I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med att IDENTIFIERA låt!

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2009-02-06 17:12

Hjälp med att IDENTIFIERA låt!

Tjena!

Igår när jag satt i bilen med min pappa, så spelade dem en jävligt fet låt på en regional radiostation.
Problemet är att min pappa och jag hade ett rätt allvarligt samtal just då, så jag kunde inte ta mig friheten att höja volymen för att höra texten, för att sen kunna googla. Så det ända jag har att gå på är två detaljer.

Jag tyckte det lät som Jay Z på rappen. Men det som fånga mitt intresse mest var instrumentalen. Den var väldigt enkel och bestod av en samplad upp-choppad röst som upprepade samma mening i en loop (kvinnlig röst), och sen slutade låten med att den här samplade rösten avslutade meningen som under beatets gång hela tiden gick på repeat.

Jag vet att detta är en jävligt difus beskrivning, men kan tyvärr inte beskriva den bättre då den låga volymen och snacket med farsan hindrade mig från att snappa upp fler detaljer. Jag hoppas att nån kan känna igen dessa små ledtrådar och komma med förslag!

Tack på förhand!

PS: Var inte rädd för att låta ideerna flöda, vill väldigt gärna hitta låten.