[CD] ECA - Prison Planet (w Celph Titled, Termanology, Apathy, Slaine)

Utländsk Hiphop - Allmänt

[CD] ECA - Prison Planet (w Celph Titled, Termanology, Apathy, Slaine)

East Coast Avengers - Prison Planet

Tracklist:

01. Prison Planet (feat. Freddie Foxxx) 04:13
02. Show & Prove 03:33
03. Vengeance (feat. Termanology & Apathy) 04:31
04. Win / Win Situation 03:22
05. Kill Bill O’Reilly 06:45
06. Too Much To Ask 03:35
07. East Coast Overdose (feat. Celph Titled & Statik Selektah) 04:34
08. A Valiant Effort 03:03
09. Let It Knock 03:18
10. Torture Rack 03:35
11. Riot Act (feat. King Magnetic) 04:31
12. Hey America 03:15
13. The Trouble With Motorcades 04:22
14. Avengers Assemble 04:13
15. Lady Liberty (feat. Slaine) 04:10
16. Clean Conscience 04:21

Finns ute på nätet nu, skivan släpps 07/10/08.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech
Finns det nån prodlista ?
Riktigt bra skiva måste jag säga....denna kommer jag nog t om köpa
JKIBMM
Årets skiva enligt mig.. Helt galet bra rapp. De flesta beatsen är riktigt bra med.

Btw Rapping, DC (producern i gruppen) står för alla beats på skivan.
Galet, galet bra.

Dc the midi alien står för alla beats, japp.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Rapparna i East Coast Avengers är Esoteric och Trademarc btw, och det här är helt klart årets bästa släpp
har aldrig pallat esoteric på rappen, men låtarna med ap o celph e jag sugen på att lyssna på

Årets bästa släpp?!

Knappast! Så jävla bra är den inte så att den kan utmärkas till årets bästa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, nämn ett bättre album då? Det handlar om personliga åsikter men nej, inget annat album har lika bra teman på låtarna, lika bra texter (båda innehålls-och teknikmässigt). Möjligtvis har något album bättre beats, men knappt det.
Elzhi - The Preface
Reks - Grey Hairs

Vill du ha fler? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En platta med Esoteric = årets album? (OK!)

soulamazin, jaja, alla kan inte gilla samma sak.

Jag gillar uppenbarligen klokt innehåll, bra utförelse och sanslöst bra beats medans du gillar astråkiga rappare med noll karisma och värdelösa beats. Fair enough.
App:

astråkiga rappare utan klokt innehåll,noll karisma och värdelösa beats skall då alltså vara Reks eller?, (OK!) homie!

Eller Elzhi för den delen.
App:

Jag hoppas det där var något som bara flög ur dig. Om det där skulle vara särskilt genomtänkt sagt så tycker jag du misslyckades. Reks och Elzhi har båda kloka innehåll, karisma och grymma beats!

Tänk över dina argument en gång till. :)
soulmazin, nej, Reks - Grey Hairs är inte bättre. Visserligen galet bra beats, men i resten är inte lika bra. The Preface är väl den enda skivan som är likvärdig Prison Planet iaf..
Det sköna med skivan är helt klart budskapen...skulle nog vilja säga att detta är årets politiska skiva tillsammans med Techs mixtape/album
JKIBMM
Vi står oenade där då :)
yeah :) ......fast måste ändå medge att det inte är en bra skiva rakt igenom..majoriteten av spåren gillar jag (t ex Lady Liberty, Kill Bill O´riley, Vengance och framförallt Too much to ask) men det är dessa spår som drar upp skivan från ok till riktigt bra enligt mitt tycke :)
JKIBMM
utan att ha lyssnat alldels fölr mkt på denna platta så måste jag säga att jag gillar den skarpt.

osäkert om den hamnar högre eller lägre än esoteric vs. japan på årsbästalistan i detta läge dock.
meh!
Tha Trademarc är ju f.ö John Cena (WWE)s kusin, och gjorde ju bland annat Kurt Angel's theme i TNA samt deltog aktivt i ett par angels där, och näe hur mycket man än försöker höja detta till skyarna så känns det inte speciellt hett, Esoteric förblir killen som tagit sig in i Demigodz för att hans farsa har djupa fickor, och för att dom är buddies.

naero, vad har du för källa till dina uttalanden gällande Esoteric?
Inte så att han är en nobody som tagit sig in i industrin genom betalning
eller demigodz, för den delen.
App:

Källa?, det var en subjektiv åsikt, då jag tycker Esoteric är helt värdelös, att han kommer från goda förhållanden är ingen hemlighet dock direkt.
vad har det med saken att göra? Esoteric gör bra grejer oavsett om han är under- eller överklass
JKIBMM
Det är inte en "subjektiv åsikt" att påstå att Esoteric är "killen som tagit sig in i Demigodz för att hans farsa har djupa fickor, och för att dom är buddies."
Att Esoteric sen hållit på med musik i snart 16 år och är en av de fem originalmedlemmarna av aotp är ju ytterligare ett bevis på hur jävla dålig han är, eller hur?
Fattar inte vad du får att hans farsa har "djupa fickor" ifrån heller, tjänar man så förbannat mycket som engelskalärare?
...tjaaaow..ifall han är engelska lärare på en bra skola så lär han ha det bra :) läraryrket är bra mycket högre status på i många andra länder
JKIBMM
Herregud.. Esoteric är en bra MC, att påstå annat vore minst sagt dumt. Han har ett riktigt bra flow varvat med rimscheman och punchlines som framställer de flesta rappare som dåliga.

Sen är det ju en smaksak om man gillar att lyssna på honom, men bra det är han.