarkade. Sedan gick han igenom backen, tog strypgrepp om min hals och sa att han skulle döda mig om jag inte fixade fram Cypress Hills första tolva inom loppet av en timme. När han sedan väl började spelade han bara sin singel, som han var här för att marknadsföra, om och om igen, skrek i micken att han var besviken på brudutbudet och sedan var han så full att han inte kunde hantera en cd-spelare, så jag fick cue:a och trycka på play och stop åt honom.
Jag vissla' på en taxi, den formligen flög Den skulle vara ny, men skylten ljög
|
|
|
Haha det lät roligt, jaja jag tycker han är en bra producent.
|
|
|
HAHAHAH årets mest korkade tråd
Säg Whalla!?
|
|
|
rappers need to b-reel
I be around, just out of sight
|
|
|
cypress var väl här rätt nyss?
I´m Scrammel, no not like scrambled eggs I´m the weird strange dude with fucked up legs
|
|
|
Nej det har dom väl inte !??
|