I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lil Wayne och Hot Boys

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-04-21 23:08

Lil Wayne och Hot Boys

Lil Weezy har sammankallat gänget från N’awlins grabbarna med gold grills and matching chains…the Hot Boys

http://klubbatmosphere.blogspot.com/2009/04/lil-wayne-och-hot-boys.html

If you have the desire to experience something that is original Hip-Hop, Soul, R&B and Mashups then Ladies & Gents your dreams have now been fulfilled. Nextonstage.se have the privilege to present: http://urbanconnect.wordpress.com/
Manager

2009-04-22 00:12
Det låg en låt på B.G.s myspace ett tag sedan med Wayne och Juve som featuring.

Sitter inte Turk fortfarande?
Redline!

2009-04-22 08:37
Turk satt iaf senast det här var uppe. Det är väl därför dom inte kallar låtarna för hotboyz låtar? Tror det kan bli bra om dom kommer till skott.

Annars så är B.G platta Life after cashmoney records helt briljant. B.G är en så fruktansvärt underskattad rappare.

Baby Gangsta!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2009-04-22 08:39
Sen har väl det här ryktet cirkulerat i typ två (?) år
Manager

2009-04-22 10:06
ROfeman: Känns iofs. som att man kan klara sig utan Turk på micken. B.G. är en av mina favoritrappare förövrigt :)
Redline!
Producent

2009-04-22 22:20
det hade varit jävligt intressant att se ifall de faktiskt lyckas att få ihop en bra hot boyz platta igen, men BG och juve har ju varit på ond fot med Birdman (och antagligen slim också) ganska länge.. Om man inte räknar albumet som cash money släppte, men juve sa ju själv att han gjorde för the money..

Men det ska som sagt bli kul att se om dom mot förmodan lyckas göra en platta eller nåt. Men iom att weezy har blivit så stor så är väl dom andra sugna på att sko sig på det kan jag tippa på..

Frågan ju då hur det blir med Turk, nån som vet när han kommer ut?
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2009-04-22 22:27
Låtarna man har hört har ändå hållt en relativt hög standard för att vara enskilda mp3or vilket inte betyder att det inte är ytligt och klyshigt men ändå bra. Hoppas bara att dom gör ett seriöst försök och inte bara släpper för att

Efter lite googlande så verkar det som Turk ska släppa skiva från fängelset men efter som han åkte dit för mordförsök på en snut så gissar jag att det blir runt år 2050

2009-04-23 13:58
10 år fick han, men har för mig att det var snack om att han skulle komma ut snart. Kommer ihåg nåt om att det släpptes ett par, förmodligen rätt olagliga mixtapes också typ 2006 och massa snack om att han förstörde Ke'noe eller tvärtom.

Fast jag kan klara mig utan Turk faktiskt. Egentligen kan jag klara mig utan lil'wayne också om han inte skärper sig och går tillbaka till 90tals stilen. B.G och Juvenile tillsammans gör mig lycklig nog.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-04-23 15:19
Jag klarar mig bäst utan dem alla.
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!

2009-04-24 00:15
"Jag klarar mig bäst utan dem alla."

Jag skiter i vad du klarar dig med eller utan.
Själv ser jag fram emot ett nytt Juvealbum istället. Klart grymmast från cash money.
njut

2009-04-24 00:16
För övrigt måste jag påpeka att bilden fick mig att skratta. Helt klart fulaste rapparna i spelet.
njut
Poet

2009-04-24 13:26
Klassisk lat! :)

At the gates of Eternity...

2009-04-24 20:07
Det var rackans festligt när Nileskär anmärkte på namnet Hot Boys i den redan klassiska P3 Soul intervjun.
"Who the motherfuckin' bawse?"

2009-04-25 13:48
"Det var rackans festligt när Nileskär anmärkte på namnet Hot Boys i den redan klassiska P3 Soul intervjun. "

Det där lät intressant, berätta mer!
njut

2009-04-25 21:52
är det inte den när han antyder på det homoerotiska namnet? Har för mig att jag har hört den.

2009-04-25 22:16
Hehe ja, Nileskär ser såklart det roliga med att en grupp manliga tonåringar kallar sig för Hot Boys och är lite av ett harem till Birdman. Lil' Wayne däremot "förstår" inte riktigt frågan utan försöker förklara vad dom menar med namnet. Men Nileskär ger sig inte utan hittar en ny infallsvinkel och får allt Wayne att svettas lite.
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)
Manager

2009-04-26 11:34
JK: Var det inte B.G. som blev intervjuad av Nileskär?
Redline!

2009-04-26 15:30
Programmet jag talar om har jag för mig var en Birdman, Wayne special. Det sändes förra sommaren. Vid vissa tillfällen klippte Nileskär in citat från tidigare relaterade intervjuer. Kan inte säga 100% att det var Wayne men det är mitt hetaste tips.
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)

2009-04-26 21:07
Det är ingen som sitter på intervjun eller vet vilken det är på p3s hemsida. Jag är också osäker på att det är lil wayne...

Men hur som helst så är hotboys aka hiphopens första pojkband hur bra som helst

2009-04-26 21:14
Dr.Octagon: har pumpat B.G konstant dom senaste veckorna och måste hålla med. Han är så jävla bra. Lyssna igenom hans "top hits" på spotify.Så jävla bra speciellt Outa here, inte versionen som ligger på youtube dock

2009-04-27 10:51
Går ju som sagt var rykten om att det ska komma en hot boyz-platta efter att Turk kommit ut ur finkan och det ska tydligen ske ganska snart, känns dock lite konstigt om man tånker på vad han torskade för. Vore riktigt fett dock, iaf. om Weezy kunde ge fan i autotunern. Den som lever får väl se helt enkelt..
Crüel town, it's a Crüel town...

2009-04-27 16:56
"efter att Turk kommit ut ur finkan och det ska tydligen ske ganska snart, känns dock lite konstigt om man tånker på vad han torskade för."

Satt han inte i ett hus fullt av droger och skjöt mot snuten när de försökte ta sig in?
njut

2009-04-30 01:29
fattar inte hur man kan lyssna på lil wayne, största smörjan.
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2009-04-30 22:30
Jag skulle lätt hjula hela vägen till den digitala skivaffären om en ny Hot Boys-skiva släpps. Guerilla Warfare blir jag lika sjukt glad av, varje gång.

2009-05-01 15:53
Explict P21 < Ungefär så ja..

Länk till http://www.rapbasement.com/news/rap/turk-to-be-paroled-and-released-from-prison.html

"Turk says the officers entered the apartment but never identified themselves as police officers, so he was simply defending his house, who do you believe?
He was eventually convicted of being a felon, a drug addict (although drugs were not found in the apartment) and a fugitive in possession of a handgun"

"Turk revealed that since he has been incarcerated since 2004, he has served 30 percent of his prison time and is due to be released as early as November. "I got the word last week on my parole. It's final, I gotta do a drug program and once I complete that I'm home," "I was sentenced to 10 years at 30%. I'm passed my red date. I been down 3 years and 6 months.""

"There were 189 bullet holes in this small two bedroom apartment," "The place looked like swiss cheese. These officers shot that place up and Turk didn't get hit once. It was like divine intervention."
Crüel town, it's a Crüel town...
Manager

2009-05-03 12:38
Jag är rätt säker på att det är B.G. som fick gay-frågorna ang. Hot Boys men inte 100. Vore kul att höra igen.

R0feman: Har inte Spotify och jag pallar verkligen inte installera det. Men jag vet redan att B.G. är bland de bästa ;)

Finns fortfarande inte många skivor som klår It's all on you vol. 2. Sån klassiker jag plockar fram då och då och har framme någon vecka. Börjar bli dags igen känns det som.
Redline!

2009-05-03 21:21
B.G är så jävla tung