Strong Arm Steady

Utländsk Hiphop - Allmänt

Redaktionen

2008-04-09 19:19

Strong Arm Steady

Yes, de här snubbarna har väl de flesta hört talas om (hoppas jag) och de dyker upp titt som tätt på olika låtar/skivor. Senast på Rap City Freestyle där dom gjorde väldigt bra ifrån sig och la tajta rader. Sitter för tillfället och lyssnar på deras senaste tape och de har verkligen möjlighet att pussla ihop ett riktigt grymt album.

Så till frågan, någon som vet om dom har en skiva på G eller vad som händer? Är det enbart mixtapes och att supporta kweli som gäller?

Fritt fram att hissa/dissa SAS!

niggaz want me to rhyme? $3,99!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
hörde de med låten "one step" orginal och remixen. Riktigt bra låt faktikst, men har inte sett så mycket annat från de...Ska dock försöka få tag i deras platta "Deep hearted" som verkar rätt lovande
han mördar på nån joint med ras kass, kommer fan inte ihåg vilken nu... återkommer.

Det är väll ändå en grupp?
mkt möjligt, har noll koll när de gäller han/dom, somsagt, hört 1 låt.

nej de är en gruup om 3 st...

yes.. kollade lite på de.. har noll koll på  2000talets västkust.
men krondon är ju alltid tight.. the rules 12"an från 98 är riktigt fet.

Talib kweli - Go with us (feat. Strong Arm Steady)
Strong Arm Steady - The movement (feat. Planet Asia)

Där har ni två smällfeta låtar med SAS .

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har ingen aning om dom har nåt projekt på gång.. men kolla in deep hearted skivan.. väldigt ojämn skiva.. men vet inte hur mkt jag har lyssnat på låtarna Streetlights och On The Grind.. sjukt tunga låtar.. framförallt för dom tunga hooksen..
Vila I Frid Tony Snow
Redaktionen

2008-04-09 23:29
grymt! hade faktiskt ingen aning om att dom släppt en platta. måste bara tipsa om min favoritlåt med dom hittils:

Strong Arm Steady ft. Talib Kweli - On Site, sjukt tung. även där är hooken riktigt snygg!

då håller vi tummarna för en platta m.a.o!
Talib Kweli Feat. Strong Arm Steady - Shame
Strong Arm Steady Feat. Talib Kweli - On Site

Och hela BlackSmith The Movement mixtapet är ju riktigt bra!! on site är med där bland annat.

riktigt farligt crew, måste säga att jag gillar phil da ag mest.. eller just nu iaf. :)

..
"han mördar på nån joint med ras kass, kommer fan inte ihåg vilken nu... återkommer."

Fan det skulle jag vilja höra, har aldrig hört snubben blivit överkörd på en låt.

Producent

2008-04-10 14:20
Krondon, Phil Da Agony & Mitchy Slick = TUNGA!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
x då, eller har han hoppat av eller så?
..
Ras Kass - Revenge Of The Spit

19. Fire Wit Fire feat. Jay 211, Strong Arm Steady

kanske kanske
skit ner dig...
nöjd, menar snarare att nån av dom är riktigt bra, inte att dom outshinar ras.

Psk: Aha, jag tyckte det lät skumt :)

• Deep Hearted (Nature Sounds, 2007)
  • Arms & Hammers / Blacksmith Records)

• 2 plattor enligt wiki men jag hittar inget.

Användaren är inte inloggad fofoyafoster P2
    ja, xzibit har hoppat av

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
    fofoyafoster P2 yes, X har hoppat av..
    www.myspace.com/melvinjunkyard
    Redaktionen

2009-03-07 12:49
    melvin, hoppat av och hoppat av. såg en intervju med krondon där han liknar SAS mer vid ett kollektiv med en massa inblandande men det är han, mitchy och phil som är ansiktet utåt så att säga.

yeye, enda anledning till att jag bumpar tråden är för att sas fortsatt släppa lite låtar då och då, nåt tape här osv och det mesta dom släpper är i mitt tycke riktigt fett. så nån som hört nåt om albumet, Arms & Hammers? (om det ens heter så fortfarande..)
    Hoppas verkligen albumet blir grymt. De släppte mixtapet Gang Mentality för ett tag sen. Det var inget att hänga i julgranen direkt, förutom låten Give It Up med Talib och Guilty Simpson, som är sjukt fet.
    TURN IT UP!