Doom kommenterar sina spelningar

Utländsk Hiphop - Allmänt

Doom kommenterar sina spelningar

I nya Waxpoetics finns det en lång intervju med MF Doom där de ber honom kommentera alla rykten om att någon/några andra skulle giga åt honom. Där säger han att det är skitsnack alltihop och att han på grund av "some healthy shit" har han gått ner 59 pounds (vet inte hur mycket det motsvarar i kilo).

Jag tror inte den finns uppe på internet, vill ni läsa den får ni helt enkelt ta o köpa den :)

Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Taskigt om det var han och alla buade ut honom ändå.
Ps. Just remember all caps when you spell the man name...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jo, jag vet men jag tycker om att gå emot strömmen och sen är det för jobbigt att hålla ner shift eller trycka på caps lock :P

Han ska tydligen också vara nästintill klar med sitt nya album Born into this också enligt artikeln.
Poet

2008-10-14 19:40
Lite väl sent att komma med ett svar på dom här anklagelserna nu, var väl under sommaren dessa gig utfördes, så han måste ha haft gott om tid på sig att besvara kritiken tidigare?
Känns på något sätt att han drog en scam, trodde att det inte skulle göra så mycket när folk kom på det, men sedan märkte att folk fortfatande var sura efter att det gått ett tag, och då bestämde sig för att försöka släta över det med någon halvtrovärdig låtsasförklaring.
- E D T D E?
- T? D E D D E!
http://arspedia.org/wiki/T
Känslan av att han skiter i vad folk tycker om honom är ganska påtaglig när man läser intervjun ;)
Poet

2008-10-14 19:55
Det är ju också en "cool" attityd att ha som artist.
- E D T D E?
- T? D E D D E!
http://arspedia.org/wiki/T
Om man tänker på varför han aldrig har gått ut med en kommentar förens en tidning frågor honom direkt om det alltså.
Moderator

2008-10-14 20:28
"Jag gick ner 25 kilo, så därför protesterade jag inte när folk sa att jag skckade stand ins på spelningarna"? Men snälla...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
jag har hört att han gjort så långt innan i sommar, va några år sen jag hörde dessa rykten

Mabande P31

Jag tror att han syftade på varför folk trodde att det inte var han på scenen. För att han skulle ha magrat liksom.

Jag läsde igenom den en gång till nu och han är faktiskt ganska luddig när han kommenterar det, först säger han att det bara är ett rykte och sen så säger han att det inte är omöjligt att han skulle kunna göra en sån sak: "But... I will say this: You never know what to expect. I'll fuck around with a nigga head" och vidare om att folk är så fokuserade på hur det ska se ut på scenen och inte hur det låter.

Det är möjligt att mina engelskakunskaper är lite bristfälliga och att jag har misstolkat vissa saker.
Kan det vara en sån där grej där vi aldrig kommer att få reda på vad som egentligen hände :)
Sorry citatet var inte riktigt rätt, så ska det se ut

But.... I will say this: you never know what to expect. I'll fuck around and do some shit like that, just to fuck around with a nigga head
There are claims of imposters DOOMs wearing the mask and doing shows for you.
That's intresting. I'll say this: I've been rhyming on the microphone professionally for tweny years, out there when Big Daddy Kane was there. I was doing big-ass stadiums when Pac was in the digital Underground - Latifah, 3rd Bass, De La, KMD. On the microphone, for hours every night, busting my ass since I was, like, eighteen. It never ended. If it wasn't the stage, it was on the street, battling or whatever in the 90's when there was no deals. And I'm still doin' it, to the point where I'm now thirty-seven.

Last year I did some show, wrecked it, girls climbing up onstage and shit - that was the first time that happened - but we was rocking, right? Somebody from the label was going to be there. I was like, "Cool, he saw the show, and it was wrecked." Next couple of days I speack to him, and he was like, "Good show, but a lot of people are saying it wasn't you!" I'm like, "All right, every show I do, motherfuckers start saying that: 'Was it really him?' " I lost fifty nine pounds last year on some healthy shit, and I'm out there busting my ass, and niggas is still saying that shit? Niggas is caught up in the character part. But - I will say this: you never know what to expect. I'll fuck around and do some shit like that, just to fuck around with a nigga head.

'Cause I'm like this: it's music, I'm doing the shows; the stage is my canvas; I'll put whatever up there for the visible eye. But it's music, for listening to. Looking at it has nothing to do with what it sounds like. A blind person could be at the show and feel it clearly, but don't see nothing of it. Don't matter what the shit look like. Look, was niggas rockin' or was niggas rockin'? See, I'm snapping niggas out of it. I might change my mind and want to retire from that part. I'm not sweating my ass out onstage no more. I've spit hundreds of thousands of lyrics, time and time again. Maybe I'll take a break, or maybe never come back. That's my choosing as an artist. And it's the choosing to criticize it too. But that's my other job - to snap niggas out of it.
Intressant. Visst vill jag tro på DOOM, och visst vill jag tro att han tala sanning och det är väl svårt att bevisa att det inte var han på scenerna, men det som stör mig är det här:

As explained by John Robinson and C-Rayz Walz, live lip-syncing and impostor-sending dating back to Rock The Bells in NYC (July 29, 2007) has been orchestrated by Dumile as both a marketing mechanism and a basis for understanding his new album."

Det här stod visserligen på Wiki, och är nu borta, men jag minns att jag kollade upp källan som angavs där och den verkade då¨väldigt trovärdig. Har för mig det var en intrevju på Underground Hip Hop.

Enligt Stones Throw hade ju Doom problem med hjärtat härom året, så jag tvivlar inte på att killen har blivit tvungen att tappa några pounds.
För mig som är ett fan som bor i sverige garvar jag bara åt hela scenariot.
Vi som bor här kommer ändå aldrig att få se honom på en scen i Sverige eftersom han sitter i samma rävsax som Slick Rick (brittisk medborgare som inte får lämna landet.
Hoppas bara att Doom fortsätter att pumpa ut övergrym hiphop för alla oss fans.
DOOMPOSTOR
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
det ser absolut inte ut som doom på den videoklippet..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det ser absolut inte ut som doom på den videoklippet..
Vad är det som inte ser ut som DOOM? Svårt att se när han har mask. Skulle väl vara längden man kan gå på.

längden och kroppstyp säger mycket för mig
Men om han gått ner mycket, pga av sjukdom är det inte svårt att avgöra kroppstypen då? Finns det några bilder på mannen efter viktfallet?

Dock så är det väl detssutom så att på Rockk The Bells, så kommer det röst som från micen trots att micen är långt ifrån munnen. fishy...

som sagt kroppstyp och hur han rör sig på scen, kroppspråk, dock vet jag inte om han skulle ljuga om att det var han och ingen annan på scenen, vore dumt om det visade sig vara motsatsen.
Framförallt är det ju playback så argumentet om att det skulle vara musiken som skulle stå i förgrunden är ju bara bull. Ska folk pröjsa 50 $ för att få stå i flock o lyssna på en skiva de flesta förmodligen hört ett par ggr tidigare utan att behöva känna sig som en kollektiv svettluktande klump. Han är trött på att göra spelningar, han har varit sjuk. Shure, men sluta låtsas göra spelningar o få betalt för dem då. Can't have the cake and eat it to type ish.
/KG BOOM
word!

Grass P31 vad är det här med att han inte får lämna landet?
http:www.soundcloud.com/2childish2
http://www.youtube.com/2childish2
Doom är brittisk medborgare vilket gör det svårt att lämna landet post 9/11.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass