I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

'Hottest MCs In The Game

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-05-17 18:41

'Hottest MCs In The Game

01. 'Hottest MCs In The Game': At Last, We Agree With Kanye West -- He Is #1
02. Jay-Z Might Not Care, But He's Still Our #2 'Hottest MC In The Game'
03. Lil Wayne Didn't Reclaim The 'Hottest MCs In The Game' Crown, But Checks In At A Respectable #3

04. 'Hottest MCs In The Game': Rick Ross Bosses Up To #4

05. Snoop Dogg's Widespread Appeal Makes Him Our #5 'Hottest MC In The Game'

07. Lupe Fiasco Rises From Nowhere On Last Year's List To This Year's #7 'Hottest MC In The Game'

08. 'Hottest MCs In The Game': The List Rolls On With Young Jeezy At #8

09. 'Hottest MCs In The Game': The List Heats Up With Our #9 Selection, Outkast's Andre 3000
10. Even After T.I.'s Tough Year, He's Still The #10 'Hottest MC In The Game'

Hhehehe jag skulle rösta på TI

2008-05-17 18:50
hela listan va iofs ett skämt, om man räknar bort jigga. kanye west no.1 ? haha, jag dör :)

DJ

2008-05-17 18:51
Är det här MTV-listan? Menar dom Hot som bra eller Hot som poppis eller nån sån där märklig hybrid däremellan?

Kanye: Helt OK som producent emellanåt. Inte en MC i min bok.
Jay: Japp. Kungen.
Li'l Wayne: Yeah, right...
Rick Ross: Inget för mig
Snoop Dogg: Hehe, var väl en OK rappare 91-94, kul seriefigur numera. Skulle inte drömma om att handla en platta med honom 2008
Lupe Fiasco: Duktig kille, men zzzzzzzz
Young Jeezy: Nej
Andre: Återigen, duktig, men inget i min smak alls
TI: Samma där, har skillz, men gör inte min sorts musik

Mest saknade på listan: Papoose, Saigon, Termanology, Trife Da God, Ghostface, Pharoahe, Buckshot, Cassidy...

2008-05-17 18:54
Cassidy?! Motivera =)

2008-05-17 21:04
du vill inte köpa en skiva med SNoop.
men du gör det gärna med Papoose?
haha lycka till.

2008-05-17 21:09
Hemsk lista. Ingen av de platsar ju ens på topp 10.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-05-17 21:37
Lupe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-17 22:01
Listan handlar inte om vem som är bäst utan vem som är hetast just nu, man kan inte ta ifrån kanye att han är på allas läppar för tillfället.

Kul att Rick Ross är med på den. Thrilla är en riktigt bra platta.

Är det inte skillnad på hottest och the best? Fast det kanske bara är jag som är dålig på engelska.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-05-17 22:12
man kan ju tolka 'hottest mc in da game' på lite olika sätt. isf kan man byta topic till 'most talked about mcs' ;)

2008-05-17 23:00
psk: Tror det handlar om, sälj,airplay,antal låtar som snurrar, hur mycket interjuver och tidningsomslag/tv osv. Det tror jag hottest rapper handlar om men jag kan ha helt fel. Men det gissar jag till mig och känns mest logiskt om man utgår från listan.
Producent

2008-05-17 23:07
Hottest betyder hetast, mest populär för tillfället.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2008-05-17 23:13
soul survivor så du menar att Papoose, Saigon, Termanology, Trife Da God, Ghostface, Pharoahe, Buckshot, Cassidy... är bättre än SNOOP hahahahahhahah måste skratta men smaken är som baken snoop är inte lika bra som han var på 90-talet men de rapparna som du nämde är helt okända och talanglösa :s snoop kan göra en comeback när han vill , han har rappat med nästan all släppt 9 plattor + med eastsidaz och 213 han kan göra vad han vill helt enkelt :sssssssssss papoose och saigon hahaha

2008-05-17 23:21
inte helt dumt tänkt med "hottest" men får inte det gå ihop.
hur kan Lupe Fiasco vara hetast nånstans?
Lyricist

2008-05-17 23:32
löjligt lista, men jag säger som flera andra,,, vad fan menar dom med "hottest mc in the game".. bara det rör till det lite grann...

1.Vad ska man göra för att bli klassad som en "MC" enligt dom?

2.Definera termen "hot"

3.och sista frågan jag tänker på när jag läser dessa namn, Vilket jävla game har dom varit och hittat artister i????

sen kan jag helt enkelt inte låta bli att sakna namn som bland annat krs one och talib kweli?
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-05-17 23:35
BBKing P21

Jadu Termanology han är ju helt tallanglös och okänd huum jo juste men de e väll inte han som Premo tyckte hade tallang som faan och typ lägger de fett på en jävla massa låtar bara?
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-05-18 00:18
BBKing, visst snoop förtjänar fortfarande hype, kolla på sexual eruption där visar han att han fortfarande kan rappa, om han känner för det(därför han bara lägger en verse som rap). Bara han vill så skulle han kunna lägga ett 91-94 stil album som är minst lika dope det är jag säker på. Men att totalt pissa på termanology(t.ex.) för att han inte är lika känd är ju proposterous--.

Men måste väl erkänna att jag bara sett typ två st artister i hela den här tråden jag skulle klassa som ngt i stil med hottest in the game now nivå. och det är KRS One och Talib Kweli.
Manager

2008-05-18 00:38
ööhhhhhh vart är brother ali och jedi mind tricks ööhhhhhh
nej skoja bara.. ni är fan efterblivna..

soul_survivor: tror du helt ärligt att vem som är poppis just nu är en smakfråga? "inget för mig", vad fan spelar det för roll? har du missat innebörden av listan?

så här borde den övre delen av listan se ut..

1. Kanye (konsistent, alltid i rampljuset just nu, hans glow in the dark tour har fått riktigt bra betyg! har även massa på gång med CRS tydligen, samt några remixer)

2. The Game (ny platta på väg, en street singel och en till singel släppt.. frontcovers i hiphoptidningar samt det ryktas om att det är hans sista platta vilket gör släppet mer intressant troligtvis..)

3. Lil' Wayne (Lollipop säljer som fan, populäraste låten just nu, carter III snart klar. hade varit etta om det inte vore för att några av låtarna han släppt på senaste tiden ansetts vara under hans kapacitet och lite för mycket t-pain effekter)

4. Jay-Z (på turné hela tiden, american gangster var bäst på länge, har skrivit kontrakt på 4 nya skivor eller något sånt där.. )

5. Nas (Nigger-plattan på väg.. behövs inte sägas mer..)

6. T.I (ute ur fängelset, beef med shawty-whateverhisname is (?), paper trail coming up och "no matter what" är hur fet som helst..)

resten vettefan..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-05-18 03:24
BBKing P21 till Soul_Survivor_II P30
men de rapparna som du nämde är helt okända och talanglösa :s

Hur kan du påstå att Papoose, Buckshot och Cassidy är okända och talanglösa?? iofs diggar jag inte resten utav dem han nämnde just för att det inte är min stil men dem är inte talanglösa för det...
Ajuste, Har alltid älskat Snoop men nu har han ju ghostwriters hit och dit så hans talang kanske har tynat bort lite nu för tiden.
Och enligt mig så kan man inte kalla en snubbe som inte skriver sina egna texter för MC.

DJ

2008-05-18 09:24
psk: Jag gillar Cassidy skarpt. Tycker han får till det snyggt med enkla grejer ofta. ENkla grejer som nån borde droppat redan, men som jag oftast inte hört nån köra. Inte alltid så bra beats, men kolla lite freestlyes på youtube, he's got that certain something anser jag.

kraid: Ja, jag har t.o.m. redan köpt flera skivor med Papoose. Snoop har jag också lyssnat på och köpt musik med, men jag tycker som sagt det var ett antal år sen han hade nån sorts relevans som artist.

Rofeman: Det jag frågade trådskaparen också, menas hottest som "damn that verse was hot" eller mer io betydelsen "på allas läppar". Sen är ju min personliga åsikt att även om de menar "poppis" så har de ju fortfarand emed ordet "MC" där och då håller de tliksom inte med vissa av namnen. Men även det är ju en definitionsfråga. Hette listan "Most talked about rappers" så stämmer säkert listan. Men då är det ju å andra sidan bara att kolla lite på vissa TV-kanaler och hemsidor, läsa vissa tidningar och lyssna lite på viss radio så har man svaret. Behövs ingen lista...

BBKing: Just nu bättr eän Snoop? Ja, lätt. Tror ganska många håller med mig. Jag känner inte en människa som tar Snoop på allvar som artist längre. Säljer han ens skivor? Han är väl typ clown på tv och i i filmer numera. Sen släpper han nån generisk video med Pharell nån gång om året som blir en generisk hit på mindre nogräknade dansgolv... Kul att du tycker Ghostface Killah, Buckshot och Pharoahe Monch är helt okända. Lyssnar du ens på hiphop eller har du bott under en mainstream-sten de senaste 15 åren? Om man kallar en Wu-Tang medlem "okänd", vad gör man då i en diskusison om MCs?

yun_di: Om du läser mitt första inlägg igen, så ser du att jag FRÅGADE vad dom menade med "hot" i det här fallet...men ja, faktiskt det är i viss mån subjektivt. I min värld är det ett stort skämt att kalla t.ex. Li'l Wayne för en MC för det första, alltså kan han aldrig vara the hottest MC. Subjektiv aspekt nummer två: hot VAR och hos VEM. Snoop är säkert jättepoppis bland MTV-publiken, men är det någon som gillar hiphop som bryr sig längre? Subjektiv aspekt nummer tre: snackar vi bara ren Airplay/försäljning kan man RÄKNA ut en sån här lista, då finns de tinget att lista. Snackar vi däremot media coverage måste man återigen fråga sig IVLKEN media och ja, då är det återigen en smakfråga. Därför jag frågade från början, för om det är en lista av den arten är den både omöjlig och meningslös att diskutera för mig...

2008-05-18 11:41
Yun_Di: Rick Ross ska vara med på listan, Thrilla låg etta på billboardlistan efter en vecka. grymma singlar och massvis av hype och världsturne. Topp 4a absolut.

Soul_S: Jag pallar inte en wayne disskution till. Men som sagt hiphopvärlden som den ser ut idag är det antagligen som bestämmer. Hate it or love it
DJ

2008-05-18 12:21
Rofeman: Yup, yup. I have no beef with that! Klart Wayne är en av de "hetaste" i den meningen. En av de hetaste "rapparna" that is :D

2008-05-18 12:34
Jag gillar Cassidy skarpt. Tycker han får till det snyggt med enkla grejer ofta. ENkla grejer som nån borde droppat redan, men som jag oftast inte hört nån köra. Inte alltid så bra beats, men kolla lite freestlyes på youtube, he's got that certain something anser jag.

Hålller med...och det där med hans beats hhahahah :D
fyfan vad sämst dem är, han har dålig beats nästan hela tiden haha!
det verkar som om swizz beats ger honom det sämsta han kan hitta bara.

2008-05-18 14:29
läser man listan så förstår man ju för helvete vad som menas med "hot" i detta sammanhang. fan vad sämst ni är
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-05-18 14:30
..och därav ska ju soulja boy definitivt vara högt uppe på listan

2008-05-18 15:11
DSrkista NEJ det gör man ju verkligen inte ;)
Lupe fiasco är ju med min inte Soulja Boy ??

2008-05-18 15:22
listan måste handla om populära rappare just nu va? inte om vem som levererar bäst...annars undrar jag vart b la Method man och Nas är

*Kanye: Perfekt festmusik..men skulle man ställa han emot exempelvis Big Daddy Kane
*Jay: Aldrig varit någon för mig men förstår iaf vad han gör på en sån här lista... *Reasonable Doubt å vissa spår på Blueprint och Kingdom Come är faktiskt bra
*Lil´ Wayne: Jag kan t om hitta mer talang i en get än i denna person
*Rick Ross: Orkar inte ens kommentera denna valross
*Snoop Dogg: Underbart skön snubbe! Men mycket pajas :) ..men man kan inget annat än gilla honom!
*Lupe Fiasco: Gillar honom, mycket lättsmält musik på ett bra vis
*Young Jeezy: Kan inte ens komma på en låt med honom som jag kan..säger väl en del både om mig och honom i guess
*Andre: Grym...men jag har alltid tyckt Outkast är lite överskattade (ni är hjärtligt välkommna och mailbomba mig nu)
*TI: Gillar inte honom..tyvärr
JKIBMM

2008-05-18 15:23
Redigering

*Kanye: Perfekt festmusik..men skulle man ställa han emot exempelvis Big Daddy Kane så skulle det bara bli pinsamt
JKIBMM

2008-05-18 16:40
dom argumeterar bra för sina val. min lista hade sett aningen annorlunda ut men jag ser precis hur dom tänkt.

hela programmet finns upplagt på sidans videovisare

DJ

2008-05-18 16:57
Kitti: Sköna djurliknelser där med geten och valrossen, det var kul läsning! :D

2008-05-18 19:52
Tech N9ne och Big Krizz Kaliko.

Strange Music running this!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Lyricist

2008-05-19 19:20
vem tog temperaturen på alla grabbarna och jämförde kan man undra...

listan är ett skämt.

jay är okey men resten är otäcka popsnubbar med hiphopinflusenser...nuff said

peacE !
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"

2008-05-19 21:01
Andre 3000 är ju helt ok.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-05-22 22:40
Måste säga att den här listan säger emot sig själv ganska rejält. Det gör även panelen som sammanställde listan. Listan ska alltså visa vilka MC:s som för tillfället har mest buzz, hype, hotness, eller vad man nu vill kalla det. Problemet är bara att panelmedlemmarna inte vill bli förlöjligade av hela hiphopvärlden genom att t.ex. ge Soulja Boy en plats på listan. Isället ger de en plats till den erkänt bra MC:n Andre 3000 motiverat med att han droppat några bra verser på några bra låtar som egentligen inte varit särskilt omtalade mer än bland inbitna hiphopfans och bloggare. Istället för att ge denna plats till Soulja Boy som sålt typ 2 miljoner ringsignaler, har den mest hypade låten i år och har varenda unge i amerikanska södern dansande på youtube precis som honom. Jag säger inte att Soulja Boy förtjänar en plats på särskilt många listor överhuvudtaget, vad jag säger är att om MTV ska fortsätta göra listor för hiphopfans att diskutera får de ta sig i kragen och inte göra dessa vinklade listor för att de ska få nån sorts credd i bloggvärlden.

Så här skulle listan se ut enligt min åsikt: (LOL)

Kanye
Wayne
Jay-Z
Fabolous
Rick Ross
Young Jeezy
The Game
50 Cent
Soulja Boy
Snoop Dogg

Släng er i väggen MTV, I got this!

Och ja, jag är en flitig mainstream lyssnare och jag trivs bra med det.
PEACE!

Hovito baby, no equal baby

2008-05-22 22:43
Checka Commons nya låt med Pharrell förresten! Kändes överproducerad till en början men efter ett par lyssningar satte den sig. Riktigt skön faktiskt!
Universal Mind Control, tydligen från Commons kommande platta.
Hovito baby, no equal baby

2008-05-22 23:55
bejgem din lista är 100000 gånger värre än mtvs

2008-05-23 03:57
BBKing du har fortfarande inte fattat vad "hottest" syftar på

2008-05-23 09:47
+jo det har jag men tycker att hans lista är värre om DU har fattat???

50 och soulja boy sätter han före snoop hahahaha

2008-05-23 12:34
Med hottest menar de ju rappare som är populara just nu, som spelas mycket på radio o tv. Rappare som även folk som inte lyssnar på hiphop vet vilka de är.

Lil wayne blev ju #1 förra året trots att han inte släppte ett skit typ, men han collabba med typ alla o därför spelades han överallt.

Även om jag inte själv lyssnar så mycket på kanye så ska han absorlut va med.

Däremot fattar jag inte hur andre 3000 kan vara med. vafan har han gjort. Jag är inte ett dugg fan av honom o kanske därför men ni får gärna ge exempel på grejer han gjort på sistone.

Sen fattar jag inte hur snoop kan ha så hög plasering. Skulle listan handla om skils så skulle han inte ens få vara bubblare. Och visst har han varit på tv ganska mycket men jag skulle ge högst #10.

Och var fan är 50 cent, the game, Soulja Boy?

Självklart förtjänar desa rappare högre plasering än t.ex. andre3000 och snoop dog. 50 cent har ju för fan varit på tv var annan dag. t.o.m. aftonhoran skrev om "beefen" mellan 50 o kanye. Jag hatar Soulja Boy, och tycker han är ett skämt men tror inte det är någon (speciellt inte i USA) som missat Soulja Boy-dansen. Klart som fan han ska vara med på listan över "the hottest mc's"
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra

2008-05-23 17:17
scarface 50 e på sjätte plats :Psss

2008-05-23 18:18
AY YO ALLA ÄR OÄKTA NIGGAS AY YO JAG REPPAR BARA UNDAGROUNDS SOM HOLLOWM YO

Suck.. Hur man än gör blir det som prinzen någon gång skrev

Real-Rapping MC skriver:
Fuh vem e detta, mane!!!! hur palar ni diskuterra, niggas bara softa fan. PEACE!

Keffat-Liv Fan No 1 skriver:
Varför går du in och skriver att du inte vet vem han är varje gång där är en tråd om prinzen?

Real-Rapping MC skriver: Shiiiet manen för ja hattar hans musick hann är inte real hiphop nadamean????

Keffat-Liv Fan No 1 skriver: Men hur kan du påstå att han inte är "real hiphop" om du inte har hört honom och inte vet vem det är?

Prinzen_rulez!! skriver:
hahaha. ja? hur kan du? nu får du förklara dej Real Rapping MC!

Flugan skriver: Dog han???

Real-Rapping MC skriver: Ajt chilla hur palar ni sita härr o skriva niggaz, ONE LUV!!! PEACE OUT!

Applicerat på relevant tråd.
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2008-05-24 00:40
haha men hjälp. är ni utvecklingsstörda eller? Hur kan man ens påstå att Krs one, Papoose, Saigon, talib kweli eller liknande mc har mer hype än någon av dom som Mtv valde ut till listan. Maaaan wigger Whoa is stuck in the 90's!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2008-05-24 12:48
Det är väl ingen som påstått att de har mer "hype"? Stuck in the 90s - det var en fin komplimang.

Men om de tär något som känns unket 90-tal och "Whoa" i ordets sämsta bemärkelse, så är de tju ordet "wigger". Vad hade det förresten i den här diskusisonen att göra?

2008-05-24 15:03
Stuck in the 90's - hittar jag den t-shirten köper jag den.

För övrigt ska Lord Finesse alltid vara med på topp tio.
http://www.toptensomething.blogg.se

2008-05-24 15:14
Kiss barn

2008-05-24 15:28
hahahahaha har märkt att alla whoaiter hejar på sina favoritrappare här

2008-05-25 13:01
BBKing P21
Aha ok men du glömde den.
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra