|
|
|
|
|
Spansk Hip Hop!!! Jodeeeeerrr
Ok den här tråden är för alla ni som gillar att utforska nya beats. Om du pratar spanska (eller lite spanska) så är det dags att lyssna på ordentligt för texterna som Spansk hip hop har att bjuda på är helt enkelt SJUKA!!!!! Seo-2, Kase-o, Totte King bla. har tagit lyrics till en heeelt ny nivå. Spanien har börjat göra motstånd mot Fransk hip hop (som kanske fortfarande är helt överlägsen i europa... värt att diskutera... men helst inte i denna tråd)
Så enjoy... här kommer lite olika stora grupper som är värt att ha på sin spellista... pumpa med spanska förslag!!!
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
SFDK!!! Tunga killar, Zatu har vunnit en massa "Batalla de Gallos o Oscar kan det här med att göra tunga beats: <-----Lyssna på texten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <----------- old schoool
|
|
|
Violadores del Verso. Kase-o (bästa rapparen jag har hört), Shohai, Lirico och r d rumba har enligt många varit Spaniens främsta hip hop grupp...håller nog med. Kase-o: Shohai: Lirico: Doble V:
|
|
|
Nach Scratch! Soft Core Hip Hop, smarta textar, rätt sköna beats... grym snubbe: "Dulces juergas hasta el alba, solo el rap me salva, son palabras" Med Chojin
|
|
|
Chojin: när han vill så är han tung:
|
|
|
Dogma Crew: grymma killar! <------- Kase-o's värs är fan sjuk
|
|
|
Sangre y Joseka: nya snubbar...lyssna på den här låten den e TUUUNG!!!
|
|
|
Totte King o Shotta: bröder... men jag kan faktiskt ljuga
|
|
|
Uppar den här tråden för att även tipsa om Xhelazz (mästare på metaforer, ordlekar, allt tänkbart bortom rim): Zpu (Rappare från barcelona, kan nog vara en av de mest "underskattade):
"Jag brukar egentligen inte skriva här"
|
Toastare
2012-04-26 11:54
|
för det första spansk rap zzzzzzzzzugggerrrr om ni gillar latinsk rap musik kollar ni upp dominikansk rap musik som har tagit över hela latino america samt spanien med artister sonm lapiz conciente, mozart la para,black point,monkey black . med flera sen har vi ju ligan från puerto rico arcangel, coscuillea, nengo flow och dom gamla godingarna mexicano 777 ghetto y gastam och legenden tempo lyssna in dom om du gillar spansk rap ska du definitivt göra det om du inte gillar någon av dom så ge mig en pungspark ;PP
life s a bitch men om hon va fin skulle inte du knulla henne då ?
|
|
|
TSE P21
Nu var ju den här tråden om spansk rap... På vilket sätt tycker du all rap från spanien suger?
|
|
|
Vettefan om de är bra egentligen hehe, men här är ett par låtar jag pumpade för ett tag sedan: Toni Calamonte och Ivan Nieto. Inte säker, men tror dem är från Sevilla. Nach från Alicante. En av legenderna. I övrigt vid en första anblick tycker jag inte spansk hiphop är på så hög nivå som tex Svensk, Fransk och tysk.
/ Deedz. www.jewoit.se www.youtube.com/user/JewoitEntertainment http://jewoit.tumblr.com/ & http://www.facebook.com/jewoit
|
|
|
I övrigt vid en första anblick tycker jag inte spansk hiphop är på så hög nivå som tex Svensk, Fransk och tysk. Kan du spanska? Ser ingen mostavrighet till violadores del verso på svenska... Vissa som lyssnar lyssnar bara efter rim vilket blir så otroligt fel när det kommer tex till dem... "no me compares a un rapero que rima por rimar..." Gåshud:
|
|
|
Uppar tråden med att tipsa om Sho Hais solosläpp som får en att glömma sveriges jvla glam-rap
|
Producent
2012-08-17 01:46
|
Bra tråd! Finns så sjukt många feta spanska rappare!
//Paz
|
|
|
Tycker framförallt problemet med spansk hip hop är att det ofta är stela, ointressanta beats utan känsla, däribland många av bidragen i tråden (min åsikt). Det här tycker jag däremot håller sjukt bra klass! Malaga, El Palo!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
|
|
|
Sen får man ju aldrig glömma Calle 13, enligt mig den bästa spansk talande rapparen just nu!
|
|
|
|
|
|
Skulle väl inte klacifiera tego calderon som spansk hiphop... Men han är fet
|