Ni som hatar Lil Wayne

Utländsk Hiphop - Allmänt

Ni som hatar Lil Wayne

Jag tänker inte ens säga nått, bara kolla på filmen:

KLICK

Som avslutning tänker jag dock skriva, den som inte har införskaffat The Carter 3 än, gör det got damn.

MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Jag är helt övertygad, tack så hjärtligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Glad att kunna hjäpa dig hitta en upplyst stig i den djungel vi kallar hiphop...

__

Jävligt skönt att Weezy trots en hel del mindre angenäma verser på mixtapes och remixer innan The Carter 3 steppade upp sitt game och släppte årets platta hittils.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
tycker han e skitgrym, men eftersom att detta bara e ett gäng commercial horor till whoa befolkningen säger det tyvärr ingenting
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa
vafan lil wayne ÄR skitgrym! fattar inte varför folk har så svårt för han, jag menar det är inte alls bara bling bling rap... han har även lyrics som verkligen förmedlar något lyssna på "tie my hands" från nya skivan tex

weeezy! han röst och flow är origanal:)
ursäkta, vem tog bort mitt inlägg?

"The greatest rapper of all time"
JKIBMM
Kitti

Vem citerar du?
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
Wayne har kallat sig för det ett par gånger och jag tycker det är lite komiskt :)
JKIBMM

Weezy är komisk och skön att lyssna på men "The greatest rapper of all time" är lite att ta i . Tycker han har varit jävligt lam nu sista tiden . Kändes som om han tyckte att han inte behövde leverara nåt mer bara för att han redan har bevisat hur grym han är.

Men tummen upp för Carter III =) !
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
If famous people like it just has to be good!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

Alltså, av vad jag har hört så har snubben inte ens varit medioker. Visst, ska man jämföra med rappen som är populär så kanske man skulle kunna tycka att han är någorlunda bra. Jag vill inte starta nån hetlevrad disskusion nu men skulle inte nån kunna lägga upp nån vers (text, audio, youtube whatever) där ni tycker att han verkligen är som bäst?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men angående videon, vad bevisar den egentligen? Att kändisarna också bara lyssnar på det som är populärt tycker jag det verkar som. Sen, visst tycker ju vissa att om nåt är populärt så är det ett bevis på att det är bra, men det behöver vi inte disskutera om för det kommer inte leda någon vart.
Hade gärna klippt ihop lite verser där jag anser att han är i sitt esse, men vet inte vad man får lägga upp utan att man blir bannad från whoa.

Det jag gillar med Wayne är att han inte liknar någon annan, varken när det gäller röst, delivery, flow eller textförfattande.

Men Funkenteller, ta dig en lyssning på The Carter 3 om du har en timme över någon dag, det kan jag tipsa om iaf.
Manager

2008-07-05 11:44
Haha, vad förvånad man blir av att se Funkenteller här :P
Redline!
haha ja efter detta videoklippet förändrade jag mig helt, diggar lil wayne som fan nu.
Så bara för att kända folk gillar ska jag gilla det?

Jag säger inte att lil Wayne suger, men jag hatar verkligen hans röst! Om ni gillar den, fine with me, men jag tycker att han låter så krystad och gnällig. Men hans texter lyser igenom ibland faktist, "Tie My Hands" var fet fan!
Och dessutom lyssnade jag på hans skiva och hörde två-tre låtar jag ska spara fast jag inte gillar honom, så suger gör han inte.

Offtopic:
The carter I var ett masterpiece!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Im me är den bästa låten jag hört med honom, den är grym men han är inget specielt, allså visst låtarna som listas ovan är väll bra men liksom att jämföra dom med låtar som jay-Z, nas, ice cube osv gjort är ju patetiskt i min mening.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
tycker att han pendlar mellan att vara hyffsat tröttsam till att vara riktigt skön. jag tycker inte att han är en dålig rappare men jag tycker inte heller att han är fantastisk...

tycker att han har en jävligt skön röst, men som så mycket annat så verkar det vara hate it or love it som gäller på den punkten

Jag tycker han e skitkass! Fattar inte hur han kan vara så populär...

Dr.Octagon X26

Vadårå? Läs rubriken igen så kanske du hajar...
Manager

2008-07-05 14:08
Läs min :P så kanske du hajar....
Redline!
Har lyssnat igenom alla länkar som R0feman la upp. Innan hatade jag Wayne riktigt mycket, nu ogillar jag bara honom. så han har vuxit lite i mina ögon, men jag förstår fortfarande inte varför snubben fått så mycket publicitet..

Dr.Octagon X26

Hehe, läs min hand *knyter näven och höjer mittenfingret* assface!
Missade din lilla lipande smiley där, my bad...
Jag har inte ens orkar ladda ner lil wayns nya album, frågan är om den är värd att ladda ner?? någon?.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Sluta försvara wacka rappare med "dom rappar inte bara om blingbling". För tusende gången: för de flesta av oss handlar inte hiphop bara om texter. Li'l Wayne skulle kuna ha Rakims texter, jag skulle ändå inte lyssna på honom eftersom han är en wack jävla rappare.

Och den som sa nånting om kommersiell (med nåt c i) häruppe: Vad tror du egentligen ordet kommersiell betyder? Slå upp det i en ordbok så kommer det att finnas en bild av den lilla tönten med dom fula tatueringarna. Eller tror du Hollywood-pajsarna i filmen har honom i sin "CD-spelare" för han är så jävla underground?
"Marx lära är allsmäktig, därför att den är sann" - V.I. Lenin
Öhm.. Skitdumt. Vem bryr sig egentligen om vad alla de där snubbarna lyssnar på. Och vem fan bryr sig om vad Shawty Lo har att säga?

Lil Wayne kan ju vara lika dålig för det.
"Ice cold liqour, the way I like it. Reminds me of Siberia.."
JohnJohansson - Såna som du som gör att hiphop inte säljer längre.
Nej hiphop säljer ju inte alls. Särskilt inte Lil Wayne.
"Ice cold liqour, the way I like it. Reminds me of Siberia.."
Soul_Survivor_II: Skulle igentligen inte lägga mig i debatten, men va fan. Jag brukar följa din blogg och jag har ALDRIG sett dig skriva ett ord om en söderrappare. Lyssnar du på något som inte är från New York? Som jag har förstått det så tycker inte du om hans nasala flow eller att han har lite mer melodi i sina beats. Men när dina favorit rappare hyllar han så borde du faktiskt sätta dig ner och gå igenom hans skivor. I varje fall youtube länkarna jag la upp.

Som Bun B säger: back in the days all you did was doubt us, now south is in the house and you can´t do nothing about it

På tal om södern så är Traes nya singel jävligt fet.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
jag älskar Weezy, så jag struntar i att kolla på filmen
Breman - Hiphop överlag, nej. Inte om man jämför med för några år sen. Weezy är ett av relativt få undantag.
det här känns ju som en tråd som förtjänar att bli borttagen illa kvickt.
R0feman:

Jag brukar följa din blogg och jag har ALDRIG sett dig skriva ett ord om en söderrappare.

Kul att du brukar följa min blog. Lyssnar jag på hiphop som inte är från New York? Japp. Definitivt. Lustig nog mestadels från typ Jersey, Boston och Philly dock, så vi snackar ju fortfarande östkust. Och 90% av det jag lyssnar på är nog från NYC, eller iaf NY State.

Men jag har även ett gott öra till övers för exempelvis Ice Cube, 2Pac fram till och med -95 ungefär, gamla grejer med Geto Boys, PUTS, första J5, låtar med K-Otix, Massinfluence, Little Brother, Jay-Dee, Dres tidiga sologrejer, Lone Catalysts, Mad Skillz, Eminem innan han vart sellout osv osv osv Så rent geografiskt täcker jag större delen av kartan. Folk som gör bra hiphop finns överallt. Bara det att så fort någon gör truskool hiphop enligt det traditionella receptet kallar man det "New York".

Sjysst iofs, som en homage. Men det behöver ju inte vara från New York. Däremot har du helt rätt i att jag hatar 99% av allt som kallas "Dirty South". Som alla andra har jag väl nån låt av Juvenile här och nån låt av Outkast där som jag tycker var helt OK. Men även dessa låtar tycker jag ofta har extremt lite med hiphop att göra egentligen. Skulle jag blogga om dem? Nej, lika lite som jag skulle skriva på HEADNOD om en bra symfoni jag lyssnar på eller en skön Beatles-låt. Bloggen heter HEADNOD för att den handlar om traditionsenlig Truskool enligt "konstens alla regler".

Det jag är emot är hela den här idén om att vilken musik unga svarta män än ägnar sig åt ska man klistra etiketten "hiphop" på den och anta att fok som gillar hiphop ska gilla den. Visst på ett sätt är allt samma genre, men då kan vi lika gärna kalla alltihop blues, jazz eller pop. Bara föratt man gillar Rakim och EPMD är oddsen inte särskilt stora att man ska gilla Li´l Wayne eller någon annan skojig "Hot Boy" från södern.

Vill dom kalla sig entertainers for the kids, så visst. I´m not gonna hate. Men det är inte hiphop för mig och när Wayne claimar GOAT, underförstått G "MC" OAT vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Då tar jag mig rätten att hata. Och då får man höra att man inte har rätt att uttala sig för man är en 30 year old white man från Sverige (inte av dig, men av andra härinne). Jag tar mig dock rätten att med mina tjugo års erfarenhet av hiphop bestämma "what's hiphop to me" även om whoa-kidsen anser att en 8-åring från New Orleans har mer att säga till om, enbart pga sin hudfärg.

Som jag har förstått det så tycker inte du om hans nasala flow eller att han har lite mer melodi i sina beats

Jag ogillar inte just att han är nasal utan mer att han i mina öron inte kan rappa för fem öre. Ledsen om det gör mig till en true playa hata - men det är exakt så det låter för mig. Sadat X är nasal och hur grym som helst. För han har flow, kadenser, rimscheman och rappar. Jag vetefan vad Wayne gör. Du tycker han rappar, jag tycker han gnäller. Jag har inget alls emot melodier i beats, jag älskar t.ex. Ghostface soulsamplingar. Jag tycker dock inte att melodi är ett måste i hiphop. De flesta av mina favoritbeats handlar mest om breaks, melodiska eller ej, och trummor. Det jag ogillar är synthbeats, plastiga popbeats och beats som inte ens bygger på samplingar. Där går gränsen för mig. Jag säger inte att alla behöver hålla med, men om det inte ens bygger på breaks och samplingar, vad gör det då till hiphop???

Men när dina favorit rappare hyllar han så borde du faktiskt sätta dig ner och gå igenom hans skivor. I varje fall youtube länkarna jag la upp

Hade missat att Rakim, KRS, Finesse, Sadat, Puba osv "hyllat" Wayne? Menar du at Jay hade en låt med honom? Det är den sämsta Jay-Z låt jag nånsin hört. Jag tippar att jag hört 20 låtar av Wayne nu (om man räknar bort alla gamla HOt Boysgrejer och sånt, men från senaste svängen i hans karirär). Samtliga har varit skrattretande dåliga. Inte ens "bra för att vara popskräp", så efter ett tag slutar man lyssna...finns en miljon rappare jag skulle kunna försöka "sätta mig in i". Wayne är inte en av de första tusen på lsitan pga skiten jag hört med honom hittills.

Som Bun B säger: back in the days all you did was doubt us, now south is in the house and you can´t do nothing about it

Absolut. Han har ju rätt. Dom dominerar ju radion, nerladdningarna och skivförsäljningen. I can't do nothing about it. Men jag måste inte gilla det. När har den bästa hiphoppen nånsin varit den som säljer bäst? Aldrig. Och när Rakim och KRS och grabbarna verkligen var kungarna av hiphop var hiphop ett extremt begränsat fenomen. PRecis som alla andra genre så har "hiphoppen" om vi nu kallar dirty south musiuken för det, tappat sin själ genom att försöka appellera så jävla universellt. Jag anser att hiphoppen var som allra bäst när den lät folk komma till hiphop i stället för att vara så ängslig och poppig.

Jag förstår VERKLIGEN människor som vill sälja mycket skivor, bli rika, försörja sin familj osv Jag har inget emot de här PERSONERNA, men jag tar mig fortfarande rätten att peka på kejsarens nya kläder och säga loud and proud att Lil WAynes musik verkligen, verkligen, verkligen suger.
det är ju rimscheman som är hela grejen med Weezy.

soul survivor: du pumpar necro i din bil va? haha
Manager

2008-07-05 17:11
nah han pumpar papoose, kungen av dåliga punchlines. lil wayne e inge vidare på det heller, men jag gillar hela grejen runt wayne.. hans energi, rimschema, delivery osv..
.. texter - not so much.
/ Deedz.
www.jewoit.se www.youtube.com/user/JewoitEntertainment
http://jewoit.tumblr.com/ & http://www.facebook.com/jewoit
snut: har ingen bil, gillar inte Necro. Eller jag gillar många av Necros beats, men definitivt inte hans rap. Känns dock itne som Necros beats har tillräckligt med bas för bilåkning. Hade jag en bil skulle jag nog pumpa Sittin On Chrome med Masta Ace, Theodore Unit, Marley Marl, PeteStrumentals, Terminator X...och Springsteen förstås.
Oh yeah, mkt av Pap skulle nog göra sig bra också! Ride Out liksom. Destiny. Bang Bang! Wow.
tur att vi har andra som säger vad man ska lyssna på och inte lyssna på. det är tur det. jag menar, varför ska man behöva bestämma nåt själv när andra kan göra det åt en? OCH, smaken är som baken. att folk aldrig lär sig...
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>
Qlogmen: SS2 har inte sagt vad du ska lyssna på, han säger vad som är hiphop i hans ögon.

Sen kan ni ju tanka hem "A billie" mixtapet så ska ni få se att Jadakiss, Papoose, Cassidy, Faboulus och Jay-z kör av han på det där beatet. Best rapper alive? Nej, inte om fem andra av dagens rappare kör över han totalt.

Jag avskyr Wayne, jag avskyr hans sätt att rappa på, jag avskyr hans pengasinne som gjort att han tryckt ut 500 miljarder mixtapes och skräp för att trappa upp förväntningarna (vilket jävla ekonomiskt mastermind).
Jag avskyr att han är så jävla ful och låter som ett mongo.

Även om Pharoahe Monch skulle ställa sig på sina knän och tillbe Lil Wayne skulle jag inte tycka bättre om honom.

Jag fattar fan inte hur han kan ha haussats så mycket, han är i bästa fall medioker som rappare och ändå så lyckas han, troligtvis för att han är så djävulskt smart.

Men jag tänker inte propsa på att alla andra ska tycka som mig, det räcker med att jag får spy lite galla på killen då och då.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Producent

2008-07-05 18:41
en tråd full av HATAAAAAAAAAZZZZZZZZZZ hahahhahahhaha and JEALOUSYYYYYYYYYY hahahahhahaa
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
Bara för att några lirare som skapar ännu sämre produkter än Lil' Wayne lyssnar på honom så ska jag också göra det?
Eller är det för att många människor över lag gör det?
Betyder det att jag egentligen borde lyssna på ABBA och Britney Spears med?

Lyssna på vad ni vill och propsa gärna för det, men detta är det sämsta argumentet som finns när det kommer till musik/konst/kultur.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Word 2 Eccan
vem har sagt att du ska lyssna för att många andra gör det?
Hörde något rykte att det kommer en dokumentär/film om weezy? stämmer? fakta?
Lil Wayne ligger rätt i tiden. Han omger sig med driftigt folk. Han ser ut som en sagofigur som bor under en stubbe... å tjejerna älskar det. Har har helt klart talang är extremt duktig på delivery. Orginell röst! Jag förstår att folk diggar shiten...
Crime Pays, ask the Rothschilds!