Nas- Hero (Nya singeln från "Nas")
http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.4997/title.nas-hero Första låten på länge som jag gillar från Nas.
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
Om jag ska vara ärlig så har jag väldigt svårt för Nas. "Got yourself a gun" och "Hate me now" är ärligttalat dom enda låtarna som har tilltalat mig, men det här är fan bland det fetaste jag hört på väldigt länge. Hoppas på en jävla hit nu!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mexiflexi: Har du ens lyssnat på Illmatic?
Hangaround
2008-06-07 01:22
haha vilket skräp. allvarligt. vad gör han?
Risig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Har du ens lyssnat på Illmatic?" Verkar vara standardfrågan som alltid skiljer dom äkta hiphoparna från dom som bara bluffar. Gillar man inte Illmatic så har man ingen rätt att säga att man tycker om hiphop111!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Skön delivery och känslan i reffen var skön...
är det bara jag som tycker Nas tappat sin relevans. Hans senase släpp som verkligen var intressant var ju typ stillmatic.
förövrigt var detta beatet verkligen hemskt dåligt
fett! älskar beatet
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Beatet är grymt bra. Polow da don!
nää fan lät för kommersiell å rnb acktig
Det här var RIKTIGT RIKTIGT JÄVLA DÅLIGT! Fattar inte ens vad ni förösker diskutera, vem som helst kan ju höra att det här e SKIT!
Ja de låter skit, som vanligt när det kommer från nas de senaste åren! Undrar om han kan överträffa sig själv och släpper en sämre platta än hhid den här gången. Varför tar han bara inte hjälp av någon grym producent som väljer beatsen åt han när han uppenbarligen inte kan göra det själv.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Producent
2008-06-07 12:15
haha inget att hänga i kwanzagranen precis... hade inte riktigt några förväntningar men det här var ändå långt under vad jag hade trott.. särskilt reffen :S
Det här var kass skit
http://duckdown82.tumblr.com/
Fyfan, va kasst beat! Hip-Hop Is Really Die. nas proved it. fuckin' wack garbage shit -En av kommentarerna i hiphopdx , han menar "dead"... & han har förfan rätt !
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Bailando bailando-beat ju hähä
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
Gillar man inte Illmatic så har man ingen rätt att säga att man tycker om hiphop111! Lite överdrivet, men ja i princip ;) Men då menar jag inte för att det är en untouchable classic utan för att Illmatic ÄR hip hop. Så jävla trött på folk som tror ortodoxa hiphopare bara vill vara underground och "real" för att ha någon slags status. Det här är inte hip hop. Det är rap, men inte hip hop. Period
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Det här är inte hip hop. Det är rap, men inte hip hop. Period härligt att ett alias på ett svenskt internetforum berättar för hela världen vad som är hiphop och vad som inte är hiphop.
mm.. hela världen.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Hehe, man märker verkligen kontrasten mellan dom som gärna lyssnar på det lite mer mainstream med club beats osv som väldigt lätt sätter sig i huvudet och dom som gärna lyssnar på sånt som gjordes back in the days, och det är en stor skillnad på Illmatic tiden och Nas nu för tiden.. Jag själv har Illmatic som kanske den bästa skivan som någonsinn gjorts, men jag är inte den som är den och jag gillar denna låten.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
man märker verkligen kontrasten mellan dom som gärna lyssnar på det lite mer mainstream med club beats osv som väldigt lätt sätter sig i huvudet och dom som gärna lyssnar på sånt som gjordes back in the days Fast man måste ju inte välja sida.. Jag lyssnar på allt. Inget är mer hiphop är något annat.. Det är oftast bara identitetssökande personer som vill vara en del av subkulturen som känner sånt..
Om Nas rappar över ett polka-beat så är fan även det hiphop..
Nej det måste man inte.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Jag har inte valt någon sida - Jag delar inte ens upp musik i mainstream och underground som svart och vitt. Däremot finns för mig, bra musik och dålig musik och ärligt talat jag diggar en hel del av sånt som spelas på MTV. Iof tyckte jag den här var riktigt usel, men det känns som en annan diskussion än om det är hip hop eller inte. Måste man vara italiensk konstvetare för att kunna påstå att en Da Vinchi-målning är mer konst än en reklamaffisch? Och nej.. om Nas rappar på ett polka beat vore det inte hip hop haha. Rap men inte hip hip.
Och nej.. om Nas rappar på ett polka beat vore det inte hip hop haha. Rap men inte hip hip. vilka ingredienser måste finnas med för att det ska kallas hiphop då?
räcker det inte med att världens största hiphop-legend rappar och själv kallar det hiphop? för jag har svårt för att tro att nas skulle påstå att det här är nåt annat än hiphop..
Hip Hop is dead.. Jag tror faktiskt inte han själv skulle påstå att den här låten verkligen är är hip hop. Men vad vet jag? Vad vet du?
kan du inte börja med att säga vad som krävs för att en låt ska kallas för hiphop?
vad krävs för att en tavla ska kallas konst?
det finns inga gränser för vad som får kallas konst.. så there u have it.. men eftersom du så bestämt säger att detta inte är hiphop så tycker jag att du kan förklara dig istället för att ställa massa motfrågor..
men kom igen.. vilka ingredienser som behövs? blir bara luddigt om man skulle försöka svara på det, men vad sägs om några deciliter av hip hopens grundpelare funk och soul, lite texter som uttrycker något snarare än att spegla den stora hjärndöda massans ytlighet och prov på musikaliska färdigheter? Tyckte min motfråga sammanfattade min poäng rätt bra dock. Går ju inte att peka ut dom exakta detaljerna som gör något till vad det är, när vi pratar om något så brett som musik eller konst. Jag drar paraleller till reklam eftersom det är samma uttrycksform som konst. En klar skillnad mellan riktig hip hop och inte riktig hip hop är väl när låten är gjord i endast syfte att tjäna pengar. Som reklam. Som den här. Går bort från de fundamentala i hip hop och anpassar det hela så mycket som möljigt till hett-just-nu-mallen . DÅ kan det inte vara hip hop enligt mig. Och finns det verkligen inga gränser för vad som får kallas konst? Jag tror inte nån skulle hålla med om att det är konst om jag klistrar några frimärken på en colaburk. Vi kan dra ännu fler paraleller. Mcdonalds är jättegott för uppenbarligen finns det många gillar det. Men inte fan är det riktig kok-konst. Ett trick för att dra in pengar.
skön låt... öppna upp era ögon gott folk!
lite texter som uttrycker något snarare än att spegla den stora hjärndöda massans ytlighet och prov på musikaliska färdigheter? Aha.. Du menar som i stil med klassiska hiphop-låtar som Run DMC's "My Adidas" då eller?
För den klassar du väl ändå som hiphop?
Ne, finns ingen anledning till att svara med ett långt inlägg.. vi tycker olika helt enkelt..
jag tycker jeezy är lika mycket hiphop som anders från sundsvall som säljer kassetband-mixtapes från sin ryggsäck liksom..
Tycker den här snubben sammanfattar låten rätt bra..The thing I like most about the track is that its very contemporary "in the moment" production, which gives it a very fresh and current sound...but its still very much a traditional nas song...I don't think anything was compromised...I'm a huge nas fan, but I'm not gonna handcuff him with the expectation that every single solitary thing he does has to be exactly like and sound like stuff he did 13 years ago...nothing about people like Polow Da Don and DJ Khaled producing for Nas is "run of the mill"...in fact its the very opposite, and infinitely more interesting than LES and Salaam Remi producing every single track...all of this seems like deja vu to me, as similar cries were made when he started with the current hitmakers of the day when he made songs like If I Ruled the World, Street Dreams, and Hate Me now...and despite criticisms from certain more restrictive crowds, many of those songs went on to become signature songs in his catalog
Aha.. Du menar som i stil med klassiska hiphop-låtar som Run DMC's "My Adidas" då eller? För den klassar du väl ändå som hiphop? Du menar att det ar ytligt for att dom rappar om sina klader? Det var atminstone nyskapande pa den tiden, men det ar faktiskt sa att laten aven handlar om att som fattig och svart, ta sig upp i samhallet, komma ut i varlden och na ut till folk. Och sen finns det ironiskt nog en rad som gar "Me and my adidas do the illest things / We like to stomp out pimps with diamond rings". Undra om nagon pa den tiden kunde forutspa att hiphopen 20 ar senare skulle bli allmant kand som nagon slags ytlig hallickkultur :)
bläää
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
t om jag måste erkänna att detta inte var bra...har tappat mycket tro på hans nya skiva..hoppas så att den blir bra trotts allt för övrigt så är man dum i huvudet om man tycker Hiphop is dead var kass
JKIBMM
tråkigt beat, grymma verser.
Nas nu för tiden väljer så jävla kontiga beat att använda och framför sig på ett konstigt sett.. han måste fatta att, för att sälja album måste han göra "hit låtar" också inte bara budskap i alla låtar till tråkiga beats.. han har valt en konstig väl att gå inte bara i detta album utan en lång tid nu.. fårvånar mig inte om han inte alls säljer så bra, han måste som sagt ha någon låt som alla småkids kan sjunga med i eller digga för att sälja.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Hip Hop is dead är ju ett bra album, fan snackar ni om...
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
Fet låt! ni som tycker den är keff kan ju sitta där på eran lokalpub och sälja era kassetband och vara äkta...
"Gillar man inte Illmatic så har man ingen rätt att säga att man tycker om hiphop111!" Exakt.
Jag gillar detta. Låter inte alls som en nas-låt, det är precis det jag gillar med låten. Skönt att man kan testa lite andra stilar och ändå leverera fet musik.
Låten är ju ändå rätt schysst.., inte super bra kanske, men den funkar ju helt klart! Folk har för höga förhoppningar, ta det för vad det är istället!
Tycker det var en fruktansvärt fet liten sak det här, lite tråkigt med RnB bruden som sjunger ref bara, men vilket beat!
Legion=sötast
Vem har sagt att Hip Hip Is Dead är kass?
vafan är det här då? hör juh hemma på "the voice" med darin och dom andra...han har fort. kvar sitt feeeeta flow men låten i helhet, fan med.....
BAHA!
Men skärp er. Släpp ner ryggsäckarna och njut av kreativ hiphop. Det är en fantastisk låt, boom-bap eller inte.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus